2006-07-13, 11:28
Medlem
bluehills avatar
Såg denna lysande film häromdagen! Den var fan riktigt bra. Kändes inte alls som en Spike Lee joint som jag för övrigt gillar skarpt. Nä den har var en höjdare. Kul att Spike kan byta genre. Sällan man lämnar biosalongen toknöjd, men detta var verkligen ett sånt tillfälle!!

PS. Vem är den råläckra New York bruden som är gisslan och pratar mobil i början av filmen?
Citera
2006-07-13, 11:31
Medlem
Sun Rulers avatar
Trist film. Kunde inte ha blivit mer politiskt korrekt om de så hade anställt Ruskigbuss och Socialdemokratiska Adelspartiet.

Citera
2006-07-13, 11:38
Medlem
bluehills avatar
Äh! Skit i nazzegrejen, det var en underhållande rulle. Politisk korrekthet blir mest trist om man hakar upp sig på det mer än filmen i sig.
Citera
2006-07-13, 11:44
Bannlyst
Får mystiska flytningar så fort jag ser Jodie Foster på filmduken och inte var hon bra i Inside Man heller.
Citera
2006-07-13, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
Såg denna lysande film häromdagen! Den var fan riktigt bra. Kändes inte alls som en Spike Lee joint som jag för övrigt gillar skarpt. Nä den har var en höjdare. Kul att Spike kan byta genre. Sällan man lämnar biosalongen toknöjd, men detta var verkligen ett sånt tillfälle!!

PS. Vem är den råläckra New York bruden som är gisslan och pratar mobil i början av filmen?

Håller med, det är en av dom bästa filmerna jag sett i år, den har ett riktigt skönt flyt hela tiden & man vill inte missa en sec. Ska se den ikväll igen, bara för att jag blev så jävla sugen.

Den bästa filmen jag sett i år är fortfarande B13.
Citera
2025-11-06, 22:03
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Trist film. Kunde inte ha blivit mer politiskt korrekt om de så hade anställt Ruskigbuss och Socialdemokratiska Adelspartiet.

Haha.

Jag skulle precis gå in och skriva samma sak.

Men du gjorde det bättre än vad jag skulle skriva.

Jag håller helt med dig. En kass film med alla de rätta svaren...
Citera
2025-11-08, 13:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Både smart och spännande. Spike Lee är som bäst när han undviker stora pekpinnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in