2022-10-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Enligt tidningen jag läser tror inte polisen på brott gällande att hon är borta specifikt.

Hennes mamma antyder ju att hon kan vara rädd för konsekvenserna och att dom ska vara arga på henne eller bestraffa henne.

Hon ska ha sagt att hon är 17 år? Är det trovärdigt om man ser henne? Om hon vore 17 så vore det inte nödvändigtvis ett brott att träffa henne, men eftersom det inte stämmer blir det såklart väldigt problematiskt.

Vad är signalementet på flickan? Är hon svensk eller utländsk? Hårfärg osv?
Här finns flera bilder : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0pqBcqeNN2S9FPyhjDJXww9X iR5yNRJXAdTbktJeBNE774Rf7SbUeKHXaxZCfLargl&id=1000 05247256642

MGM är en nyligen utsläppt, dömd pedofil så ni kan sluta med snacket om 17-åringar. Den arabiske dvärgen vet vad han gör.
Citera
2022-10-10, 19:05
Medlem
En Linda har skrivit lite kommentarer på hans facebook.
Nu är den låst så man inte kan kommentera alls.
Går polisen in och spärrar så? Det händer ganska ofta.

” E du livsnjutare på va pedofil eller ha!!! Din lilla smutsiga råtta vänta bara, synd ja inte visste något när ja såg dig i spårvagnen hade knäckt dina revben!!!”
Citera
2022-10-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det faktum att han lät mamman tala med sin dotter samt att han betalade hennes biljett spårbart i till synes tron att hon var 17 talar ändock till hans fördel när det gäller era spekulationer/misstankar om mord. Dvs, att han inte begått mord. Däremot är han sannolikt skyldig till grooming och eventuellt barnvåldtäkt om sexuella handlingar skett dem emellan (oavsett om detta skett frivilligt eller ej från hennes sida). Har hon bragts om livet skulle jag rent spontant, spekulativt, snarare tro att någon annan part har gjort det. Kanske en annan familjemedlem till den misstänkte.

Vi vet fortfarande inte vad som hände i Tishko-fallet med Wilma. Har ett mord skett även här kanske det är något snarliknande, att annan familjemedlem/släktmedlem mördat och gjort sig av med kroppen. Jag föreslår i så fall att ni spånar vidare på det spåret snarare. Av det som framkommit hittills av den misstänkte så finns det inte direkt något som antyder att han skulle ha begått ett mord.

Är det så att man har sett henne eventuellt levande dagen efter så stärks teorin om att något annat hänt henne, eller att hon håller sig undan av andra anledningar. Någon nämnde att hon haft psykiskt dåligt mående tidigare? Det kan ju ha spelat in även här kring vad som skett efteråt. Betänk att unga tjejer som mår dåligt lättare faller offer för vissa typer av gärningsmän och sedan efteråt också i högre grad agerar irrationellt efter att tex ha blivit våldtagna.

Det kan lika gärna vara så att hon efteråt gått och hoppat ner för en bro någonstans eller vad som helst i princip. Vissa unga tjejer vill inte åka hem igen efter att ha varit med om något traumatiskt.

Hur naiv får en människa vara?

Hon är givetvis mördad av honom. Nu gäller det bara att hitta kroppen.

Frågan är om MP hittar kroppen före det att polisen har knäckt muslimen i förhören.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-10 kl. 19:08.
Citera
2022-10-10, 19:08
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/naemi/
Där har du bild på henne.

Beskrivning: "Naemi har brunt lockigt hår.
Hon är cirka 160 centimeter lång och väger cirka 55 kg.
Hon var vid försvinnandet klädd i grå Nike hoodie, mörka mjukisbyxor och en svart midjekort jacka med vit pälskrage och svarta sneakers."

"Har du sett Naemi eller har du information som kan leda till att hon återfinns, ring polisen på 114 14."

Hon ser ju onekligen äldre ut än 13 på den bilden. Är ju inte helt ovanligt att tjejer lägger till ett par år för att få äldre killar intresserade
Citera
2022-10-10, 19:11
Medlem
Med tanke på tiden som gått och att polisen troligtvis inte kan finna vart hennes mobil befinner sig gör att jag tror det värsta. Vilken tjej i denna åldern klarar ens av att stänga av sin mobil tre timmar? Tänk efter, detta bådar inte gott.. Så jävla hemskt att den Svenska lilla flickan hamnade i klorna på ännu en muslimsk man.

