2006-07-12, 19:26
Medlem
Okej, kanske lika olagligt men så pass mycket enklare och "lagligare" att få tag på det.
Citera
2006-07-12, 19:41
Bannlyst
Okej, 2 gram Copelandia är för mycket för en oinvigd, bra att veta. Men jag då, som käkar benzo, oxazepam måste ha mer för att få samma effekt, jag har snackat med en erfaren här på forumet om det. Och om jag äter den dosen benzo som jag gör nu, så måste jag ha cirka 17 gram torkade cubensisar för att nå samma effekt som 4 gram torkade UTAN benzo. Undrar hur mycket copelandia. SLÅR copelandia på ett annat sätt?

För övrigt har jag fått tips på hur man kan extrahera, tänker starta en sådan process
Citera
2006-07-12, 22:58
Medlem
Magruders avatar
Copelandia slår Cubensis vilken dag som helst Tog det första gången (1g), har aldrig haft så starka hallisar på cubensis som jag hade då. På bra humör blev man också, och riktigt öppensinnad eller vad man ska säga. Fantiserade fram ett drömsamhälle som verkligen kändes som att det skulle funka (handlade iofs mest om att folket skulle jobba hårt, inte kriga och trippa för att nå upplysning om sin plats i universum )

Måste beställa mer Copelandia snart. Finns det någon sida där de säljer growboxes med Copelandia-sporer i, eller är de för svåra att odla för det?

EDIT: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml På den här sidan listas psilocybin/psilocinhalten på vanliga svampar.. Men Psilocybe Cyanescens (Copelandia) ligger bara på femte plats, två placeringar högre än Cubensis, och P.Semilanceata (toppisar) är starkare. Är det riktigt? Hur kan då 1g Copelandia motsvara (och överträffa enligt mig) Cubensis? Och är verkligen toppisar så starka? Hur mycket spelar psilocinhalten in?
Citera
2006-07-12, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magruder
Copelandia slår Cubensis vilken dag som helst Tog det första gången (1g), har aldrig haft så starka hallisar på cubensis som jag hade då. På bra humör blev man också, och riktigt öppensinnad eller vad man ska säga. Fantiserade fram ett drömsamhälle som verkligen kändes som att det skulle funka (handlade iofs mest om att folket skulle jobba hårt, inte kriga och trippa för att nå upplysning om sin plats i universum )

Måste beställa mer Copelandia snart. Finns det någon sida där de säljer growboxes med Copelandia-sporer i, eller är de för svåra att odla för det?

Mäktigt! Måste testas! SÅ mycket starkare än cubensisar? Undrar hur mycket JAG måste ta då som äter benzo?
Citera
2006-07-12, 23:19
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertzi
Mäktigt! Måste testas! SÅ mycket starkare än cubensisar? Undrar hur mycket JAG måste ta då som äter benzo?

Kanske läge att avvakta med hallucinogener tills du avslutat ditt benso(miss)bruk? Har själv en god vän som äter SSRI och jag avråder honom starkt från att använda sig av andra droger under behandlingen.
Citera
2006-07-12, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Kanske läge att avvakta med hallucinogener tills du avslutat ditt benso(miss)bruk? Har själv en god vän som äter SSRI och jag avråder honom starkt från att använda sig av andra droger under behandlingen.

Inget missbruk, det är ordinerat av läkaren och jag går aldrig över maxdosen per dag. Det är inget farligt att blanda svamp och benzo. Det enda som händer är att effekten dämpas liksom
Citera
2006-07-12, 23:38
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertzi
Inget missbruk, det är ordinerat av läkaren och jag går aldrig över maxdosen per dag. Det är inget farligt att blanda svamp och benzo. Det enda som händer är att effekten dämpas liksom

Jo, trist.

Du får nog testa dig fram. Så pass olika hur man påverkas av svamp även om man inte äter benzo att det är svårt att ge några klara svar. Det faktum att du äter benzo gör inte det hela lättare.
Citera
2006-07-12, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Jo, trist.

Du får nog testa dig fram. Så pass olika hur man påverkas av svamp även om man inte äter benzo att det är svårt att ge några klara svar. Det faktum att du äter benzo gör inte det hela lättare.

Jo, jag får testa mig lite lugnt fram, jag har pm:at med den erfarne catclaw och har fått en del hjälp med uträkningar och så jag hade tänkt extrahera fram psilocybinet ur svampen och sedan lösa upp det i lite vodka. På så sätt får man en kortare men intensivare tripp vid rätt doering

Men, tack för svaren!
Citera
2006-07-13, 01:18
Bannlyst
Copelandia Cyanescens vs. Cubensis

Hade tänkt prova för första gången, antagligen denna månaden. Eftersom det jag läst tyder på att det är stor skillnad mellan copelandia och cubensis, så undrar jag vad som rekommenderas, i vilka doser m.m? Hade tänkt 2.5g för Cubensis, bör man ta kanske 2g Copelandia p.g.a min kroppsvikt? (115 kg)

Läste på erowid att 0.25 mg psilocybin/kg, då blir det fan 4.35 g cubenesis/ 3 gram copelandia.

Det låter lite för mycket? Om man kollar på elephantos ang copelandian så står det inte hur många gram som medföljer (eller är det 0.5 torkad)? Eller är det att ibland skickar dem färsk, ibland torkad? (5 gram / 0.5 g)
Eller så är det jag som missat något här på kvällskvisten.

Men som sagt, är lite svårt val mellan dessa.. Är ju önskvärt att som alla andra vill komma in i en utopi utan att snea ;-)
Citera
2006-07-13, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Hade tänkt prova för första gången, antagligen denna månaden. Eftersom det jag läst tyder på att det är stor skillnad mellan copelandia och cubensis, så undrar jag vad som rekommenderas, i vilka doser m.m? Hade tänkt 2.5g för Cubensis, bör man ta kanske 2g Copelandia p.g.a min kroppsvikt? (115 kg)

Läste på erowid att 0.25 mg psilocybin/kg, då blir det fan 4.35 g cubenesis/ 3 gram copelandia.

Det låter lite för mycket? Om man kollar på elephantos ang copelandian så står det inte hur många gram som medföljer (eller är det 0.5 torkad)? Eller är det att ibland skickar dem färsk, ibland torkad? (5 gram / 0.5 g)
Eller så är det jag som missat något här på kvällskvisten.

Men som sagt, är lite svårt val mellan dessa.. Är ju önskvärt att som alla andra vill komma in i en utopi utan att snea ;-)

Dom skickar väl med 1 gram torkat.. eller 10 gram färskt, vet inte villket, alltså en stark tripp eller två medel
Citera
2006-07-14, 03:12
Bannlyst
Jag tänkte i förhållande till min kroppsvikt.. Det står inte hur mycket som skickas med, enbart "two mild or one intensive". Men om man förhåller sig till "Dosage" så bör det med stor sannolikhet vara så att dem räknar det likadant som förhållande till kvantiteten, dvs det står "1 gram intensive".

Om ni förstår vad jag menar =) . Borde vara udda effekter, man får väl testa både copelandia och cubensis, amazonian något? =)
Citera
2007-06-12, 15:24
Medlem
Freddyramones avatar
Personligen tycker jag att psilocybe cubensis är mer visuellt än copelandia cubensis som ger en starkare miindfuck, själv råkade jag äta ca 70 g färskt copelandia, ganska hård snedtripp man fick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in