2006-07-15, 22:27
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Det är väl större chans att libanon kan ta kontroll över sitt eget land , en att israel tar kontroll över någon annans.

Saken är den att libanon vill ha det både och , och det innebär hizbolla attacker mot israel. Så det handlar om att välja det ena eller det andra.
Hmm hur var det nu, Befinner sig hamas i israel?
-JA!
Citera
2006-07-15, 22:30
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Hmm hur var det nu, Befinner sig hamas i israel?
-JA!

Hur menar du , gör dom attacker på grannländer från israel , undviker israel att gripa dom ?

Dina ordlekar gynnar ingen , att det ev förekommer hamas anhängare i israel utgör inte mycket hot för nån annan än just israel.
Citera
2006-07-15, 22:31
Medlem
I alla fall vad har israel för rätt att bomba ett oskyldigt land för dom inte har möjligheterna att få ner hizballah som råkar ha sin bas där? vad ska regeringen göra? israel vill döda så mkt araber som möjligt men anser syrien och iran som lite svårare motstånd så dom går på libaon istället. libanon e tillbaks där det slutade 1990 ungefär. ska det sluta med att det tar 16 år att bygga upp de vackra landet igen?
Citera
2006-07-15, 22:33
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
I alla fall vad har israel för rätt att bomba ett oskyldigt land för dom inte har möjligheterna att få ner hizballah som råkar ha sin bas där? vad ska regeringen göra? israel vill döda så mkt araber som möjligt men anser syrien och iran som lite svårare motstånd så dom går på libaon istället. libanon e tillbaks där det slutade 1990 ungefär. ska det sluta med att det tar 16 år att bygga upp de vackra landet igen?

Visst , israel vill döda så många araber som möjligt , därför är dom ifred med jordanien och egypten för att deras barnbarn också ska få slakta några i framtiden.Why spoil all the fun at once?

Komihåg, det är 18 års åldersgräns på detta forum .
Citera
2006-07-15, 22:38
Medlem
Citat:
Visst , israel vill döda så många araber som möjligt , därför är dom ifred med jordanien och egypten för att deras barnbarn också ska få slakta några i framtiden.Why spoil all the fun at once?

de va ingen dum teori faktist. jordanien, egypten osv har deals med usa och får bra ekonomi genom dom. varför skulle usa vilja att israel ska gå emot dom?
Citera
2006-07-15, 22:40
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
de va ingen dum teori faktist. jordanien, egypten osv har deals med usa och får bra ekonomi genom dom. varför skulle usa vilja att israel ska gå emot dom?

Tänk sen i framtiden när isrealer kan klona sina egna araber hemma och sen slå ihjäl dom , hualigen.
Citera
2006-07-15, 22:43
Medlem
Citat:
Tänk sen i framtiden när isrealer kan klona sina egna araber hemma och sen slå ihjäl dom , hualigen.

aa haha du gör så jag skrattar verkligen va e de här e du rolig eller? förklara på vilket sätt du tycker att israel gör nytta just nu. enligt mig skapar dom mer problem för framtiden genom att göra dom här attackerna som skapar hat och hat skapar så fler så kallade terrorister.
Citera
2006-07-15, 22:55
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
aa haha du gör så jag skrattar verkligen va e de här e du rolig eller? förklara på vilket sätt du tycker att israel gör nytta just nu. enligt mig skapar dom mer problem för framtiden genom att göra dom här attackerna som skapar hat och hat skapar så fler så kallade terrorister.

Vem vet , efter att Plo drevs ur jordanien har dom kunnat sluta fred med israel.
Citera
2006-07-15, 22:55
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaerieTale
Däremot så förklarade Israel aldrig krig mot Libanon. Därför var invasionen och bombningen av Libanon en akt av aggression, som kategoriskt borde fördömas av varenda stat i denna värld.
Libanon gick till väpnat angrepp mot Israel dagen efter att Israel blev självständigt.

Israel vet sedan länge att de är hatade av ett stort antal stater. Varför skall de bry sig? Det är inte fråga om någon popularitetsomröstning.
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Alla anser att Israel nu har gått för långt.
Nej, Israel har stöd av dem vilkas åsikt har betydelse.
Citat:
T. PETERSBURG, Russia (CNN) -- President Bush called on Syria Saturday to exert its influence on Hezbollah militants so they will "lay down their arms."

He put the blame for the spiraling violence between Israel and Hezbollah on Hezbollah and its backers in Damascus.

"The best way to stop violence is to understand why the violence occurred in the first place," Bush said during a news conference ahead of the Group of Eight summit in St. Petersburg, Russia.

"And that is because Hezbollah has been launching rocket attacks out of Lebanon and into Israel because Hezbollah captured two Israeli soldiers."
http://www.cnn.com/2006/WORLD/europe/07/15/mideast.bush/index.html

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Regeringen borde fördöma detta kraftfullt och snarast.
Jag vet inte varför jag kommer att tänka yttrandet från Mora Tidning: Vi hava varnat Bismarck och vi kommer inte att göra det en gång till.
Citera
2006-07-15, 23:09
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Man attackerar för fan inte civila människor iafall???? ett bättre förslag e att attackera syrien eller iran som är dom som står bakom hizballah....hizballah skiter i libanon och om israel bombar civila. deras ända mål e att utplåna israel och hjälpa palestinier. jag säger som chirac: dom verkar bara vilja förstöra libanon. israel gör just nu exakt som hitler gjorde mot dom i andra världskriget

På sikt ja. Men just nu är från Libanon som det skickas in raketer och kidnappningar på civila av Hizbollah.

Däremot håller jag med om att lite bomber över Syrien vore bra. Gärna också Iran. Det skall göra ont att bråka med Israel.
Citera
2006-07-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
På sikt ja. Men just nu är från Libanon som det skickas in raketer och kidnappningar på civila av Hizbollah.

Däremot håller jag med om att lite bomber över Syrien vore bra. Gärna också Iran. Det skall göra ont att bråka med Israel.

tror de skulle bli liiiiiite större problem för israel att gå emot syrien och iran än vad de e mot libanon men jag hoppas dom inser att libaneserna inte vill ha nåt krig snart syrien och iran är dom som utbildar, bidrar med pengar osv till hizballah. men jag hoppas de gör jävligt ont för israel snart och tror det kommer bli så när iran blir målet.
Citera
2006-07-15, 23:15
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Israel vet sedan länge att de är hatade av ett stort antal stater. Varför skall de bry sig? Det är inte fråga om någon popularitetsomröstning.
Det är det visst det! Som i Carrie.

MVH
/Herr Lindholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in