2022-10-11, 16:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Riktigt så illa är det inte och nu är det upprustat i utemiljön och faktiskt ganska fint.

Merparten av folket som bor där är med sollentuna mått mätt varma vänliga människor som kämpar på och sliter.

Och nu vann ju uppenbarligen dom goda krafterna.

Varför åkte dom längs Malmvägen för att komma till Mässan?
Sollentuna är en väldigt segregerad kommun. Villaområden med mångmiljonsvillor och på andra sidan rälsen ett miljonprogram, multikulti-projekt.

Visst är det så. Finns tyvärr mycket drägg också.

Varföf, tja, bra fråga. Fick det berättat för mig av en vän.
Citera
2022-10-11, 16:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Hoppade på DN’s erbjudande om gratis prenumeration fram till Lucia, kunde inte låta bli då jag som sagt stöter på dessa killar ett par ggr/vecka.
Något som ingen citerat/lagt ut hittills är detta;

”..Den 4 oktober åtalades sex unga män som bor i Sollentuna för synnerligen grovt vapenbrott, för att haft en helautomatisk automatkarbin, sex pistoler och en revolver och rört sig på olika platser i källaren och kring Malmvägen. Alla förnekar brott..”

Ur DN’s artikelserie om Malmvägen, del 1;
https://www.dn.se/malmvagen/

Det står såklart också om när dom var iväg och mopsade sig i Värtahamnen, och det var även något jag som av en slump råkade bevittna.
Nu låter det på reportern som att det var ett gäng straight outta valfri Marvel-serie som slogs.

Det kan jag bestämt dementera 😂.

Det var mest spring.
Citera
2022-10-11, 17:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sollentuna är en väldigt segregerad kommun. Villaområden med mångmiljonsvillor och på andra sidan rälsen ett miljonprogram, multikulti-projekt.

Visst är det så. Finns tyvärr mycket drägg också.

Varföf, tja, bra fråga. Fick det berättat för mig av en vän.

Undrar samma som Conny, varför ta Malmvägen till mässan..?

Såvida det inte var någon form utav ”förorts-safari” som dom spännande medelklassarna var intresserade av givetvis, ” - när vi ändå befinner oss i närheten så..”

Att live kanske få se nån av dom tuffa killarna från Malmvägen..?
Eller mest bara få en överblick över hur det nya Sverige ser ut i dessa dagar?

Malmvägen tar ett par minuter att passera (till fots) och är mest bara grå betong. Ett extremt tråkigt område.
Inte ens tingsrätten är snyggt i sitt nya utförande.

En sak förvånade mig, att kulvertarna/tunnelsystemet inte nämndes mer i artikeln än bara lite flyktigt.
Det skrevs om det när gänget var på tapeten senast (om det kan ha varit i Aftonbladet kanske, eller var det lokalblaskan..)?
Citera
2022-10-11, 17:56
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Och vilka är dessa ockupanter? Vågar man skriva det?

Vem fan köper en bostadsrätt på malmvägen?
”Köper”
Citera
2022-10-11, 19:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Är det jag som drömt nu eller var det inte nyligen just på Malmvägen man hittade en blodig man på en balkong? Tycker att jag känner igen området när jag googlade.

EDIT:

Det var nog följande jag tänkte på: (FB) Död person upptäckt utomhus, Malmvägen Sollentuna – tre gripna 2022-06-10
Senast redigerad av Vintergrisen 2022-10-11 kl. 19:27.
Citera
2022-10-11, 23:00
Medlem
LiquidSwordss avatar
Hahha wtf, har spenderat 4 dagar på Malmvägen tills igår och märkte inte av något skytte i något av källarna xD

Vilket hus handlar det om??
Citera
2022-10-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det handlar inte ens om ett kvarter, tar 30sek att gå ut från Tingsrätten bort till ex ”Pauls kiosk” så är du i ghettot.

Synd att artikelserien ligger bakom betalvägg, så stort tack för lite citering!

Edit; såg nu att DN har ett erbjudande om gratis prenumeration fram till 13/12, ingen bindningstid.

Finns även på alla lokala biblioteket i pappersformat. Så slipper ni alla digitala spår samt kostnader.
Citera
2022-10-11, 23:39
Medlem
Annars finns det mesta här: https://blog.zaramis.se/2022/10/10/m...en-artikelide/
Citera
2022-10-11, 23:49
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Här har ni en turk som rappar om Malmvägen: https://youtu.be/v_1vUC11Ccg

Jag är så innerligt tacksam för att de valt Sverige och berikar oss svenskar på alla möjliga plan. Länge leve mångkulturen.

Jag gissar att övriga svartklädda män i video är ingenjörer, läkare och framgångsrika entreprenörer.

/ 88
Citera
2022-10-12, 00:02
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Riktigt så illa är det inte och nu är det upprustat i utemiljön och faktiskt ganska fint.

Merparten av folket som bor där är med sollentuna mått mätt varma vänliga människor som kämpar på och sliter.

Och nu vann ju uppenbarligen dom goda krafterna.
Första gången jag håller med dig, Conny. Riktigt så illa är inte Malmvägen. Jag vistas där då och då.
Citera
2022-10-12, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Undrar samma som Conny, varför ta Malmvägen till mässan..?

Såvida det inte var någon form utav ”förorts-safari” som dom spännande medelklassarna var intresserade av givetvis, ” - när vi ändå befinner oss i närheten så..”

Att live kanske få se nån av dom tuffa killarna från Malmvägen..?
Eller mest bara få en överblick över hur det nya Sverige ser ut i dessa dagar?

Malmvägen tar ett par minuter att passera (till fots) och är mest bara grå betong. Ett extremt tråkigt område.
Inte ens tingsrätten är snyggt i sitt nya utförande.

Men tycker du inte det blev trevligt bakom husen efter upprustningen?

Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Första gången jag håller med dig, Conny. Riktigt så illa är inte Malmvägen. Jag vistas där då och då.

Har du inte läst något annat inlägg jag skrivit?

Man behöver inte ha satt sin fot på Malmvägen för att veta det. Det är aldrig så illa som det beskrivs på Flashback.
Citera
2022-10-12, 08:39
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Här har ni en turk som rappar om Malmvägen: https://youtu.be/v_1vUC11Ccg

Jag är så innerligt tacksam för att de valt Sverige och berikar oss svenskar på alla möjliga plan. Länge leve mångkulturen.

Jag gissar att övriga svartklädda män i video är ingenjörer, läkare och framgångsrika entreprenörer.

/ 88

Det är fan så man kräks.
Där står de, med världens största offerkofta på sig och svamlar på bruten svenska om att de ska storma Stockholm city. Vad de behöver är ett rejält kok stryk och att bli hemskickade till sina egna u-länder.
Det roliga är att när de väl kom dit, skulle de längta "hem" till Sverige igen. För plötsligt förstår de vad det innebär att vara fattig, hopplös och utan framtidsutsikter på riktigt.
Bortskämda jävla horungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in