2006-07-12, 01:16
Medlem
Vilka ska dit? (Malmö)

Jimmy Cliff, Eek a mouse, och en jäävla massa andra jamaicanska band
Citera
2006-07-12, 01:21
Bannlyst
JAG JAG JAG! Helt Off gör sitt första live framträdande med, tyvärr ställer ju så många band in har hört snack om Junior Kelly med. Men det mäktigaste hade varit Groundation, mitt favvo band.
Citera
2006-07-12, 01:27
Medlem
Sålänge inte Cliff och Eek hoppar av så blir det en festival som heter duga iaf
Citera
2006-07-12, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Sålänge inte Cliff och Eek hoppar av så blir det en festival som heter duga iaf

sant sant, men visste du att låten "police in helicopter" inte är Eek-a-mouse? vet inte om du är något större reggae fan men dom flesta som har hört den låten har ju givetvis laddat från nätet där det står, helt felaktigt, att Eek har gjort den.

Det är John Holt som har gjort den och han låter helt identisk med Eek. Många låtar faktiskt som folk tror är Eek-a-mouse är faktiskt John Holt.
Citera
2006-07-12, 01:35
Medlem
Har lyssnat på svart musik i princip hela livet, blir främst ska, gammal reggae (gillar inte det nya som finns i sverige t.ex) Desmond dekker, skatalites, jimmy cliff, bob marley, laurel aitken, Augustus Paolo och sånt är det för min del, har aldrig hört Police in helikopter
Citera
2006-07-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjalf
sant sant, men visste du att låten "police in helicopter" inte är Eek-a-mouse? vet inte om du är något större reggae fan men dom flesta som har hört den låten har ju givetvis laddat från nätet där det står, helt felaktigt, att Eek har gjort den.

Det är John Holt som har gjort den och han låter helt identisk med Eek. Många låtar faktiskt som folk tror är Eek-a-mouse är faktiskt John Holt.

Det var som fan.
Citera
2006-07-12, 02:09
Bannlyst
Citat:
Har lyssnat på svart musik i princip hela livet, blir främst ska, gammal reggae (gillar inte det nya som finns i sverige t.ex) Desmond dekker, skatalites, jimmy cliff, bob marley, laurel aitken, Augustus Paolo och sånt är det för min del, har aldrig hört Police in helikopter

Ah du är ska människa, soft Själv tycker jag om typ Horace Andy, Ijahman, Bushman, Tony Rebel, Kiddius-I.

Den sistnämnda killen var med i filmen "Rockers" (kultfilm från jamaica), han står i en studio och sjunger, 2005 typ 30 år senare eller vad det nu är släpper han sin skiva Kiddius-I - Inna tha yard.

Den tror jag du kommer gilla Ladde
Citera
2006-07-12, 02:59
Medlem
Inte hört de du nämnde förutom Andy. Får väl se om jag hittar nån låt på dc (vad jag egentligen menar med det är såklart att jag går ner på min lokala skivbutik och köper en skiva med varje så jag vet om jag gillar musiken*host*)
Citera
2006-07-12, 03:01
Bannlyst
Citat:
Inte hört de du nämnde förutom Andy. Får väl se om jag hittar nån låt på dc (vad jag egentligen menar med det är såklart att jag går ner på min lokala skivbutik och köper en skiva med varje så jag vet om jag gillar musiken*host*)

Säg till om du vill ha "hjälp" personligen tycker jag det är mycket svårt att hitta det man vill ha på nätet. Groundation bör du däremot kunna hitta på DC (och med DC menar jag såklart "skivaffären".) Det kvittar vilken låt du laddar allt e mycket bra, mitt favoritband.
Citera
2006-07-12, 04:50
Medlem
Subways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjalf

och jag var en av dem....fan vilken bummer ! Det var ju min favorit låt med Eek-a !

f.ö. ser jag fram emot Helt Off !!! Vi ses där

_peace
Citera
2006-07-12, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subway
och jag var en av dem....fan vilken bummer ! Det var ju min favorit låt med Eek-a !

f.ö. ser jag fram emot Helt Off !!! Vi ses där

_peace

Ingen bummer, där har du ju ett namn som är tusen ggr bättre än Eek någonsin kommer bli, alltid värt att kolla upp hans album "Police in Helicopter."

Sen så hoppas jag att helt off kör på sin senaste platta (i huset) då den är mindre poppig än den förra. Har också hört av en producent att skiva nr 3 är på väg, så förhoppningsvis får vi ett smakprov eller två från den där
Citera
2006-07-12, 15:00
Bannlyst
Köpte biljett direkt när dom släpptes
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem