2006-07-09, 15:18
Medlem
Är det lätt att få tag på brajj på gatan i Sthlm?? och i så fall vilken/vilka platser är det som gäller?? - eller måste man känna folk som fixar?? I mindre städer som Eskilstuna verkar det fanemej omöjligt att hitta nåt på gatan! bara en massa alkisar som muttrar och skriker åt en om man frågar...
Citera
2006-07-09, 15:23
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Källartomten
Är det lätt att få tag på brajj på gatan i Sthlm?? och i så fall vilken/vilka platser är det som gäller?? - eller måste man känna folk som fixar?? I mindre städer som Eskilstuna verkar det fanemej omöjligt att hitta nåt på gatan! bara en massa alkisar som muttrar och skriker åt en om man frågar...

Den som söker han finner..
Men du blir nog aldrig positivt överraskad om du ska sköta dina affärer på gatan
Citera
2006-07-09, 16:11
Bannlyst
Länge sedan man rökte på. Måste vara 10år sedan. Skulle vara intressant att prova igen men vem fan vill stå bland drägget på Sergels Torg?
Citera
2006-07-09, 16:15
Medlem
Nemesis1s avatar
På Kungsträdgården har jag hört att det säljs röka... För ett par år sen hade de något program i Dokument utifrån eller vad programmet nu hette där de visade hur lätt det var att köpa hasch där...
Citera
2006-07-09, 16:34
Medlem
http://www.drogportalen.se/upload/%C3%B6ppna%20drogmarknader%20stockholm.pdf

Läs där nämner dom kungsträdgården,gullmarsplan och några parker på Söder.
Mycket text och det är jonk som dom skriver mest om. Men lite intressant va det allt.
Citera
2006-07-09, 17:10
Medlem
storytellers avatar
Kan tänka mig att det kan gå i t.e.x. de parker som nämns här ovan, särskilt nu när det är sommar och fint väder... Gå fram till folk och fråga vänligt.
Det bästa som kan hända är väl egentligen att du får köpa skithasch dyrt. Men spelar det ingen roll för dig så...
Citera
2006-07-09, 17:21
Medlem
SebbeBoys avatar
att gå runt å leta på stan e nog rätt meningslöst.. lättast vore ifall du snacka runt me polarna.. finns alltid nån som känner nån som fxar åt dig
Citera
2006-07-09, 17:23
Medlem
Drapåtrissors avatar
Den mesta försäljningen har flyttat ut till förorterna. Runt Gullmarsplan säljs det en del har jag sett.
Citera
2006-07-09, 19:53
Medlem
FoxHounds avatar
Lånar tråden och frågar: Finns det på gatan i GBG? Vart isåfall?
Citera
2006-07-09, 20:20
Medlem
Trollishs avatar
Som nemesis skrev gå till kungsträdgården bakom scenen vid fontänen och sätt dig på en bänk.

Inom 1 minut kommer det komma fram en neger och fråga om du vill köpa hasch.

Du får köpa allt från 40 kroners knatchar till 20 gram.
Han kommer ge dig en snål bit först men det är bara säga att du vill ha mer.

Brukade handla där för några åren när det var riktigt knappert elr om man gick förbi området.,
Citera
2006-07-09, 23:37
Medlem
professor_knass avatar
Man ser vilka som kan och inte kan tänkas ha. Latinos, gamla svarta rastagubbar och unga invandrargäng som hänger utanför nån portuppgång kl. 03 på natten är ganska säkra kort, likaså svarttaxichaffisar. "Hoodrats", förortskillar i 20-26-års åldern med stark graffittibakgrund och med keps eller luva uppdragen och baggy pants brukar väl ha både röka och tjack på sig, men dom är rätt jobbiga att ha att göra med.

Folk med dreads och reclaimartendenser är förvånansvärt ovilliga till att hjälpa till.

Jag är medveten om att detta är mycket generaliserande, men icke desto mindre så är det mina observationer jag gjort, och så jag upplever att läget ligger till.
Citera
2006-07-09, 23:56
Medlem
Bege dig till fontänen i kungsträdgården, när du är där så kommer du upptäcka massor av negrer med dreadlocks och en kraftig stank av...ja..deras lukt.
Sätt dig ner och vänta tills de kommer fram och erbjuder dig röka och annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in