2022-10-09, 18:10
Medlem
Det två vanligaste sätten är att man virar halsduken ett eller flera varv runt halsen och på så sätt inbjuder det till att den kan fastna med ena änden i något och dra åt så lufttillförseln stryps och man dör.

Det andra sättet jag sett är att man viker halsduken dubbelt på längden och lägger den runt halsen och för in båda ändarna i mellarummet där halsduken är vikt och skapar en händig strypssnara som är en dödsfälla.

Så kan någon säga mig hur jag ska bära min halsduk så den värmer halsen men ändå inte är livsfarlig?
Citera
2022-10-09, 18:13
Medlem
Crabbofixs avatar
en halsduk är alltid förknippat med livsfara och det finns gott om exempel på människor som strypts till döds.

det kan också vara så att man åker på spö om man t ex har fel lags färger på halsduken när man möter moståndarsupportrar.

det kan även tolkas lite bögigt att ha halsduk av det tunnare slaget som då skulle misstolkas för en scarf och då kan man åka på stryk av den anledningen.

min slutsats är att det är bäst att avstå halsduk och frysa hellre.
Citera
2022-10-09, 18:14
Medlem
Narutoshippchops avatar
Enkelt, man skaffar redigt skägg istället.
Citera
2022-10-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Det två vanligaste sätten är att man virar halsduken ett eller flera varv runt halsen och på så sätt inbjuder det till att den kan fastna med ena änden i något och dra åt så lufttillförseln stryps och man dör.

Det andra sättet jag sett är att man viker halsduken dubbelt på längden och lägger den runt halsen och för in båda ändarna i mellarummet där halsduken är vikt och skapar en händig strypssnara som är en dödsfälla.

Så kan någon säga mig hur jag ska bära min halsduk så den värmer halsen men ändå inte är livsfarlig?
Känner igen mig i ditt problem, jag har löst det genom att avstå från halsduk och istället använda en tubhalsduk, fungerar för mig.
Citera
2022-10-09, 18:22
Medlem
neuron-drones avatar
Var skulle man fastna egentligen? Är det inte mer en fobi? Annars får man ta av sig halsdugen innan man stiger in i hissen. Något annat problem kan jag inte se. Tror inte man fastnar i rulltrappan.

Men jo, det finns knutar som löser upp sig själva. Inte för att jag vet hur man knyter dem.
Citera
2022-10-09, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Var skulle man fastna egentligen? Är det inte mer en fobi? Annars får man ta av sig halsdugen innan man stiger in i hissen. Något annat problem kan jag inte se. Tror inte man fastnar i rulltrappan.

Men jo, det finns knutar som löser upp sig själva. Inte för att jag vet hur man knyter dem.
Tänkte samma, aldrig funderat på att det skulle finnas faror. Helvete också, jag som gillar min halsduk nu kommer jag behöva ha ångest över detta
Citera
2022-10-09, 18:25
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Tänkte samma, aldrig funderat på att det skulle finnas faror. Helvete också, jag som gillar min halsduk nu kommer jag behöva ha ångest över detta

Har man bara lite sinnesnärvaro så kan man ju ta loss från den änden som inte fastnat. Om man snurrat den ett varv och låtit den hänga.
Citera
2022-10-09, 18:26
Medlem
psykoshippiens avatar
Viker den runt halsen och låter ingen av kanterna omringa halsen. Man kan aldrig vara för säker.
Citera
2022-10-09, 18:35
Medlem
Jag har för mig att någon kändis på 40- eller 50-talet dog av att hennes schal fastnade i ekrarna på den öppna bilen hon satt i och bröt nacken.
Citera
2022-10-09, 18:35
Medlem
Emellies avatar
Ha den runt halsen som vanligt och stoppa sedan in resten av halsduken innanför jackan istället för att låta den hänga utanför.
Citera
2022-10-09, 18:41
Moderator
manamanahs avatar
Vill minnas att halsdukar var förbjudet på min sons dagis av just den här anledningen. Du kan ju testa en fuskolle istället.
Citera
2022-10-09, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Ha den runt halsen som vanligt och stoppa sedan in resten av halsduken innanför jackan istället för att låta den hänga utanför.
Gör i och för sig redan så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in