Brukar kolla inkomster på en del folk i 40-50 års åldern som jag vet har bra löner 40-50 000 kr/mån och som bor i hyresrätt. Det handlar om närmare 20 personer.
De allra flesta har underskott av kapital på 10-20 000 kr trots de flesta inte äger en bil, båt eller motorcykel. Om de äger en bil, är det oftast en billig eller gammal.
Hur kan så många höginkomstagare ha så stora underskott i kapital när man har en hög lön och bor i hyresrätt utan lån?
Har dom massa blancolån eller är det något annat som orsakar dessa siffror?
Är folk generellt väldigt dåliga på hantera sin privatekonomi och spara?
Ts, vad du frågar om ser du inte i en deklaration och har inget med underskott av kapital att göra. Säger ju kanske en del om brfare/villaägare då om vi ska vara så generella.. frågan hade inte ställts om du ägde värdepapper alltså det är vad jag vill komma fram till
Som sagt ovan, reaförluster. Dessa kan man ju tajma in rätt bra om man är ekonomiskt sinad.
Sen är väl inte tiotusen så mkt.
Det låter som ts, i rätt hög grad försöker hitta nån mgn. Ingen kan ju känna så många människor som tjänar 40-50, hyresrätt, ingen el gammal bil, inget landställe osv.
Alla (vilket iof inte är jättemånga med nått dussin eller så - dvs jag vet att bor i hyresrätt) uppfyller något/några av kriterierna, men ingen alla.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!