2006-07-11, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Classic Purple
Nej men om vi ska se det på det sättet så kan vi ju legalisera alla droger och alla vapen, om det bara används på rätt sätt så är det ju ingen fara men så blir det ju aldrig. Det är alltid många som missbrukar det

Men när det gäller droger är det ju missbrukarpersonligheter som ofta söker sig till olagliga substanser. Jag tror inte så många "vanliga" människor skulle gå ner sig totalt. Men legalisera gärna lätta droger såsom cannabis. Jag vill inte att staten ska säga åt mig vad jag får röka och inte röka. Det är ett jävla förmyndar samhälle Sverige.
Citera
2006-07-11, 12:20
Medlem
Phaz3ds avatar
Citat:
Nej men om vi ska se det på det sättet så kan vi ju legalisera alla droger och alla vapen, om det bara används på rätt sätt så är det ju ingen fara men så blir det ju aldrig. Det är alltid många som missbrukar det
Så länge staten fortsätter sälja alkohol så kommer den här debatten aldrig sina. CB forumets moment22. Man kan inte förbanna med högerhanden och sedan klappa på huvudet med vänster och tro att folk ska le och vara glada.. eller.. på GH funkar det tydligen.
Citera
2006-07-11, 12:45
Medlem
Citat:
Erkänn att ALLA droger inklusive Cannabis har massvis med med bieffekter så ska jag lämna er i fred och låta er ha det hur kul som helst
Absolut, alla droger har bieffekter.

De olika biverkningarna beror till största del på individen själv.

Men visst finns det massor med bieffekter, även hos cannabis.
Oftast så överväger dock de positiva verkningarna, annars finns det liksom ingen poäng med att röka cannabis
Citera
2006-07-11, 13:02
Medlem
Coltraners avatar
Ursäkta men nu upprepar ni alla gamla tröttsamma "Cannabis-är-inte-bra-så-det-så-ni-får-inte-röka-det-i-fred-för-jag-säger-det"-diskussioner! Ville bara påminna er om då trådskaparen just inte ville ha en sådan diskussion, vilket förstås var oundvikligt från första början då det hänger lika mycket anti-rökare som rökare här på cb-forumet vilket är helt oförståeligt. Att ha meningslösa diskussioner över internet har aldrig och kommer aldrig att ge något.
Anti-rökarna kommer aldrig att förstå att det är från person till person hur det går för en när man missbrukar cannabis Likaså kommer aldrig rökarna få en bra förklaring till varför cannabis är illegalt
Men visst fortsätt gärna diskutera jag ville bara skriva av mig lite..

Redo för påhopp
Citera
2006-07-11, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coltraner
Ursäkta men nu upprepar ni alla gamla tröttsamma "Cannabis-är-inte-bra-så-det-så-ni-får-inte-röka-det-i-fred-för-jag-säger-det"-diskussioner! Ville bara påminna er om då trådskaparen just inte ville ha en sådan diskussion, vilket förstås var oundvikligt från första början då det hänger lika mycket anti-rökare som rökare här på cb-forumet vilket är helt oförståeligt. Att ha meningslösa diskussioner över internet har aldrig och kommer aldrig att ge något.
Anti-rökarna kommer aldrig att förstå att det är från person till person hur det går för en när man missbrukar cannabis Likaså kommer aldrig rökarna få en bra förklaring till varför cannabis är illegalt
Men visst fortsätt gärna diskutera jag ville bara skriva av mig lite..

Redo för påhopp
ja du har fan rätt, jag lägger ner denna diskussionen. Som du själv säger så kommer vi aldrig komma någon vart med den och det finns heller ändå ingen här som kan bevisa att Cannabis är farligt eller ofarligt
Citera
2006-07-11, 13:10
Medlem
Mr Drs avatar
Det var inget, skrev fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto