• 1
  • 2
2006-07-11, 21:14
Bannlyst
Benzo, eller nåt åt det hållet.
Citera
2006-07-12, 04:42
Medlem
Xanor är en bensodiazepin och absolut inte någon SSRI.
Exempel på SSRI: Citalopram, Paroxetin, Seroxat. Sen finns ju även SNRI, t ex Efexor, men de går inte heller att "knarka" på. Det är ju långtidsverkande antidepressiva medel och inte akut lugnande/ångestdämpande/sömngivande som bensodiazepiner (t ex Stesolid, Xanor, Flunitrazepam) är.
Citera
2006-07-12, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Vad är det?
Woot är ännu en i raden som anammat särskrivning.
Citera
2006-10-17, 06:25
Medlem
listlesss avatar
nej, funkar inte.

som många redan förklarat är antidepressanta långtidsverkande, därför funkar de inte.
har själv erfarenhet av många olika läkemedel av denhär sorten och kan säga att tar du en burk med Sepram el dylikt händer inte mycket annat än illamående och du blir väldigt slö nästa dag.
Efexor som skiljer sig mycket från dom "vanliga" antidepressanta har inte heller ngn större effekt..

Och att äta mediciner mot depression som inte finns rekomenderar ja inte heller.

finns ju så mycket annat att ha roligt med
Citera
2006-10-17, 16:05
Medlem
dr_phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verklighetsfobi
jag tog en överdos av remeron en gång och blev riktigt vimsig i skallen. har överdoserat en gång efter det.. tog väl 4-600 mg.. kommer inte riktigt ihåg blev riktigt vimsig och flummig i skallen men det är inget som rekommenderas kanske..

jag fick massa biverkningar som känselbortfall spasmer hallisar och "elstötar" av dom.. sen smaka det inte så gott när jag spydde upp några hehe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in