2022-10-12, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag tror att senaste säkra iakttagelsen var på kvällen i Timrå då hon går in i den här grå rostiga bilen.

Sen har något sett henne på hotellet när det var uppträdande och tydligen fest. Tillsammans med en okänd man. Men det är inte bekräftat att det var hon.

Om det var hon så är ju den mannen högaktuell.

Tycker inte detta bådar gott alltså.

Låter rimligt.
Men ja, bådar inte gott. Verkar finnas många skumma typer i Sollefteå-Kramforstrakterna..
Citera
2022-10-12, 14:39
Medlem
Citat:
Så verkar det vara. Det gör ju att det är lite skumt att hon inte ens tog med kortet. Om hon nu planerade att festa så brukar man ju ändå ha med sitt kort. Eller så gör man inte det om man nu tänkt bli bjuden på allt….

Mannen ifråga kan ju ha sagt, jag bjuder på denna kvällen.
Eller så hade hon kontanter.

Undrar om hon bar handväska till vardags?

Håller med om att det är olycksbådande att inte mannen hör av sig, om han inte nu är en sån som har sociala medier och läser nyheterna.
Han behöver kanske inte vara från samma stad men kanske i ganska nära anslutning.

Antar polisen hört personal på hotellet där konserten ägde rum ?
Citera
2022-10-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tycker det påminner om Lisa Holm fallet tyvärr.

Då var det inte den bil jag såg iaf.
Men det hade varit ett bra ställe att dumpa en människa på.
En ödslig grusväg uppe på berget, nära vattendrag.

Vart här menar du? Icktjärn? Mot grössön? Finnmarken?
Citera
2022-10-12, 14:40
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Så verkar det vara. Det gör ju att det är lite skumt att hon inte ens tog med kortet. Om hon nu planerade att festa så brukar man ju ändå ha med sitt kort. Eller så gör man inte det om man nu tänkt bli bjuden på allt….

Och varför kom hon inte hem igen samma kväll?
Och jag tänker också att den eller de hon åkte med bör nästan ha anknytning till Sollefteå? Oftast kanske man går på uppträdanden och annat i den egna staden.
Det har gått fyra dagar sedan hennes anhöriga anmälde henne försvunnen, det bådar som sagt kanske inte så gott:-/
Citera
2022-10-12, 14:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Mannen ifråga kan ju ha sagt, jag bjuder på denna kvällen.
Eller så hade hon kontanter.

Undrar om hon bar handväska till vardags?

Håller med om att det är olycksbådande att inte mannen hör av sig, om han inte nu är en sån som har sociala medier och läser nyheterna.
Han behöver kanske inte vara från samma stad men kanske i ganska nära anslutning.

Antar polisen hört personal på hotellet där konserten ägde rum ?

Det får man anta. Det finns många filmer upplagda på Instagram från uppträdandet den kvällen. Försökte se om jag kunde se henne i publiken men det gjorde jag inte.
Citera
2022-10-12, 14:45
Medlem
Jag har kollat runt där ja gått med min hund både idag o igår. Runt ån som går nedanför kramm å ända bort till flogsta badet, björsta berget, skogen där, man blir ju helt skakis när Ngn försvinner upp i rök. Å ha pejlats här. Skumma människor vet ja inte om de finns Här, men missbrukare såklart, men inte så många som man tror. De är dom få som syns på stan varje dag o dom Kör inte Bil
Citera
2022-10-12, 14:49
Medlem
Timrå hade hemmamatch mot Örebro också tidig match.
Bör varit lite mer folk i rörelse på lördagen..
Citera
2022-10-12, 14:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det är konstigt att hon inte berättat för någon om hon skulle på dejt och uppträdande. Det skulle ju kunna bero på att han bett henne att inte säga något. Eller att det är någon hon inte borde träffa, en gift man till exempel… eller en lärare, läkare etc.
Citera
2022-10-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Jag har kollat runt där ja gått med min hund både idag o igår. Runt ån som går nedanför kramm å ända bort till flogsta badet, björsta berget, skogen där, man blir ju helt skakis när Ngn försvinner upp i rök. Å ha pejlats här. Skumma människor vet ja inte om de finns Här, men missbrukare såklart, men inte så många som man tror. De är dom få som syns på stan varje dag o dom Kör inte Bil

Ni som bor där och går runt och letar. Håll utkik efter rörd mark, fåglar i flock som flyger upp från marken eller dålig lukt (stank)
OM det värsta nu har hänt dvs
Citera
2022-10-12, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Vart här menar du? Icktjärn? Mot grössön? Finnmarken?

Längst uppe på Icktjärn blev jag omkörd av en silvergrå Merca i hög fart.
Jag tror inte det har med saken att göra men.
Vill man dumpa/gömma någon hade det varit ett perfekt ställe där vägen slutar, mot Jättestabodarna.
Det är typ ödsligaste platsen i Kramfors.
Jag hade faktiskt tankar på att ta regnumret då hen körde som en idiot.
Citera
2022-10-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ni som bor där och går runt och letar. Håll utkik efter rörd mark, fåglar i flock som flyger upp från marken eller dålig lukt (stank)
OM det värsta nu har hänt dvs

Tro mig, ja reagera på min vovve när hon reagera. Men tänker mig att de är kallt på natten så än skulle nog ingen kropp lukta. Å de är hemskt att tänka sådär. Har ofta mina två små barn med mig oxå så ja hoppas verkligen inte att man stöter på ngn som ligger medvetslös/avliden.
Dom måste ju pejla telefonen fler ggr än 1 va?
Citera
2022-10-12, 15:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Sammanfattade lite:

Mellan 13-14:00 tiden lördagen den 8 sågs hon hoppa in i en grå stor bil med rostfläckar överallt på bilen, kanske av märket äldre Ford eller Toyota. Detta var på parkeringen utanför hennes lägenhet så någon hämtade alltså upp henne.

Bilen är tydligen väldigt vanlig enligt vittnet. Vanlig färg och vanligt märke.

Senare på kvällen ska hon ha setts på hotellet Hallstaberget tillsammans med en okänd man. Det var mycket folk där då det var konsert med artisterna Hooja. Marie Polsjö var också där.

Hon hade med sin mobiltelefon men inte sitt kort. Ingen vet hur hon var klädd när hon försvann. Hon har varit inloggad på Facebook till och från men öppnar eller svarar inte på några meddelanden vilket är olikt henne.

Mobilen är pejlad till Kramfors.
Senast redigerad av Hamsterboll 2022-10-12 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in