2022-10-14, 09:12
Medlem
Ni två borde fundera kring era egna sunkiga böjelser innan ni ondgör er över andras. Kvinnan kanske hade kvitterat ut soc.bidraget och hade kassa just då. F.ö är det billigare att köpa cigg i limpa än enskilda paket. När ni själva nån gång bildar familj är det en fördel att ha en nedskriven budget som en överblick vad man egentligen har råd med..för att undvika impulsköp. Det kanske kvinnan hade.
Citera
2022-10-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Ni två borde fundera kring era egna sunkiga böjelser innan ni ondgör er över andras. Kvinnan kanske hade kvitterat ut soc.bidraget och hade kassa just då. F.ö är det billigare att köpa cigg i limpa än enskilda paket. När ni själva nån gång bildar familj är det en fördel att ha en nedskriven budget som en överblick vad man egentligen har råd med..för att undvika impulsköp. Det kanske kvinnan hade.
Läs mitt inlägg igen:
Hon klagade på hur svårt det är att få pengarna att räcka !!!
Att då prioritera cigaretter är för mig hål i huvudet
Citera
2022-10-14, 09:22
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusterPunch
Jag förtydligar igen: Har du inga pengar KAN du inte skaffa cigg och då kan du inte stilla ditt beroende och efter ett tag är du fri cigaretterna.
Kolla några avsnitt av Lyxfällan. Pengarna räcker alltid till cigg, oavsett hur stora deltagarnas övriga utgifter är. Istället drar man in på exempelvis aktiviteter för barnen.
Citera
2022-10-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilka jävla generaliseringar. Finns väl för fan rökare i alla samhällsklasser.

Absolut men finns stor sanning i detta.

Citat:
Lågt IQ orsaken
Det visar att det inte är cigaretterna i sig som försämrar intelligensen utan att de som har lågt IQ är mer benägna att börja röka menar forskarna och säger till Reuters health att man kanske ska fundera på förebyggande antirökprogram som riktar sig till vuxna med lågt IQ.

Aftonbladet
Citera
2022-10-14, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Kolla några avsnitt av Lyxfällan. Pengarna räcker alltid till cigg, oavsett hur stora deltagarnas övriga utgifter är. Istället drar man in på exempelvis aktiviteter för barnen.
Barnen? Hoppsan!
Citera
2022-10-14, 09:26
Medlem
Låt människan vara !
Citera
2022-10-14, 09:29
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Läs mitt inlägg igen:
Hon klagade på hur svårt det är att få pengarna att räcka !!!
Att då prioritera cigaretter är för mig hål i huvudet

Du har rätt i sak, men att fimpa ett mångårigt nikotinberoende görs inte på en dag. Väldigt få människor klarar av att gå cold turkey och då är det nertrappning som gäller. Kanske denna kvinna har för avsikt att använda denna limpa Prince till att kontinuerligt trappa ner, detta vet vi inte.
Men ja, troligen tänker hon väl röka på som vanligt, men vi vet som sagt inte hur det ligger till med den saken.
Citera
2022-10-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Du har rätt i sak, men att fimpa ett mångårigt nikotinberoende görs inte på en dag. Väldigt få människor klarar av att gå cold turkey och då är det nertrappning som gäller. Kanske denna kvinna har för avsikt att använda denna limpa Prince till att kontinuerligt trappa ner, detta vet vi inte.
Men ja, troligen tänker hon väl röka på som vanligt, men vi vet som sagt inte hur det ligger till med den saken.
Du har också rätt i sak, men det kan ju va så att detta är hennes första limpa hon köper och vill börja röka, detta vet vi inte.
Citera
2022-10-14, 09:38
Medlem
thegymsharks avatar
Det kanske var att hon köpte till kidzen utanför och tog en viss procent? Att hon faktiskt gjorde pengar på detta för dryga ut matkassan?
Citera
2022-10-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
låter som ett typiskt white trash.. ska röka oavsett vad det kostar. ja du har rätt för dom pengarna kan man lätt köpa mat i en vecka.. stackars barn

okej om hon köpte ett paket men en limpa? bara svagbegåvade människor som behöver sådan stimulans.
Menar du att rökare är andra klassens människor?
Citera
2022-10-14, 09:40
Medlem
DonaldBidens avatar
Haha, snacka om idiot!
Hur svårt kan det vara att köpa smuggelcigg?
Citera
2022-10-14, 09:41
Medlem
Citat:
Du har också rätt i sak, men det kan ju va så att detta är hennes första limpa hon köper och vill börja röka, detta vet vi inte.
Stackars henne. Jag började röka i tonåren och HERREGUD så sjuk jag blev. Blev liggande svettig och matt i ngt som antagligen var nikotin-förgiftning? Trägen vinner dock och jag lyckades bli rökare:-) MEN slutade ändå för 30 år sedan...efter all kamp:-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in