Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-18, 09:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tycker också att priset låter lågt, men följande ingår:
Ljudförläggare
Inläsare/skådespelarröst
Det är väl någon från Kenya. Hade inte Sverige avtal med något call center där gällande serviceresor.
Låter galet billigt med 300 böcker om någon ska läsa in också. Men kanske är billigare än jag tror att trycka en bok trots allt. Det blir väl pocketformat?
Citera
2022-10-18, 09:26
  #14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det är väl någon från Kenya. Hade inte Sverige avtal med något call center där gällande serviceresor.
Låter galet billigt med 300 böcker om någon ska läsa in också. Men kanske är billigare än jag tror att trycka en bok trots allt. Det blir väl pocketformat?
Det är i pocketformat.
Citera
2022-10-30, 08:51
  #15
Medlem
"– Även inläsare av ljudböcker får betalt per färdig timme. Deras ersättning varierar mycket och beror helt på hur populära de är bland lyssnarna. Det finns ju vissa inläsare med trogna lyssnare, oavsett vilken bok de läser in nästan. Jag skulle säga att det varierar mellan 1 200 och 5 000 kronor [f-skatt, reds anm] per inspelad timme, säger en person med god insyn i ljudboksproduktioner till Boktugg.

Det bekräftas av andra förlag som talar om att ersättningen till inläsaren för en ljudbok kan variera mellan 15 000 och 75 000 kronor, beroende på bokens längd och hur känd skådespelaren är."

https://www.boktugg.se/2019/11/19/in...oneskillnaden/
Citera
2022-11-01, 17:21
  #16
Medlem
Första boken mycket tid
Citera
2022-11-01, 17:27
  #17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det har gått några år sedan jag gav ut en bok.
Då inget förlag ville ta i den med tång, så kom den ut på Books on demand.
Det betyder, du betalar, vi trycker.

Kostnaden minns jag inte exakt, men för 300 böcker bör det inte bli någon orimlig kostnad.
Citera
2024-04-15, 14:59
  #18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det har gått några år sedan jag gav ut en bok.
Då inget förlag ville ta i den med tång, så kom den ut på Books on demand.
Det betyder, du betalar, vi trycker.

Kostnaden minns jag inte exakt, men för 300 böcker bör det inte bli någon orimlig kostnad.
Hur sålde du? Eller försökte sälja?
Citera
2024-04-16, 09:06
  #19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hur sålde du? Eller försökte sälja?
Sålde själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback