2022-10-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Det två vanligaste sätten är att man virar halsduken ett eller flera varv runt halsen och på så sätt inbjuder det till att den kan fastna med ena änden i något och dra åt så lufttillförseln stryps och man dör.

Det andra sättet jag sett är att man viker halsduken dubbelt på längden och lägger den runt halsen och för in båda ändarna i mellarummet där halsduken är vikt och skapar en händig strypssnara som är en dödsfälla.

Så kan någon säga mig hur jag ska bära min halsduk så den värmer halsen men ändå inte är livsfarlig?
Kan inte tänka mig att bära halsduk skulle vara livsfarligt, måste finnas betydligt farligare saker att oro sig för är hur man ska bära en halsduk. Har du erfarenhet av att hamna i en livshotande situation pga en halsduk?
Citera
2022-10-09, 19:12
Medlem
Till M58-M59 uniform hade man en grön halsduk, denna skulle vikas ihop ett antal gånger och sedan placeras runt halsen och i omlott på bröstet. Skulle synas lite under kragen på vapenrocken.

Ingen större risk för strypning.
Citera
2022-10-09, 19:17
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Enkelt, man skaffar redigt skägg istället.

Förutom detta så kan du väl annars dela halsduken "på mitten" och ha ett kardborreband. Eller använd en buff.
Citera
2022-10-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Det två vanligaste sätten är att man virar halsduken ett eller flera varv runt halsen och på så sätt inbjuder det till att den kan fastna med ena änden i något och dra åt så lufttillförseln stryps och man dör.

Det andra sättet jag sett är att man viker halsduken dubbelt på längden och lägger den runt halsen och för in båda ändarna i mellarummet där halsduken är vikt och skapar en händig strypssnara som är en dödsfälla.

Så kan någon säga mig hur jag ska bära min halsduk så den värmer halsen men ändå inte är livsfarlig?

Jag lägger halsduken över nacken och petar sedan upp den övre delen av den högra sidan mot den vänstra och stänger jackan. Funkar bra. Inga knutar, inte flera varv. Halsduken ligger omlott endast 5-10 cm.

https://imgur.com/a/xChH2F9
Senast redigerad av Sviskonboll 2022-10-09 kl. 20:08. Anledning: La till länk
Citera
2022-10-09, 20:11
Medlem
Tranquility Bass avatar
Om man är orolig att halsduken ska bli en dödsmaskin så är enda tipset att låta bli att ha halsduk. Samtidigt råder jag att ha skor med kardborreband istället med snöre men det har säkert personalen redan sett till.
Citera
2022-10-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Jag har för mig att någon kändis på 40- eller 50-talet dog av att hennes schal fastnade i ekrarna på den öppna bilen hon satt i och bröt nacken.
Du tänker nog på dansaren Isadora Duncan. Hon dog precis så, men på 20-talet.
Citera
2022-10-09, 22:30
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Jag har för mig att någon kändis på 40- eller 50-talet dog av att hennes schal fastnade i ekrarna på den öppna bilen hon satt i och bröt nacken.
Isadora Duncan.
Citera
2022-10-09, 23:26
Medlem
yz44s avatar
Vik dubbel och korsa fram under jackan, aldrig varv runt halsen.
Citera
2022-10-10, 00:00
Medlem
Under en stängd jacka.
Citera
2022-10-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Vik dubbel och korsa fram under jackan, aldrig varv runt halsen.
Jag kan inte se det framför mig hur det ser ut kan du har du som en bild som kan illustrera eller är det något du hittar på?
Citera
2022-10-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Ha den runt halsen som vanligt och stoppa sedan in resten av halsduken innanför jackan istället för att låta den hänga utanför.
Så gjorde man förr innan det blev mode att den skulle hänga utanför jackan. Då hakar den inte i något och ingen kan dra i den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in