• 2
  • 3
2022-10-16, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Jag har haft Imovane och Stesolid i drygt tio år. Skulle jag sluta ta dem för att ja inte behöver dem så skulle det bli problem om jag känner att problemen återkommer eftersom läkare numer är väldigt restriktiva med allt som är narkotikaklassat. Det är helt enkelt bättre att fortsätta få medicinerna utskrivna än att avbryta behandlingen.

Ja skulle man avbryta och sen behöva igen i framtiden så kan man bli nekad eller få kriga rejält för det, kanske får man en annan läkare och det bästa man då får ut är atarax eller theralen...
Citera
2022-11-09, 06:10
Medlem
Det är ju enbart smart att stacka upp hemma, förutsatt att man har just ett förråd, vilket man inte lär ha om man missbrukar eller säljer vidare.

Skit som man måste ”gå på” för att få effekt, typ antidepressiva, som man för tillfället inte använder är ju rätt onödigt om man för tillfället inte använder det. Det kan ju inte användas vid behov och det är dessutom lätt att få utskrivet på nytt. Men är det något som kan användas vid behov och är billigt/gratis tack vare högkostnadsskydd så är det ju bara dumt att inte plocka ut det, narkotikaklassat eller ej.

Ju större och bredare hemma-apotek desto bättre eftersom medicinen helt enkelt är lättillgänglig om/när den behövs.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in