2022-10-16, 20:35
Medlem
Jag har inga teorier,bara att båda gatorna var avspärrade vid Sveavägen. Båda är enkelriktade, bor själv i området. Det är ju två kvarter från brottsplats,vet inte varför så stort område vet avspärrat.
Citera
2022-10-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt133
Jag har inga teorier,bara att båda gatorna var avspärrade vid Sveavägen. Båda är enkelriktade, bor själv i området. Det är ju två kvarter från brottsplats,vet inte varför så stort område vet avspärrat.

Sorry det var jag som var naiv ett tag.
Att en gata är enkelriktad betyder naturligtvis inte att vissa inte KAN åka mot färdriktningen...
Citera
2022-10-16, 21:46
I Vasastan.

På Norrmalm.

Tack
Citera
2022-10-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
Wallingatan 13.

Stämmer adressen?
Citera
2022-10-17, 01:37
Medlem
Polis2010s avatar
Om det är nära Wallingatan 13 så är det nog Sveriges tråkigaste gata. När jag var där för länge sedan så låg ett frimurarhus där. Alltså ett helt hus för frimuraraktiviteter. Såg ut som Draculas slott med konstiga tecken och kors. Alla fönster var gallerförsedda. Det är antagligen bostadsrätter numera. Har bara läst om ett skott och då gissar jag på ett vådaskott av någon hostelboende tok.
Citera
2022-10-17, 01:54
Medlem
Wallingatan är i Vasastan, hela Vasastan är en del av Norrmalm, Norrmalm innefattar Norrmalm, Vasastan, Skeppsholmen och liten del av Östermalm. Period.
Citera
2022-10-17, 02:36
Medlem
DigDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Wallingatan är i Vasastan, hela Vasastan är en del av Norrmalm, Norrmalm innefattar Norrmalm, Vasastan, Skeppsholmen och liten del av Östermalm. Period.

Nej, gränsen för själva Vasastan går vid Tegnérgatan, där jämna nummer på Tegnérgatan tillhör Vasastan och udda nummer Norrmalm. Vasastan har postnummer 113 och Norrmalm 111 (111 även City, Ga Stan och Skeppsholmen.
Citera
2022-10-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Om det är nära Wallingatan 13 så är det nog Sveriges tråkigaste gata. När jag var där för länge sedan så låg ett frimurarhus där. Alltså ett helt hus för frimuraraktiviteter. Såg ut som Draculas slott med konstiga tecken och kors. Alla fönster var gallerförsedda. Det är antagligen bostadsrätter numera. Har bara läst om ett skott och då gissar jag på ett vådaskott av någon hostelboende tok.

Stämmer, ganska. så tråkig gata. Lite bortglömd.

Och ja, frimurarkåken är kvar och det pågår aktivitet där.

-Boss
Citera
2022-10-17, 09:20
Medlem
Dunder90s avatar
Vem bryr sig var gränsen till Norrmalm går, starta en ny tråd där ni kan utreda stadsdelsgränser? Tråden handlar om en skottlossning mot en adress...

Vad har vi på *le*aj?

Namn maskat /mod
Senast redigerad av Maviel 2024-04-28 kl. 08:52.
Citera
2022-10-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Stämmer adressen?

Ja.
Citera
2022-10-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
Ja.

Förutsatt att det är Wallingatan 13 så ger en slagning på dom boende
en hypotes med en koppling till en viss person som nyligen varit aktuell i media.
OM så är fallet så är det inte någon eller några småkillar som stått för skrämselskotten.
Kan vara fel ut men återkommer.
Citera
2022-10-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Förutsatt att det är Wallingatan 13 så ger en slagning på dom boende
en hypotes med en koppling till en viss person som nyligen varit aktuell i media.
OM så är fallet så är det inte någon eller några småkillar som stått för skrämselskotten.
Kan vara fel ut men återkommer.

Ch0wdhury? Är väl syster till Anil som dömdes för bedrägeri med Simon Kachoa

Dessutom delar namn med en känd terrorist.
Senast redigerad av Frejgatan 2022-10-17 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in