2007-05-06, 14:02
Medlem
Vagabondens avatar
Nån som vet om man kan få tag i Sergio Cranottis självbiografi på engelska? Är väldigt nyfiken på hans tid i Lazio.
Citera
2007-05-06, 14:17
Medlem
Quorthons avatar
Både Messi och Bojan kommer nog vara bland världens bästa spelare om några år. Cristiano Ronaldo kommer du nog inte få se i Serie A då han trivs väldigt bra i Manchester och om han lämnar så är det med största säkerhet för den spanska ligan.

Den engelska ligan kommer växa sig ännu starkare ekonomiskt med nya TV-avtal och expanderande klubbar.

Både den spanska och Engelska ligan attraherar nog fler spelare för tillfället.

Italienska ligan känns mer som amerikansk fotboll med alla spelavbrott på grund av fjolliga domare som inte tillåter någonting och dramatiska överspel.
Citera
2007-05-06, 15:00
Medlem
Vagabondens avatar
Fan vad jag stör mig på Tv4.
Det började med fotbollskanalen för nån månad sen som nästan enbart visade nån hemmavideo från Kalmars träningsläger i Spanien.

Och idag visar dem en hemmavideo från Umeås IK's läger i London inför "tjej-CL"-finalen.

Tror de verkligen nån bryr sig om lantis-kalmar som äcklar sig eller norrländska kärringar som skojar om lyxbilar i London?

Förutsägbart reportage idag. Livorno beskrivs som kommunister utan att det skulle vara ett problem, eller etiskt fel på något sätt. Lazio som hemska nazister/fascister...
Citera
2007-05-06, 15:21
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Både Messi och Bojan kommer nog vara bland världens bästa spelare om några år. Cristiano Ronaldo kommer du nog inte få se i Serie A då han trivs väldigt bra i Manchester och om han lämnar så är det med största säkerhet för den spanska ligan.

Den engelska ligan kommer växa sig ännu starkare ekonomiskt med nya TV-avtal och expanderande klubbar.

Italienska ligan känns mer som amerikansk fotboll med alla spelavbrott på grund av fjolliga domare som inte tillåter någonting och dramatiska överspel.

Ja fy fan. I Italien vill ju ingen spela. Förmodligen den sämsta ligan i världen. Är helt övertygad om att ingen från Italien skulle t.ex kunna vinna en sån skitturnering som VM.
Eller det kanske var trätänderna med heltäckningsmatta på toaletten som vann VM?
Sen är ju de utländska spelarna i Italien värdelösa. Vi vet ju alla hur Engelsmännen kom till Italien för att totalt dominera i Serie A och sen åka hem och garva över hur ruttna Italienarna var.
Vad jag vet har nr 25 i Chelsea tagits bort pga Zolas storhet. Hörde att Lampard skulle få sin tröja helgonförklarad hos Cagliari.

Det känns skönt att du känner C. Ronaldo och bestämmt hävdar att han aldrig kommer spela nån annanstans än i Man Utd. På sin höjd i den spanska ligan.

Inte helt otippat tror jag att du upptäckte fotboll för ett år sedan tack vare TV4+. Eller tack och tack. Deras sändningar är värdelösa.

Känns också bra att PL och La Liga attraherar mer än den Italienska säger du.
Ska du inte ändra det till MJS nu när Beckham gått åt andra hållet eller vad baserar du din vetenskap på?

Oops, glömde det där om fjolliga domare. Jag hörde nått om Collina? Eller nej det kanske jag inte gjorde. Bara om fjolliga domare. För Collina var ju mil efter de stora britterna i den svartvitrandiga tröjan.
Citera
2007-05-06, 15:35
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon

Hur menar du nu? Kan man ens mäta hur många spelare som attraheras av en liga då antalet spelare i ligan är begränsat. Och senast jag kollade hade inte Serie A en brist på spelare.

Dessutom är det ganska korkat att hylla la Liga för att senare i samma post klanka ner på de italienska domarna. Nu gillar jag spanska ligan men har du ö.h.t. sett en match? Den spanska domarkåren är pinsam.
Citera
2007-05-06, 15:57
Medlem
Vagabondens avatar
Lazio dominerar första halvlek. Sånt gillar vi!
Citera
2007-05-06, 16:10
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hur menar du nu? Kan man ens mäta hur många spelare som attraheras av en liga då antalet spelare i ligan är begränsat. Och senast jag kollade hade inte Serie A en brist på spelare.

Dessutom är det ganska korkat att hylla la Liga för att senare i samma post klanka ner på de italienska domarna. Nu gillar jag spanska ligan men har du ö.h.t. sett en match? Den spanska domarkåren är pinsam.
Jag vet att den spanska domarkåren är usel
Men de har inte samma tendens att blåsa sönder matcher och belöna filmningar åtminstone. Även om de ofta vill ha huvudrollen och delar ut kort till höger och vänster.

Vad jag menar med attraherar fler spelare är att om en spelare är i position att välja mellan att spela i England, Spanien eller Italien så tror jag att flest väljer England eller Spanien. Men det är ju självklart enbart spekulationer från min sida, vilket borde vara ganska uppenbart?
Citera
2007-05-06, 16:23
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Ja fy fan. I Italien vill ju ingen spela. Förmodligen den sämsta ligan i världen. Är helt övertygad om att ingen från Italien skulle t.ex kunna vinna en sån skitturnering som VM.
Eller det kanske var trätänderna med heltäckningsmatta på toaletten som vann VM?
Sen är ju de utländska spelarna i Italien värdelösa. Vi vet ju alla hur Engelsmännen kom till Italien för att totalt dominera i Serie A och sen åka hem och garva över hur ruttna Italienarna var.
Vad jag vet har nr 25 i Chelsea tagits bort pga Zolas storhet. Hörde att Lampard skulle få sin tröja helgonförklarad hos Cagliari.

