2006-07-11, 23:44
Medlem
comA666s avatar
jag och två polare har tänkt att vi skulle prova på vattenmelon + sprit-kombinationen i helgen. men fråga är då, hur ska vi göra för att få spriten så utspridd som möjligt i melonen och få den rätta smaken? jag har letat lite med hjälp av google och läst att genom att borra ett hål (bara tillräckligt stort för att få ner en tratt) i vattenmelonen och hälla i spriten ska det bli riktigt bra, det tar ca. 1 dag för melonen att dra i sig all sprit. jag vänder mig till er för att höra om någon har erfarenhet av denna kombination eller t.o.m. detta sätt? hur skall vi helt enkelt göra för att få en så spritfylld och godsmakande melon som möjligt? jag är öppen för alla tips och åsikter.

tack på förhand.

(om det spelar någon roll så är det en 0,7 finsk koskenkorva som ska hällas i den )

/comA
Citera
2006-07-12, 00:29
Medlem
TattarJävels avatar
Förstör inte en hela god sprit med melon!

Helgerån för f*n, nä släng melonen åt h*lvete å ge spriten till någon som kan handskas med den.
Det finns vatten i kranen.
Citera
2006-07-12, 10:17
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comA666
jag och två polare har tänkt att vi skulle prova på vattenmelon + sprit-kombinationen i helgen. men fråga är då, hur ska vi göra för att få spriten så utspridd som möjligt i melonen och få den rätta smaken? jag har letat lite med hjälp av google och läst att genom att borra ett hål (bara tillräckligt stort för att få ner en tratt) i vattenmelonen och hälla i spriten ska det bli riktigt bra, det tar ca. 1 dag för melonen att dra i sig all sprit. jag vänder mig till er för att höra om någon har erfarenhet av denna kombination eller t.o.m. detta sätt? hur skall vi helt enkelt göra för att få en så spritfylld och godsmakande melon som möjligt? jag är öppen för alla tips och åsikter.

tack på förhand.

(om det spelar någon roll så är det en 0,7 finsk koskenkorva som ska hällas i den )

/comA

Det där har vi gjort många gånger. Man gör ett hål i toppen för tratten som du säger, sen så gör ytterligare ett par mindre hål i toppen för att det ska gå lättare för melonen att dra åt spriten. I det stora hålet där tratten ska vara så sticker man med en kniv flera gånger för att spriten ska kunna gå ner lättare.
Citera
2006-07-12, 14:50
Medlem
Kajsabajsas avatar
Men ska ni dela den sen å äta den som en vanlig melon? Eller stoppa i ett sugrör och sörpla i sig melonspriten?
Citera
2006-07-12, 23:32
Medlem
comA666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Citat:
Ursprungligen postat av comA666

tack på förhand.

/comA

Det där har vi gjort många gånger. Man gör ett hål i toppen för tratten som du säger, sen så gör ytterligare ett par mindre hål i toppen för att det ska gå lättare för melonen att dra åt spriten. I det stora hålet där tratten ska vara så sticker man med en kniv flera gånger för att spriten ska kunna gå ner lättare.

har ni bara använt en kniv till att göra hålet? eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajsabajsa
Men ska ni dela den sen å äta den som en vanlig melon? Eller stoppa i ett sugrör och sörpla i sig melonspriten?

vi hade tänkt dela på den och äta den i bitar.
Citera
2006-07-12, 23:39
Medlem
volvo 240s avatar
VATTENMELONVODKA

"Vi vill naturligtvis inte undanhålla er detta partytrick som är hämtat ur en av Jamie Olivers kokböcker.

Du behöver:
1 stor mogen vattenmelon
1 flaska av bästa sortens vodka
Rätt gott om tid

Gör så här:
Skär ett hål upptill i melonen, lagom stort för att du ska kunna sticka ner en tratt. Häll på en del av spriten i tratten. Låt stå i en dag och häll sedan på mer. Upprepa proceduren tills melonen är genomdränkt.
Serveras i stor skivor på en gräsmatta nära dig."
Citera
2006-07-13, 01:06
Medlem
snapcases avatar
Jag testade det där en gång och problemet var att all sprit samlades i botten på melonen. Vissa bitar smakade inget och andra enbart vodka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in