2006-07-11, 15:27
Avslutad
Såg nyss reklamen för en slags huvudvärkstablett med koffein i för
att samtidigt pigga upp, då undrar jag vilka jävla lyshuvuden som är
bakom den tabletten eftersom koffein ger en huvudvärk.. Kanske inte
i små mängder, men liksom bara principen

Vad anser ni om detta?
Citera
2006-07-11, 15:47
Medlem
requiem_s avatar
Direkt saxat från fass.se

"Koffein förstärker den smärtstillande effekten av acetylsalicylsyra. Koffein har även en smärtstillande effekt genom sin sammandragande verkan på utvidgade blodkärl i hjärnan t. ex. vid migrän. Koffein har även en uppiggande verkan. "

Så att det bara är för att bli pigg är ett felaktigt påstående. Det har även funnits huvudvärksmediciner under ett långt tag med koffein i sig. T.ex. Treo.
Jag hittade inget om det på fass.se men jag har för mig att koffein också snabbare på upptagandet av vissa smärtstillande i kroppen. Fast ta den sista meningen med en gnutta salt ifall jag har fel.
Citera
2006-07-12, 02:12
Medlem
tjaboooos avatar
kört magnecyl med koffein nu ett par dagar och får mindre huvudvärk när ja tar dom.
mest tagit dom i förebyggande syfte då jag legat i garage och fipplat med moppen och halvt om halvt blitt stenhög därnere när man målat trots öppen garageport typ.
Citera
2006-07-12, 02:44
Medlem
Koffein vidgar som sagt blodkärlen vilket är bra. Dessutom tror jag att fler människor inte får huvudverk av koffein än de som får det. De flesta är ju faktisk kaffedrickare.
Citera
2006-07-12, 02:55
Medlem
pillret låter som skapad för en baksmälla
Citera
2006-07-12, 09:08
Medlem
felstavadds avatar
Hehe, jag har en förkylning för tillfället och hittade lite medicin jag köpte i Australien för något år sen Codral eller Kodral heter dom, finns i England oxå tror jag. -4 tabletter dagligen tydligt uppmärkta med morgon, middag , eftermiddag och natt. 3 grön/vita + en röd vit.

Hursomhelst så innehåller dagsdoserna efedrinliknande preparat och paracetamol samt hostdämpande. Den röda som man tar till kvällen innehåller paracetamol + nåt hostdämpande samt nåt, hmm lugnande tror jag, har sovit skitgott av dom iaf. Fungerar kanon, har kunnat gå till jobbet och leva ett normalt liv utan att behöva ynkla sig hemma i sängen.

Givetvis receptfritt, det finns helt enkelt roligare och effektivare mediciner utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in