2006-07-12, 15:43
Medlem
Geniuzs avatar
Ja som rubriken säger, hur finansierar ni era köp av burkar?
En fattig student som jag själv är med 0kr i inkomst prioriterar oftast andra saker före ens egna hobby.För i tiden när jag arbetatde på donkan så kanske jag la ut 1500kr per månad på burkar.När man märker att pengarna blir mindre hela tiden försvinner lusten att lägga ut allt för mycket på något som efter ca 5 dagar sanneras. Racka burkar som de flesta gjorde förr är inte lika lätt längre (kanske beronde på vart man bor/vilken affär) men iaf så ökar ju affären säkerhet något med åren, vissa använder kameror vakter ect.

Man ser personer i 13-17års ålder som springer runt och gör wholecars,hur fan går det till??..vart får dom pengarna i från?..
Hur många kannor går det inte åt att göra en wholetrain?.Som sedan är borta dagen efter.Måste man ha en lön på 20000:- för att måla nu förtiden eller är det nog att man köper en flaska Dínferno 1000ml och springer ut med flowen på ica's fönster. till frågorna nu då:

1: Vart får du pengaran ifrån: Jobb(i så fall vart arbetar du) bidrag,föräldrar?
2: Hur mycket lägger du ut på köp av burkar?
Citera
2006-07-12, 16:18
Bannlyst
Det var ett par år sedan jag målade sist, jag brukade racka dom flesta burkarna. Åkte ibland över till Köpenhamn och köpte ett stort parti billigt
Citera
2006-07-12, 16:25
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geniuz
1: Vart får du pengaran ifrån: Jobb(i så fall vart arbetar du) bidrag,föräldrar?

1: Jobb
2: 12 burkar = 440 kr. Inte så farligt.

Målar inte längre dock.
Citera
2006-07-12, 17:52
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geniuz

1 studiebidraget tar jag.
2. olika varje månad men oftast allt i princip. 1000kr

Sen vet jag vissa polare o diverse andra storklottrare som rackar kläder och säljer så de får ihop pengar till färg. Iaf enligt dem. Sen eftersom dem är bra på att racka blir de ju en del rackburkar med.
Citera
2006-07-13, 02:18
Medlem
Strife: Vars hittar du burkar för det priset?
Jag får lite sponsor av mina föraldrar.
Sen så sparar jag dom slantar jag får/tjänar o köper cans =) Btw, jag jobbar lite från datorn.
Citera
2006-07-13, 02:49
Medlem
orkavaraserioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimBohabri
Strife: Vars hittar du burkar för det priset?

På highlights kostar 12 montana gold 440 kr så antar att det är där.

Själv vet jag inte riktigt hur jag får råd, studiebidrag och tattar av päronen.
Citera
2006-07-13, 13:58
Medlem
Jaaaas avatar
Rackar sammt köper för 500-1000 kr månaden(studiebidrag) annars kan man alltid racka dvdfilmer å sälja till nått uthyrningsställe ...
Citera
2006-07-13, 20:47
Medlem
1: Var länge sedan jag var aktiv men på den tiden man var aktiv rackade man nästan alltid burkarna, nuförtiden när man knappast kan kalla sig aktiv så köper jag burkarna dom få gångerna man är ute o målar max 5 gånger per år.
2: Aktiv - ca 5000:-
Oaktiv- ca 2000:-
Citera
2006-07-14, 00:36
Medlem
1: Bidrag av alla former, jobbpengar (jobbar på posten för tillfället) 16k i månaden ungefär om man inte skattar - dvs. en sommar...
2: Ligger på runt 2000kr på ett år. Villl vara mer aktiv! - men har för mycket samvete för att springa ut själv sen blir det 4ggr roligare om man kör lite hardcore. hardcore = billigt. *not* Ska nog dra till tippen & leta gammla målarburkar *rolla*.
Citera
2006-07-14, 00:57
Medlem
Strifes avatar
Köper skiten på ProStuff i Göteborg.
Citera
2006-07-14, 05:31
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Köper skiten på ProStuff i Göteborg.
de e väl lika dyrt där som på alla andra ställen eller?
Citera
2006-07-14, 22:42
Medlem
Rikard_s avatar
Super ner något bimbo och tömmer hennes plånbok när hon däckat
Något riktigt starkt, runt 50% då kommer inte subban ihåg ett skit när hon vaknar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in