2006-07-08, 14:20
Bannlyst
Efter att ha stormat mot final i sin vanliga stil är det nu dags för Federer att ta sig an Nadal, ska det äntligen lossna? Mina förhoppningar är att alla fördämningar brister och att Federer slår Nadal sönder och samman på gräset, precis så som det egentligen ska vara om spelarna kommer upp i sina vanliga nivåer.
Citera
2006-07-08, 14:45
Medlem
Mr Blondes avatar
Har Nadal någon gång slagit Federer på gräs?
Citera
2006-07-08, 15:11
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Blonde
Har Nadal någon gång slagit Federer på gräs?

dom har aldrig mötts på gräs men Nadal har fem raka mot Federer och 6-1 totalt.
Citera
2006-07-08, 15:20
Medlem
Federer vinner lätt
Citera
2006-07-08, 16:04
Bannlyst
Jag hoppas verkligen Federer kan övervinna Nadal-spöket, han har ju till och med förlorat en hard court-match mot Nadal. Förhoppningsvis lossnar det nu och Fedex kan spela ut och krossa Nadal precis som han egentligen borde.
Citera
2006-07-08, 18:35
Medlem
rigormortis77s avatar
Nadal-Federer på grus är väsenskilt Nadal-Federer på gräs. Federer är oslagbar på gräs, Nadal är nästan oslagbar på grus. Hoppas att Nadal iaf kan vinna ett set men jag tvivlar.
Citera
2006-07-08, 18:39
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
Jag hoppas verkligen Federer kan övervinna Nadal-spöket, han har ju till och med förlorat en hard court-match mot Nadal. Förhoppningsvis lossnar det nu och Fedex kan spela ut och krossa Nadal precis som han egentligen borde.
Han har till och med vunnit 2 matcher på hard court mot Federer.
Jag tror att Federer vinner i 3 raka men hyffsat jämna set, tyvärr
Citera
2006-07-08, 18:43
Medlem
icys avatar
Jag tror Federer vinner lätt. Han borde ju göra det i alla fall. Skulle Federer förlora skulle det vara en jätteskräll.
Citera
2006-07-08, 19:17
Medlem
zyx83s avatar
håller med ovanstående...fast wimbledon har tydligen blivit långsammare detta år...därav baslinjespelare långt framme som nieminen, nadal...saknar den gamla goda tiden med serve-volleyspelare som överträffade sig själva i just wimbledon...men har nadal nått finalen så kanske han kan ta 1 eller 2 set o har federer ett spöke i nadal så kanske det blir seger tom...

är besviken på att inte hewitt o roddick tagit sig längre o har tappat en del....tennisen hade vunnit mkt på om dessa kunde utmana lite mera...
Citera
2006-07-09, 15:27
Bannlyst
Federer rusar fram till 3-0! Ska det bli som Franska Öppna senast, att han vinner första set enkelt för att tappa resten? Jag tror fan inte det den här gången...
Citera
2006-07-09, 16:59
Medlem
callons avatar
Hoppas fan att Federer kan klara av Nadal denna gången, så jävla tråkigt med dessa riktiga baslinjespelare, de ska fan inte få vinna på serve-volleyspelarnas hemmaplan.
Citera
2006-07-09, 17:37
Medlem
Moonerss avatar
äsch, varför kunde inte federer vunnit tiebreaket så jag hade fått rätt för en gångs skull. Kul att någon kunde ta ett set från honom iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in