2012-01-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
I know that. Det var jag som offentliggjorde den teorin för ett par år sedan, och den har visat sig hålla..

Men vad jag menade med mitt inlägg är att en människa med makt utan problem kan tänka sig offra en person utan att blinka om denne nånsin skulle kunna ses som ett problem eller hinder för dennes fortsatta karriär.

I korthet: STAY AWAY from those!!!!

Sure, de betalar bra, men om fel artikel publiceras vid fel tillfälle om er relation så är det DU som hittas död i ett dike efteråt (alt blir bustad för ett påhittat brott och försvinner ur allmänhetens ögon), inte politikern...

Tycker att du är lite väl paronid .
Citera
2012-02-02, 21:23
Medlem
sälja sex

Hej!
Skulle behöva lite pengar och tänker att sälja sex borde vara en enkel grej, i den mening att det finns killar/män som vill betala alltså.

Någon som gjort det förut? Tips på hur man får tag på kunder? Priser? Vad har ni gjort när ni sålt er för sex?

Är själv en tjej på snart 19 år, 162 cm lång, rödhårig med en (säger alla jag pratat med) normalvikt på 53-52 kilo. Skulle jag ha en chans?

Tacksam för svar!
Citera
2012-02-02, 21:26
Medlem
Verkligen? Sälja dig själv för att det är enkelt?

Varför inte, kör på. Du verkar ju knappast tillhöra Sveriges intelligensreserv ändå.
Citera
2012-02-02, 21:44
Medlem
dannekerrors avatar
Du skulle kunna se ut som en tågolycka så länge du har en vagina. Hur du får kontakt med kunder vet jag inte riktigt, kan ju inte vara allt för svårt...
Citera
2012-02-02, 22:02
Medlem
08.annas avatar
Det finns flera trådar i ämnet. Bland annat som en sticky tråd i början. Hur kan du ha missat den?
https://www.flashback.org/t346327

Jag rekomenderar aldrig någon som är så ung som du att börja med att sälja sex. Det är ingenting man bara börjar med hur som helst. Det krävs rätt mycket självinsikt och distans för att inte fara illa. Man måste tänka efter ordentligt och fundera över de nackdelar som kommer med sysselsättningen.
Senast redigerad av 08.anna 2012-02-02 kl. 22:05.
Citera
2012-02-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Det finns flera trådar i ämnet. Bland annat som en sticky tråd i början. Hur kan du ha missat den?

Jag rekomenderar aldrig någon som är så ung som du att börja med att sälja sex. Det är ingenting man bara börjar med hur som helst. Det krävs rätt mycket självinsikt och distans för att inte fara illa. Man måste tänka efter ordentligt och fundera över de nackdelar som kommer med sysselsättningen.

är ny på FB så kanske därför :P

Lovar att tänka igenom det minst 10 ggr innan jag gör något. Men vi får se vad som händer ,vill iaf veta ifall jag bestämmer mig för att göra det. Tack!
Citera
2012-02-02, 22:15
Medlem
Bromaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiestyredhair
men suck. Seriöst? Man får väl göra vad man vill med sitt liv? Om jag vill tjäna extra på att sälja sex so what? Fattar inte varför så många ska skriva skitsvar på en tråd på fb?? Sköt dig själv istället eller ge mig ett ordentligt svar!
Om du inte är beredd att höra andras åsikter har du nog hamnat fel

OT: Om du behöver extra pengar, varför tar du inte bara ett extra-knäck någonstans? Det måste väl ändå vara bättre än att sälja sex? Tro inte att det är en massa vältränade sexgudar du kommer få ligga med som prostituerad..
Citera
2012-02-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiestyredhair
Hej!
Skulle behöva lite pengar och tänker att sälja sex borde vara en enkel grej, i den mening att det finns killar/män som vill betala alltså.

Någon som gjort det förut? Tips på hur man får tag på kunder? Priser? Vad har ni gjort när ni sålt er för sex?

Är själv en tjej på snart 19 år, 162 cm lång, rödhårig med en (säger alla jag pratat med) normalvikt på 53-52 kilo. Skulle jag ha en chans?

Tacksam för svar!

Hej.

Ja, naturligtvis skulle du baserat på den beskrivningen ha en chans. Eller snarare, du skulle klara dig alldeles utmärkt om du hade priser som folk gillade.

Men det krävs ju mycket mer än så. Du måste vara "rätt" person för jobbet. Det är ju inte vilket jobb som helst då det kräver lite mer av psyket om man inte har rätt inställning.

Men känner du att det är något du skulle kunna göra utan att gå sönder så varför inte, det är ju bra pengar.
Citera
2012-02-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromaan
Om du inte är beredd att höra andras åsikter har du nog hamnat fel

OT: Om du behöver extra pengar, varför tar du inte bara ett extra-knäck någonstans? Det måste väl ändå vara bättre än att sälja sex? Tro inte att det är en massa vältränade sexgudar du kommer få ligga med som prostituerad..

nej det förväntar jag mig inte heller att det kommer att vara, så mycket har jag fattat också
Citera
2012-02-02, 23:16
Medlem
Du har ju underbara möjligheter, du kan till och med åka utomlands för att jobba. Åk till t.ex. Amsterdam eller Berlin där lär det finnas gott om möjligheter plus att du inte behöver träffa svenskar som kan känna igen dig
Citera
2012-02-02, 23:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Du skulle utan tvekan ha en chans! De finns kåta gamla gubbar så att det räcker och blir över! Men det bästa sättet vore väl att bara dra till krogen helt själv och så får killarna komma till dej eller om du bor i närheten utav Stockholm så är väl plattan ett bra alternativ det med!

Lycka till.
Citera
2012-02-03, 06:08
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna

[...]

Tråden nu infogad där. Ta sedan den moraliska diskussionen om huruvida det är rätt eller fel att sälja sex i delforumet Etik, moral och politik:

https://www.flashback.org/f396

Synpunkter på detta tas via PM, inte i tråden.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in