Detta landet är förlorat.. Detta är bara början.
Citera
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Hon ser ju onekligen äldre ut än 13 på den bilden. Är ju inte helt ovanligt att tjejer lägger till ett par år för att få äldre killar intresserade

Jag tycker nog att jag ser en mycket ung tjej, ett barn.
Men hon hade utgett sig för att vara 17 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Frågan är om MP hittar kroppen före det att polisen har knäckt muslimen i förhören.

På vilka grunder är hon "givetvis mördad av honom"?

Det framkommer att brodern också är en våldsverkare. De har bott i samma lgh. Även med pappan. Det kan lika gärna ha skett henne något annat med någon annan person än med den misstänkte gärningsmannen. Du talar om att vara naiv, jag ser det snarare från det bredare perspektivet. Det är det enda som också hjälper.

Det faktum att polisen inte ens har inlett en förundersökning om människorov, med tanke på att det gäller en 13-åring, talar för att man inte tror att han har begått ett sådant typ av brott. Och då tror man inte heller på att han har begått ett mord heller, för även i det fallet torde polisen snabbt inleda en sådan förundersökning eftersom det ger helt andra verktyg för polismyndigheten att agera än vad man nu har när man blott eftersöker en försvunnen person. Det är en resursfråga.
Citera
2022-10-10, 19:12
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att mamman pratar med henne ett dygn efter att hon försvann är ju ett gott tecken. Om han skulle vilja ha ihjäl henne borde detta skett redan på fredagen när han satte klorna i henne.

Att ha ihjäl henne efter samtalet med mamman och efterlysningen är dessutom helkorkat.

Exakt, jag tror hon lever, men var hon gömmer sej är frågan, Babben kan ju även lämnat över henne till andra Babbar som gömmer henne, med eller mot hennes vilja.
Citera
2022-10-10, 19:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
...jag har själv döttrar och har uppfostrat dem att undvika vissa personer..
Bra.
Alla som har döttrar bör få iväg dem på självförsvarskurser och ge dem personskydd.
Citera
2022-10-10, 19:13
Avslutad
Varför tror alla att hon blivit dödad? Bara för att hon träffar en blatte? Många unga tjejer gör såna här dumma grejer. Hon kommer antagligen inse sitt misstag sen och åka hem. Just nu ligger de och trycker i en lägenhet till någon av hans polare. Inget mer kommer hända med detta.
Citera
2022-10-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Tydligen bor Süleym*n tillsammans med sin äldre bror och sin pappa. Min magkänsla säger att han fått hjälp av åtminstone brodern att göra sig av med kroppen. Då kan det här bli svårlöst. Bli inte förvånade om han går fri i brist på bevis.
Citera
2022-10-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Det är ännu mer provocerande när du väljer att missförstå min text. Jag säger att föräldrar generellt sett ska sluta vara PK, resultatet av det blir mer trygghet för barnen.

Man ska inte gå på floskler som allas lika värde o sån skit. Det finns en verklighet där ute som kan vara grym, sluta var naiva. Onda människor finns.

Det var mitt budskap.

Du förstår väl att föräldrar pratar med sina barn om sånt här?
Du förstår väl att de barn som rålkar illa ut har struntat i vad föräldrarna sagt?
Att det är själva grejen med BARN.
Många barn blir indragna utan att dom märker det själva och blir sedan utpressade. Det kan börja med en liten sak, som att mannen ljuger om att han vet vem föräldrarna är och hotar att göra dittan och datten mot föräldrarna om barnet inte gör vissa saker.
Sedan tar gärningsmannen bilder på barnet när hon utför det han bett henne göra
Och vips har han bilder att utpressa henne med.

Sedan finns det tonåringar som har lärt sig i skolan att föräldrarnas åsikter är inskränkta och fördomsfulla och då gör dom exakt tvärtom vad de "korkade föräldrarna" sagt.

Och så finns det barn som är lättlurade eftersom dom är...barn

Det är inte så att föräldrar inte pratar med sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in