2002-06-07, 19:27
äldre konto (old)
Ej medlem
Har hört att rohypnol och xanol är likvärdiga och min kompis brukade köra 2 roppar och 2 stora stark för att bli lite lagom.

kan man köra samma med xanol?

Nått annat intagningsätt som rekomenderas?

Och imovane, hur kan man (om) få en "positiv" effekt av den?

Tackar i förväg...

p.s mitt första inlägg så mått kanske blir lite snett..
Citera
2002-06-07, 22:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Utgår från att det är Exanor du menar?
Jo, dom är helt ok, ungefär likvärdiga rohypnol (gillar ifs rohypnol bättre)
Om du bara käkar 2 - 3 exnor är risken stor att dom somnar, slänger du 5 - 8 st finns risken för att du bli riktigt tokbäng (och somnar förmodligen inte på en gång, ja så är det käkar man 2 då somnar om man, käkar man fler blir det tvärt om) Kombination med alkohol är väll inte att rekomendera, du har rätt kul på pillerna som dom är.

Jag utgår från att du är nybörjare.
Citera
2002-06-07, 23:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Det va xanor och inte xanol jag menade, antar att du inte menade det också.

Om det är inte att rekomendera att blanda med alkohol så kom dock svaret lite för sent :=)

(30 min eller nått)

Hade rohypnol för nått år sen men sen byte dom läkare och jag fick atarax och propavan skit.

Har imovane nu men har gått stenhårt på linjen att jag vil vill ha roppar.

Nybörjare vill jag dock inte kalla mig.

Tack för svaret i alla fall!

trevlig somar..
Citera
2002-06-21, 22:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Du säger att dom är rätt likvärdiga men att du gillar rohynpl bättre?

kan du vara så snäll och vidareutveckla. tack.

Du sa att kombinationen med alkohol inte är att rekomndera, är det av samma anledning som med roppar? /minnesförluster/snear osv?

Men om jag illade att köra roppar & sprit. kasnke jag köra på samma sätt här?

Eller har xanol nån mer bieffekt eller dylikt?

Får tacka för ditt svar.

Hoppas du har en trevlig midsommar.
Citera
2002-06-25, 16:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan du blanda roppar och sprit så går det nog fint med exanor med.

jag gillar roppar bättre för dom ger mig ett skönare rus helt enkelt. och jag somnar inte lika lätt på roppar som på exanor.
Citera
2002-06-30, 02:16
äldre konto (old)
Ej medlem
...

Min "kompis" körde xanol med sprit som han körde roppe & sprit innan.

Han tyckte det verkade avsevärt sämre, eller ibillar han sig bara?

Har funderat på xanol verkningstid jämfört med ropp och x skulle komma in efter 1-2 timmar och r 20 min om jag inte har fel.

Kankse smula xanolen?

/Mvh little_swede
Citera
2002-07-06, 03:53
äldre konto (old)
Ej medlem
...

Det är ju lite skillnad på Rohypnol och Xanor. Rohypnol, vars verksamma beståndsdel är Flunitrazepam kan du läsa om i Fass. "Flunitrazepam utövar en hypnotisk, sedativ, muskelrelaxerande och antikonvulsiv effekt.", som betyder sömngivande, lugnande. muskelavslappande och kramplösande effekt.
Xanor, vars verksamma beståndsdel är alprazolam : "Alprazolam ger anxiolytisk effekt vid behandling av depression. Dåsighet är ovanlig i terapevtiska doser. I anxiolytiska doser ger alprazolam ingen eller ringa muskelsvaghet" Med andra ord så är xanor ej speciellt muskelavslappande och inte kramplösande. Anxiolytiskt betyder att ämnet är ångestdämpande.
På grund av att Xanor saknar dom muskelavslappande och hypnotiska effekterna gör ju att Rohypnol är intressantare, eftersom man blir "mjuk o go", vilket man (jag) inte blir av Xanor.
Ska man sova så är ju Rohypnol verkligen att föredra, det gäller bara att man har vett att gå och lägga sig 15-20 minuter efter intag, annars blir det bara att man sitter uppe och flummar runt.
Ska man dagligen ta något så är min rekommendation 1 st 0,25 Xanor till frukosten. Du blir inte direkt påverkad av denna dos men det håller din eventuella ångest och oro borta. Om du behöver, ta då ytterligare en 0,25mg tablett till kvällen.
Högre doser än dom beskrivna på daglig basis leder nog ganska snabbt till ett visst beroende som kan vara svårt att ta sig ur, men vafan...
Live fast, die young...
/BrOnX
Citera
2002-07-07, 15:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Men hur blir man egentligen när man blandar rohypnol med sprit? Blir man galen eller behåller man kontrollen över sig själv? Hur många rohypnol kan man slänga i sig utan att det är nån fara för livet? Om man skulle vilja ta självmord vilket preparat skulle va bäst då? (jag funderar inte på att gör det alltså, bara nyfiken)
Citera
2002-07-10, 23:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Rohypnol är inte att föredra om man vill ta självmord. Vet en bekant som för några år sen ville ta sitt eget liv, då slängde han i sig 20 st 1mg rohypnol + en kvarting och han sov bara i 3 dygn, han vaknade sen hur glad som helst och gick till jobbet.

Sen vill jag inte vara den som har någon annans liv på mitt samvete så jag rekommenderar inget annat ämne även om jag vet minst ett som är i en klass för sig.

När man nu ändå är inne på moralkaka linjen skulle jag vilja säga att mycket dumt har gjorts på alkohol och rohypnol ensamt, att blanda dessa två är ingen bra kombination då man tappar all verklighets uppfattning och inte bryr sig om konsekvenserna av sitt handlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in