2022-10-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Tänk om det var så att de tjänar på detta?

Han kanske prutade ner priset en halv miljon jmft med övriga bud.

Som belöning får han 200.000kr

WINN<>WINN för alla!

Din moral är något skev. Är det till att vara nysvensk?
Citera
2022-10-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIgloo
Han är nog inte inkvoterad. Verkar ha verkat som överläkare bland annat så villan är nog inget betalproblem.

Problemet är svenskarna som tillsätter en person från korrumperade länder och tror att deras korruption slutar existera vid svenska gränsen.

En naturlig följd av mantrat ”600 000 invandrare går till jobbet varje dag” .

Det är klart han är. Vad har det med saken att göra tt han har arbetet som överläkare? På exakt vilket sätt bevisas det att han är läkare på riktigt?
Citera
2022-10-12, 11:50
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
200 000 är ändå inte så mycket. Jag förstår inte varför han är villig att riskera så mycket för så lite. Stenkorkat!

Därför att han har gjort liknande saker förut.

Det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål dom talesättet lyder, han har låtit sig korrumperas i små små steg, en fotbollsbiljett här, en "studieresa" ner till fabriken utanför Köpenhamn där, sedan tappade han fotfästet, innan han visste ordet av letade han aktivt efter mutor tills han var så berättigad att han krävde mutor av leverantörerna.
Citera
2022-10-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hade jag varit Canon hade jag anmält gubben direkt.

Sedan hade upphandlingen fungerat som tänkt.

Nu har Canon skitat ner sig och lär nagelfaras om så en tonerkasett skall inköpas.
Varför skulle Canon anmäla? De har ju också gjort fel som har betalat muta och sedan fått sälja utrustning för 6,5 miljoner. 🤔
Citera
2022-10-12, 11:57
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
UGs redaktion är bara avundsjuka, typiskt jantebeteende.

Du menar alltså att det är jante, när dina skattepengar kastas i sjön på grund av en godtycklig upphandling? Jisses.

/AI
Citera
2022-10-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
UGs redaktion är bara avundsjuka, typiskt jantebeteende.
Va, fanskapet stjäl skattepengar. Han har säkert en lön som räcker.
Citera
2022-10-12, 12:02
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Han har säkert en lön som räcker.
Kanske någon här har tillgång till taxeringskalendern eller liknande och kan berätta vad han tjänar?
Citera
2022-10-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Din moral är något skev. Är det till att vara nysvensk?

Haha… nädu. Släktforskning jag håller på med visar att urfadern är vapensmeden Lars Måns Rånge från Jönköping. Född 1623.

Däremot är jag säljare utav extremt dyra företagsprodukter sedan 22år. Hade nu Abel och Akademiska gjort rätt INNAN de gav sig ut för att leta efter en ny röntgenapparat, så skulle de låtit Abel få ett anställningsavtal som utger provision baserad hur ”bra avtal” som han lyckas få till med den leverantör som sedan är den de utser ihop med Abel. (Bra avtal, är inte bara inköp av maskinen… det är startup, service, teknisk support under hela dess livslängd)

Detta är vanligare än ovanligare, när det är stora inköpssummor.

Vem är DIN urfader?
Senast redigerad av PaulRonge 2022-10-12 kl. 12:04. Anledning: Årtal
Citera
2022-10-12, 12:09
Medlem
Alwaysrights avatar
Hur kom detta till UGs kännedom? Det känns som någon läckt så UG kunnat börja nysta:
- Canon, någon har blivit sur på hanteringen
- Akademiska, det har tisslats och tasslats med slutfakturan och någon har misstänkt ngt

Jag gissar på att någon på Canon har läckt!
Citera
2022-10-12, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Haha… nädu. Släktforskning jag håller på med visar att urfadern är vapensmeden Lars Måns Rånge från Jönköping. Född 1623.

Däremot är jag säljare utav extremt dyra företagsprodukter sedan 22år. Hade nu Abel och Akademiska gjort rätt INNAN de gav sig ut för att leta efter en ny röntgenapparat, så skulle de låtit Abel få ett anställningsavtal som utger provision baserad hur ”bra avtal” som han lyckas få till med den leverantör som sedan är den de utser ihop med Abel. (Bra avtal, är inte bara inköp av maskinen… det är startup, service, teknisk support under hela dess livslängd)

Detta är vanligare än ovanligare, när det är stora inköpssummor.

Vem är DIN urfader?

Låter inte rätt tycker du?
Citera
2022-10-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Hur kom detta till UGs kännedom? Det känns som någon läckt så UG kunnat börja nysta:
- Canon, någon har blivit sur på hanteringen
- Akademiska, det har tisslats och tasslats med slutfakturan och någon har misstänkt ngt

Jag gissar på att någon på Canon har läckt!

Så är det säkert. Någon som slutat på Canon och har noll att förlora på att avslöja
fiffel och korruption.
Nu tror jag inte att han eller Canon blir fällda. Inte heller någon åtgärd från KS då detta inträffat
innan han blev anställd hos dom. Inget leg som ryker, omöjligt att ta legget från en läkare idag
dom håller varann om ryggen in i döden.
Citera
2022-10-12, 12:15
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Varför skulle Canon anmäla? De har ju också gjort fel som har betalat muta och sedan fått sälja utrustning för 6,5 miljoner. 🤔

När araben förde det på tal skulle Canon anmält till sjukhusets styrelse.

Då hade de fått respekt och antagligen även vunnit upphandlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in