Det känns skönt att du känner C. Ronaldo och bestämmt hävdar att han aldrig kommer spela nån annanstans än i Man Utd. På sin höjd i den spanska ligan.

Inte helt otippat tror jag att du upptäckte fotboll för ett år sedan tack vare TV4+. Eller tack och tack. Deras sändningar är värdelösa.

Känns också bra att PL och La Liga attraherar mer än den Italienska säger du.
Ska du inte ändra det till MJS nu när Beckham gått åt andra hållet eller vad baserar du din vetenskap på?

Oops, glömde det där om fjolliga domare. Jag hörde nått om Collina? Eller nej det kanske jag inte gjorde. Bara om fjolliga domare. För Collina var ju mil efter de stora britterna i den svartvitrandiga tröjan.

Utmärkt formulerat inlägg här

Du kanske ska läsa mitt inlägg två gånger istället för att placera ord i munnen på mig. Det framgår tydligt att det enbart är spekulationer från min sida. Jag hävdar inte bestämt att Ronaldo aldrig skulle spela i Serie A. Jag hävdar heller aldrig att jag har några belägg för att italienska ligan skulle vara mindre attraktiv.

Inte helt otippat tror jag att din läsförståelse slutade utvecklas efter att du fick G på bokrecensionen du skrev i mellanstadiet.

Kul dock att mina spekulationer verkar betyda så mycket för dig att du bemödar dig att skriva så mycket trams.
Citera
2007-05-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Tror de verkligen nån bryr sig om lantis-kalmar som äcklar sig eller norrländska kärringar som skojar om lyxbilar i London?
Du bor i Sverige (ett land med ett lika högt invånarantal som London) och så länge du inte vill ha en liga för bara Stockholm så får du finna dig i att det kommer finnas med lag från mindre städer. Inte ens Stockholm är med europeiska mått speciellt stort, så vad är problemet? Även om du bara är ute efter att provocera lyckas du inte eftersom du har samma ordförråd och svenskakunskaper som en fjortis. Sluta göra bort dig snälla, det är bara sorgligt.
Citera
2007-05-06, 16:59
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Du bor i Sverige (ett land med ett lika högt invånarantal som London) och så länge du inte vill ha en liga för bara Stockholm så får du finna dig i att det kommer finnas med lag från mindre städer. Inte ens Stockholm är med europeiska mått speciellt stort, så vad är problemet? Även om du bara är ute efter att provocera lyckas du inte eftersom du har samma ordförråd och svenskakunskaper som en fjortis. Sluta göra bort dig snälla, det är bara sorgligt.

Har jag på något sätt sagt att jag är emot lag från mindre städer? Det jag störde mig på var att ett helt program ägnades åt en hemmavideo på kalmar-spelare som (för att glädja dig) betedde sig på ett äckligt vis.
Nöjd?

Sluta gör bort dig själv.

Nog med OT.

Härligt med tre poäng idag. FORZA LAZIO
Citera
2007-05-06, 17:03
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ganska typisk Serie A-match på TV4 idag... hög intensitet, stort engagemang, intelligent offensivt spel, men ingen överväldigande fotbolls-fest. Den som vill se mål kan gå på ishockey.

Lazio vinner rättvist efter att ha utklassat Livorno i ca 2/3-delar av matchen. Sedan släpper man in dem på slutet, och är faktiskt nära att tappa 2 poäng. Att lägga av kring 70:e är något kroniskt hjärnsläpp som italienska lag lider av; är det för att ge lite spänning till åskådarna?

Hur som helst, Lazio på väg mot CL, vilket känns ganska coolt. Laget är sevärt och har en stark, jämn bemanning över hela banan. Samtidigt finns en del att anmärka på, och det är uppenbart att de fortfarande är klassen sämre än t ex Roma. Avslutnings-situationerna är inte riktigt kliniska, och det känns som man behöver en dominerande Baresi/Maldini-typ i defensiven.

Livorno var ganska festliga att se; såg ut som ett gäng nattklubbs-gangsters som kommer bäst till sin rätt över en lina ladd kl 3 på morgonen. Ute på gräset var det rätt Vierchowod-inspirerat idag; tufft och obarmhärtigt. Svårt att se några särskilda fördelar med dem, även om de säkert skulle sopa banan med alla Allsvenska lag. På typiskt Serie A-vis har man en mycket bra målvakt. Livorno bör ses på hemmaplan med en mer jämbördig motståndare för att man ska kunna uttala sig om dem.

Grattis Lazio. Grattis även till gay-kanalen TV4, som har haft tur med sin lågbudget-satsning på 4 bottengäng, där Lazio plötsligt är ett topplag.

Fy fan vad Suzanne Sjögren ser ut.

Gamle hjälten Christian Vieri gjorde mål idag!

- F.G
Citera
2007-05-06, 17:22
Medlem
Q: Du låter som en sur femåring nu, sluta opp med gnällandet nu. Du är bara sur över Man U:s förlust mot De Fuskande Filmande Fjollorna Som Inte Kan Spela Fotboll, Bara Tramsa Runt På Bollplanen Som Om Det Vore En Bögsport

Är dock rädd att skillnaden mellan PL och andra ligor kommer öka ekonomiskt sett med tanke på div. tv-avtal mm.

Edit: Vieri ja.

Milan spelade 0-0 idag. En helt ok match. Kaká berövades på ett mål och missade en straff. Fiorentina spelade helt ok.
Vet någon hur det ligger till med CL-platserna, är de klara även i teorin nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in