2022-10-09, 16:58
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Du kan ju ha turen att göra ett ”klipp” på black friday men min erfarenhet är att man lika gärna kan ha turen att få köpa en demoexemplar när det kommer till dylika produkter. Sen hade jag skippar tumlare (även om det är jäkligt bekvämt) och satsat på ett torkskåp istället. Torktumlare sliter grymt mycket på kläderna.
Citera
2022-10-09, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Jaså, tänker inte köpa nåt och sen vänta ett år på varan.
Läsförståelse. Personen du citerade menade alltså att leveranstiderna är långa (alltså inte definierade) och att de varit så i ett år. Inte att leveranstiderna nödvändigtvis är ett år långa även om de nu kan vara det.
Citera
2022-10-09, 17:27
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solhatt
Är det verkligen värt att gå och vänta på att det eventuellt blir billigare? Om man behöver någon så nödvändigt som en tvättmaskin är det väll bara att ta någon.

Exakt.

Så typiskt svenskt att vara snål och gå och vänta och hoppas på att tjäna någon ynka hundring.
Citera
2022-10-09, 17:40
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solhatt
Är det verkligen värt att gå och vänta på att det eventuellt blir billigare? Om man behöver någon så nödvändigt som en tvättmaskin är det väll bara att ta någon.

Vad tycker du själv? Jag har tvättstuga i huset och tycker därför det kan vara värt att vänta om det är så att man kan köpa dessa varor billigare framöver.
Citera
2022-10-09, 17:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Skulle behöva inhandla tvättmaskin och torktumlare nån gång framöver.

Samtidigt tänker jag mig att det är väldigt få som köper dylika varor just nu.

Ska man tro att butikerna kommer behöva rea ut dessa varor framöver? Kanske under Black Friday eller annan rea-tid som förevändning?

Eller kommer priserna rentav skrivas upp tack vare den skenande inflationen?

Nej, du kan inte tro att det kommer att reas ut mer än vanligt.

Vad tvättmaskin och torktumlare nu skulle ha med hemelektronik att göra.
Citera
2022-10-09, 18:25
Medlem
Detta hände mig vilket ledde till att jag får bra offerter från xxxx.

Jag hade inte så bråttom med leveransen så jag valde ut en som inte fans i deras lager utan skulle komma in om en månad.

Till min förvåning får jag ett mail från en av deras säljare som ger mig förslag på några andra som de har i lager. Dessa med 1500-3000 sek i ytterligare rabatt.

Beställer en som jag blir helnöjd med.

Får ett nytt mail av säljaren som ber mig kontakta honom igen om jag eller någon av mina vänner behöver något annat.

Jag har några fastigheter och beställer av honom några gånger varje år.

Helnöjd!
Citera
2022-10-09, 18:31
Moderator
Falukropps avatar
Hemelektronik, ljud och bild --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2022-10-09, 18:34
Medlem
Mediemark brukar ju ha såna tvätt veckor. Köpte min för åtta när den egentligen kostar 14.
Citera
2022-10-09, 21:45
Medlem
S.t.a.l.k.e.rs avatar
Hej, kapar tråden lite med en fråga,

Tänkte köpa;

https://www.elgiganten.se/product/vi...=aw.ds#reviews

Är det värt att köpa till;

Utökad garanti med service på plats för tvättmaskin - 10 år (2095.-)

Kostar ungefär vad den är nedsatt.
Citera
2022-10-10, 00:03
Medlem
Min egna erfarenhet säger att det brukar vara bäst att bara smyga runt och kolla demo ex som vissa säger alternativt att vänta tills det kör driver som det brukar göra dvs bara att ha ögonen öppna när man hittat Ungefärlig spec som passar.
Citera
2022-10-10, 00:10
Moderator
Fear2bes avatar
Strunta i komponentbrist och leveranstider och kolla på en som finns i lager. Jag köpte en Husqvarna för kanske fem år sedan med borstlös motor med direktdrift. Har inte haft några problem över huvud taget med den.
Citera
2022-10-10, 02:57
Medlem
Glöm det. Butiker och distributörer har i princip inget i lager. I stort sett alla produkter beställs från producent när du köper dom (förutom när dom har kampanjer då). Det kommer troligtvis bli dyrare och dyrare den närmsta framtiden, inte billigare.
Dessutom kanske du har hört om nåt som heter inflation.
Jag har köpt lite blandade vitvaror under det senaste året. Inget har funnits i svenskt lager. Leveranstiden har varit 1-42 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in