Hej jag har råkat att glömma sätta dit en ny packning på oljepluggen när jag bytte olja på bilen i våras Så nu har jag lite oljedropp från oljepluggen på oljetråget på bilen. Så min fråga är finns det någon form av tillfälligt tätning man kan sätta runt oljepluggen ? Har ingen lust att byta olja nu igen bara för att sätta dit en ny packning på oljepluggen och vill inte tappa ur den gamla oljan och hälla dit den igen i motorn. Och byter olja en gång om året på våren bilen är en v70 06 T5
Hej jag har råkat att glömma sätta dit en ny packning på oljepluggen när jag bytte olja på bilen i våras Så nu har jag lite oljedropp från oljepluggen på oljetråget på bilen. Så min fråga är finns det någon form av tillfälligt tätning man kan sätta runt oljepluggen ? Har ingen lust att byta olja nu igen bara för att sätta dit en ny packning på oljepluggen och vill inte tappa ur den gamla oljan och hälla dit den igen i motorn. Och byter olja en gång om året på våren bilen är en v70 06 T5
Äh. Häll ut oljan i en ren och fin behållare och återanvänd den!
Hinner ju inte rinna bort så mycket om du inte öppnar systemet ovanifrån. Men lite gris lär de bli.
Har du kollat om det går att dra åt den lite till? Du ska ju inte dra för kung och fosterland förstås, men det kan ju hända att det finns 1/10-1/8 varv att dra åt, brukar inte vara några problem att återanvända packningar.
Det går att spänna och jag har inte bytt brickan på 15 år , med oljebyte varje år, så det så..!
Det behövs inte såvida man inte "idiotspänner" efter oljebyte..
Senast redigerad av tommen1 2022-10-11 kl. 20:27.
Det går att spänna och jag har inte bytt brickan på 15 år , med oljebyte varje år, så det så..!
Det behövs inte såvida man inte "idiotspänner" efter oljebyte..
Inte jag heller, funkar kanon.
Bytte på en annan v70 och den fan läckte direkt..vågade inte spänna mer så bytte tillbaka till den gamle o slängde den nya..