• 1
  • 2
2022-10-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Råna mig - har de pengarna typish i plånboken.

Har du någon anledning att ha så mycket kontanter i plånboken?
2022-10-13, 21:04
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Har du någon anledning att ha så mycket kontanter i plånboken?

Bär en guldklocka också. Jag gillar att ha på mig värdesaker, min kuk blir lite större.
2022-10-13, 21:30
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Sälja röven eller en njure kanske?
2022-10-13, 21:33
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Så att sälja min röv är alltså enda utvägen?

Nä för du kommer aldrig dra ihop tjugo lax på det.
2022-10-13, 21:36
Medlem
Citat:
Behöver få fram 20 000 spänn snabbt, helst innan söndag. Att låna pengar är inte aktuellt, utan detta måste vara pengar jag fixar fram själv som jag inte behöver betala tillbaka senare. Hur ska jag göra!?

Sälj av 2 miljoner Telia-aktier?
2022-10-13, 21:57
Medlem
Sinraths avatar
Är det folk som TS som sen blir desperata och bara hugger nån stackars jävel på stan eller en mack som har öppet sent? Alternativt rånar en gamling, kräver ju inte ens tillhygge.. Tror allvarligt vissa människor hellre förstör nåns liv än säljer sin röv, säljer sina saker eller suger kuk.
2022-10-13, 22:03
Medlem
xXoyKillSss avatar
Sälj din njure.

Edit: Alternativt avliva nån som har pris på huvet. Du kommer aldrig upp i 20k innan söndag, varken genom att beckna eller exponering på onlyfans.
Senast redigerad av xXoyKillSs 2022-10-13 kl. 22:08.
2022-10-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Se inte så glad ut.

Sälj lite grejjer, grannens bil tex.
2022-10-13, 22:34
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Behöver få fram 20 000 spänn snabbt, helst innan söndag. Att låna pengar är inte aktuellt, utan detta måste vara pengar jag fixar fram själv som jag inte behöver betala tillbaka senare. Hur ska jag göra!?

Det är omöjligt att fixa fram på hederligt vis. Sno något dyrt och sälj det.

Företag, dvs butiker är mest lämpliga mål.
Senast redigerad av RickRozay 2022-10-13 kl. 22:37.
2022-10-13, 22:36
Medlem
Peppermills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Bär en guldklocka också. Jag gillar att ha på mig värdesaker, min kuk blir lite större.

Haha, "walkin around money" är sjysst. Titanklocka kör jag men väldigt dålig att ha kontanter på mig, om jag nu inte är utomlands.

Men ja 20000:- bör väl alla ha på ett sparkonto? Annars borde man nog tänka över sin ekonomi och försöka spara någon hundring lite då och då och på sikt bygga en buffert. Någonstans måste man ju starta och "igår" hade varit det bästa men "idag" funkar bra med.

Men konkret till TS: Har du något av värde du kan sälja? Så måste ju det vara lättaste/lagligaste sättet.
2022-10-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppermill
Haha, "walkin around money" är sjysst. Titanklocka kör jag men väldigt dålig att ha kontanter på mig, om jag nu inte är utomlands.

Men ja 20000:- bör väl alla ha på ett sparkonto? Annars borde man nog tänka över sin ekonomi och försöka spara någon hundring lite då och då och på sikt bygga en buffert. Någonstans måste man ju starta och "igår" hade varit det bästa men "idag" funkar bra med.

Men konkret till TS: Har du något av värde du kan sälja? Så måste ju det vara lättaste/lagligaste sättet.

Du tar inte med i beräkningarna det faktumet att dom flesta är idioter i vårt samhälle. Jag minns inte siffrorna men en stor del av befolkningen har 0kr kvar på kontot i slutet av månaden. En annan stor del har inte ens en månadslön sparat som buffert.

Dessvärre lever miljoner människor i det här landet månad för månad. Hade vi inte haft självmördande höga skatter i det här landet för att försörja alla losers som hade självdött i en rättvis värld så hade vi haft högre andel hemlösa per capita än USA.
2022-10-13, 23:00
Moderator
HelgeBuks avatar
Finns redan ett antal trådar med frågor och tips om snabba pengar. /Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in