2006-07-10, 23:14
Bannlyst
Många här inne på Cannabis forumet försvarar Cannabis precis som om det vore något helt ofarligt, varför? Cannabis KAN leda till kraftiga skador. Själv brukar jag dricka stora mängder av Alkohol och snorta en hel del Kokain men jag skulle aldrig få för mig att hävda att det på något sätt är något positivt eller ofarligt.

Man väljer själv om man vill ta risken med droger men kom inte och säg att Cannabis är ofarligt bara för att det är den drogen DU tar
Citera
2006-07-10, 23:17
Medlem
hm de flesta här ine säger exakt samma sak som dig fast om cannabis. och att det är mindre skadligt än det du gör. och det har dom ju rätt i.
Citera
2006-07-10, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadcrossbone
hm de flesta här ine säger exakt samma sak som dig fast om cannabis. och att det är mindre skadligt än det du gör. och det har dom ju rätt i.
På vilket sätt är Cannabis mindre farligt än Alkohol?
Citera
2006-07-10, 23:28
Medlem
GenericIdlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic Purple
På vilket sätt är Cannabis mindre farligt än Alkohol?
Du kan få permanenta hjärnskador av alkohol... det är ett lösningmedel som löser upp fettet i din hjärna. Du kan bli aggresiv av alkohol, vilket leder till väldigt olyckliga saker. Du kör oförsiktigt och agressivt av alkohol.

Bara för att nämna några saker.

Vad är det för skador du menar som vi på cannabisforumet pratar för lite om?
Citera
2006-07-10, 23:29
Medlem
WaRs avatar
För att cannabis, jämnfört med andra droger som tex alkohol och kokain, inte har jättestor beroendepotential, inte är direkt dödande i för stora doser, inte gör en aggresiv, osv. Det är inte ofarligt, men i konstrast till andra droger så är det ganska harmlöst.
Citera
2006-07-10, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GenericIdler
Du kan få permanenta hjärnskador av alkohol... det är ett lösningmedel som löser upp fettet i din hjärna. Du kan bli aggresiv av alkohol, vilket leder till väldigt olyckliga saker. Du kör oförsiktigt och agressivt av alkohol.

Bara för att nämna några saker.

Vad är det för skador du menar som vi på cannabisforumet pratar för lite om?
Man kan få permanenta psykiska skador av Cannabis, man förlorar väldigt mycket hjärn celler och blir passiv
Citera
2006-07-10, 23:31
Medlem
Bourlogs avatar
Jag har aldrig sett någon här inne säga att cannabis är ofarligt.
Citera
2006-07-10, 23:31
Medlem
Nooses avatar
Citat:
Man kan få permanenta psykiska skador av Cannabis, man förlorar väldigt mycket hjärn celler och blir passiv

Du har svaret så varför fråga?
Citera
2006-07-10, 23:35
Medlem
GenericIdlers avatar
Citat:
Det finns ingen som helst forskning på att man förlorar hjärnceller. Vad har du för källa?

Att man blir passiv kan debatteras, men det är svårt att visa. I vissa fall får jag hålla med om att det är rätt uppenbart, men du vet ju inte hur många röker på och är precis som vanligt efteråt. I t.ex. usa gjorde man en stor studie som visade att de som rökte på klarade sig ungefär lika bra i skolan som de som inte gjorde det. Vad som hände sen, om de tog tag i sina liv och så vet man ju inte men.
Citera
2006-07-10, 23:36
Medlem
Redspeedos avatar
Hmm nu har jag aldrig sett någon skriva det, men min gissning skulle vara att de inte vet bättre eller låtsas att inte veta bättre.

Det man inte vet mår man inte dåligt av, än.
Citera
2006-07-10, 23:41
Medlem
plastdunks avatar
Citat:
Den 13 oktober rapporterade BBC att ett ämne i cannabis kan agera antidepressivt och faktiskt få hjärnan att skapa nya hjärnceller efter en studie från Kanadas University of Saskatchewan. Fyra dagar senare rapporterades att risken att få cancer av cannabis är mindre än man trott efter en studie av Dr Robert Melamede från University of Colorado.

http://www.swecan.org/modules.php?name=News&file=article&sid=250
Citera
2006-07-10, 23:45
Medlem
GenericIdlers avatar
För övrigt kunde du bara ha läst någon annan tråd, så skulle infon kommit fram... alla dessa nya skittrådar =/

"Roliga saker man sett/hört/gjort när man vart blazed" har sjunkit ned till tredje sidan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in