2002-06-07, 19:27
Medlem
Har hrt att rohypnol och xanol r likvrdiga och min kompis brukade kra 2 roppar och 2 stora stark fr att bli lite lagom.

kan man kra samma med xanol?

Ntt annat intagningstt som rekomenderas?

Och imovane, hur kan man (om) f en "positiv" effekt av den?

Tackar i frvg...

p.s mitt frsta inlgg s mtt kanske blir lite snett..
Citera
2002-06-07, 22:42
Medlem
Utgr frn att det r Exanor du menar?
Jo, dom r helt ok, ungefr likvrdiga rohypnol (gillar ifs rohypnol bttre)
Om du bara kkar 2 - 3 exnor r risken stor att dom somnar, slnger du 5 - 8 st finns risken fr att du bli riktigt tokbng (och somnar frmodligen inte p en gng, ja s r det kkar man 2 d somnar om man, kkar man fler blir det tvrt om) Kombination med alkohol r vll inte att rekomendera, du har rtt kul p pillerna som dom r.

Jag utgr frn att du r nybrjare.
Citera
2002-06-07, 23:05
Medlem
Det va xanor och inte xanol jag menade, antar att du inte menade det ocks.

Om det r inte att rekomendera att blanda med alkohol s kom dock svaret lite fr sent :=)

(30 min eller ntt)

Hade rohypnol fr ntt r sen men sen byte dom lkare och jag fick atarax och propavan skit.

Har imovane nu men har gtt stenhrt p linjen att jag vil vill ha roppar.

Nybrjare vill jag dock inte kalla mig.

Tack fr svaret i alla fall!

trevlig somar..
Citera
2002-06-21, 22:11
Medlem
Du sger att dom r rtt likvrdiga men att du gillar rohynpl bttre?

kan du vara s snll och vidareutveckla. tack.

Du sa att kombinationen med alkohol inte r att rekomndera, r det av samma anledning som med roppar? /minnesfrluster/snear osv?

Men om jag illade att kra roppar & sprit. kasnke jag kra p samma stt hr?

Eller har xanol nn mer bieffekt eller dylikt?

Fr tacka fr ditt svar.

Hoppas du har en trevlig midsommar.
Citera
2002-06-25, 16:10
Medlem
Kan du blanda roppar och sprit s gr det nog fint med exanor med.

jag gillar roppar bttre fr dom ger mig ett sknare rus helt enkelt. och jag somnar inte lika ltt p roppar som p exanor.
Citera
2002-06-30, 02:16
Medlem
...

Min "kompis" krde xanol med sprit som han krde roppe & sprit innan.

Han tyckte det verkade avsevrt smre, eller ibillar han sig bara?

Har funderat p xanol verkningstid jmfrt med ropp och x skulle komma in efter 1-2 timmar och r 20 min om jag inte har fel.

Kankse smula xanolen?

/Mvh little_swede
Citera
2002-07-06, 03:53
Medlem
...

Det r ju lite skillnad p Rohypnol och Xanor. Rohypnol, vars verksamma bestndsdel r Flunitrazepam kan du lsa om i Fass. "Flunitrazepam utvar en hypnotisk, sedativ, muskelrelaxerande och antikonvulsiv effekt.", som betyder smngivande, lugnande. muskelavslappande och kramplsande effekt.
Xanor, vars verksamma bestndsdel r alprazolam : "Alprazolam ger anxiolytisk effekt vid behandling av depression. Dsighet r ovanlig i terapevtiska doser. I anxiolytiska doser ger alprazolam ingen eller ringa muskelsvaghet" Med andra ord s r xanor ej speciellt muskelavslappande och inte kramplsande. Anxiolytiskt betyder att mnet r ngestdmpande.
P grund av att Xanor saknar dom muskelavslappande och hypnotiska effekterna gr ju att Rohypnol r intressantare, eftersom man blir "mjuk o go", vilket man (jag) inte blir av Xanor.
Ska man sova s r ju Rohypnol verkligen att fredra, det gller bara att man har vett att g och lgga sig 15-20 minuter efter intag, annars blir det bara att man sitter uppe och flummar runt.
Ska man dagligen ta ngot s r min rekommendation 1 st 0,25 Xanor till frukosten. Du blir inte direkt pverkad av denna dos men det hller din eventuella ngest och oro borta. Om du behver, ta d ytterligare en 0,25mg tablett till kvllen.
Hgre doser n dom beskrivna p daglig basis leder nog ganska snabbt till ett visst beroende som kan vara svrt att ta sig ur, men vafan...
Live fast, die young...
/BrOnX
Citera
2002-07-07, 15:00
Medlem
Men hur blir man egentligen nr man blandar rohypnol med sprit? Blir man galen eller behller man kontrollen ver sig sjlv? Hur mnga rohypnol kan man slnga i sig utan att det r nn fara fr livet? Om man skulle vilja ta sjlvmord vilket preparat skulle va bst d? (jag funderar inte p att gr det allts, bara nyfiken)
Citera
2002-07-10, 23:52
Medlem
Pirayans avatar
Rohypnol r inte att fredra om man vill ta sjlvmord. Vet en bekant som fr ngra r sen ville ta sitt eget liv, d slngde han i sig 20 st 1mg rohypnol + en kvarting och han sov bara i 3 dygn, han vaknade sen hur glad som helst och gick till jobbet.

Sen vill jag inte vara den som har ngon annans liv p mitt samvete s jag rekommenderar inget annat mne ven om jag vet minst ett som r i en klass fr sig.

Nr man nu nd r inne p moralkaka linjen skulle jag vilja sga att mycket dumt har gjorts p alkohol och rohypnol ensamt, att blanda dessa tv r ingen bra kombination d man tappar all verklighets uppfattning och inte bryr sig om konsekvenserna av sitt handlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in