2022-10-13, 18:57
Medlem
GingerJagarns avatar
Vad är era åsikter kring pyroteknik (bengaler, rökbomber och dylikt) på fotbollsmatcher? Själv är jag för det. Har bränt bengaler på matcher och det finns inget fetare än att vara ett par stycken som bränner medan de andra i klacken kör på som fan. Spelarna tycker också det är ballt.

Det blir helt enkelt bättre stämning på matcherna. Min fråga är, står majoriteten av alla vanliga svenssons bakom detta? Om ni inte delar min åsikt vill jag gärna höra vad ni har att säga. Går det att hitta något common-ground?
Citera
2022-10-13, 19:10
Medlem
sonnenheims avatar
Helt klart för... tills det regnar tända bengaler mot familjeläktarn.
Citera
2022-10-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GingerJagarn
Vad är era åsikter kring pyroteknik (bengaler, rökbomber och dylikt) på fotbollsmatcher? Själv är jag för det. Har bränt bengaler på matcher och det finns inget fetare än att vara ett par stycken som bränner medan de andra i klacken kör på som fan. Spelarna tycker också det är ballt.

Det blir helt enkelt bättre stämning på matcherna. Min fråga är, står majoriteten av alla vanliga svenssons bakom detta? Om ni inte delar min åsikt vill jag gärna höra vad ni har att säga. Går det att hitta något common-ground?

Jag vill ställa en motfråga, varför vill ni inte se matchen? Röken gör ju att ni inte ser matchen. Det är väl ändå matchen ni är där för?

Jag är alltså mot bränder i tid och otid. Organiserad bränning då och då kan vara ok, men inte hela tiden.
Citera
2022-10-13, 19:32
Citat:
Ursprungligen postat av GingerJagarn

Som rubriken säger,
Bara det inte drabbar nån och är i kontrollerade former

Var nere på en div 3 match i byn, Hemma fansen brände ett par bloss, Stadion är helt utomhus och tar 200 pers, ändå dömdes föreningen att betala 20 lök, Helt otroligt
Citera
2022-10-13, 21:06
Medlem
Gavins-Friends avatar
Generellt tror jag fler är emot än för. Åtminstone bland folk som är 60 plus.

Av folk som går på matcher och inte sitter i soffan och bara tycker är det väl kanske 70/30. Vet många (alla 60 plus) som går på matcher som fullkomligen hatar bengaler. Så är inte bara positivt.

Jag är klart för, det bidrar.
Citera
2022-10-13, 21:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Eftersom det inte går stoppa bör vårt sopiga förbund införa kontrollerade bränningar med beredskap på plats om olyckan skulle vara framme. Dvs organiserad och förankrad bränning.
Citera
2022-10-13, 21:32
Medlem
Har inget emot bengaler och lite rök så länge man inte kastar in dem på planen osv. Men bangers och överdrivet mycket rök ser jag ingen mening med.

Kan även tillägga att jag varit aktiv i ultras-scenen på tidigt 00-tal fram till typ 2010 och har varit i nära kontakt med flera spelare. De flesta är ganska likgiltiga gällande bengaler. Vad de inte vill och störs av är om det blir spelavbrott.
Senast redigerad av Hockeytrunken 2022-10-13 kl. 21:41.
Citera
2022-10-13, 23:44
Medlem
GingerJagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag vill ställa en motfråga, varför vill ni inte se matchen? Röken gör ju att ni inte ser matchen. Det är väl ändå matchen ni är där för?

Jag är alltså mot bränder i tid och otid. Organiserad bränning då och då kan vara ok, men inte hela tiden.

För mig personligen är det något som förmodligen aldrig skulle inträffa, då mitt lag inte har en så pass stor skara människor som är beredda att köra med pyro. Vi har liksom 500-600 per match som står på ståplats. Med det sagt är min personliga upplevelse att pyro lockar folk. Det bidrar till en levande läktarkultur som jag anser är livsviktig för svensk fotboll. Om några minuter av matchen försvinner pga all rök, ja då får det vara så.
Citera
2022-10-15, 15:18
Medlem
MarlonBrandys avatar
Nej fy fan. Var just och bevistade vår väg mot Superettan när Gefle slog Sollentuna. Våra blå bengaler är rena miljöbomberna som Greta Thunberg borde protestera mot.

Har astma nu. Eller om det är segersången som satt sig på strupen.
Citera
2022-10-17, 12:52
Medlem
GingerJagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Nej fy fan. Var just och bevistade vår väg mot Superettan när Gefle slog Sollentuna. Våra blå bengaler är rena miljöbomberna som Greta Thunberg borde protestera mot.

Har astma nu. Eller om det är segersången som satt sig på strupen.

Har också astma men vafan, det släpper efter ngn dag. Kör annars med balaclava så andas du inte in lika mkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in