2006-07-08, 13:02
Medlem
Hippos avatar
Innan jag börjar så måste jag nämna att jag skrev faktist först i "alla "vilken låt" trådar" för att ge det en chans först. Men som väntat fick jag inget svar så nu hoppas jag (p.g.a rubriken) få hjälp av alla hip hopare på forumet.

Jag behöver hjälp med ett namn till en låt. Jag har låten på datorn men har ingen aning om vad den heter... eller vad artisten/gruppen heter heller för den delen.
Det är hip hop och dom sjunger på amerikanska men man hör på uttalet att det inte är deras ursprungliga språk.
I början av låten kommer det en sampling från filmen "K-pax" där Jeff Bridges och Kevin Spacey samtalar.

Jeff: What about socitial structure, government?
Kevin: No, there´s no need for one
Jeff: You have no laws?
Kevin: No laws, no lawyers
Jeff: How do you know right from wrong?
Kevin: Every being in the universe knows right from wrong Mark
Jeff: But what if someone did do something wrong, commited murder or rape, how would you punish them?
Kevin: Let me tell you something Mark, you humans...most of you subscribe to this policy an eye for an eye, a life for a life witch is known throughout the universe for it´s..stupidity. Even your Buddha and your christ had quiet different visions but none payed much attention to them, not even the buddihsts and the christians...you humans, sometimes it´s hard to imagine how you made it this far...

och sen börjar låten!! Refrängen går typ så här: "It´s time to wake up we been sleeping to long (upprepas 3 - 4 ggr)

Det är all info jag kan få fram. Hoppas nån där ute vet vilken låt jag pratar om
Citera
2006-07-08, 23:31
Medlem
Hippos avatar
hjälp då!!! Vill verkligen veta...ger det en sista chans Jag har forskat i detta så mycket jag kan. Frågat i flera forum, sökt på internet, sökt på tänkbara låttitlar på DC/Limewire men kammat hem noll. Blir tokig!!
Citera
2006-07-09, 09:34
Medlem
OviEs avatar
Du hade inte kunnat lägga upp den åt oss så vi får lyssna på den?
Citera
2006-07-09, 11:45
Medlem
TheRockerss avatar
Kan kanske vara R.A.C.E. - Time to wake up från albumet Sins Of The World.
Citera
2006-07-09, 12:19
Medlem
Hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OviE
Du hade inte kunnat lägga upp den åt oss så vi får lyssna på den?

hehe sorry..så datakunnig är jag inte Jag har ingen aning om hur jag gör
Citera
2006-07-09, 19:23
Medlem
OviEs avatar
http://rapidshare.de/ <- Där kan du lägga upp den
Citera
2006-07-14, 14:25
Medlem
Hippos avatar
http://rapidshare.de/files/25475599/01_Sp_r_1.wma.html

Ursäkta för sent svar..varit lite upptagen
Men här är låten i alla fall
Citera
2006-07-14, 23:36
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippo
http://rapidshare.de/files/25475599/01_Sp_r_1.wma.html

Ursäkta för sent svar..varit lite upptagen
Men här är låten i alla fall
hmm i fall du kan lägga upp låten då har du väll hittat den på din dator haha
i fall du har hittat den så har du ju den då spelar det väll inte så stor roll vad låten heter
kom på nu att du kanske vill ha mer låtar med denna grupp. så därför du vill veta namn osv... det är inte helt omöjligt att det är en svnesk hiphop grupp som har gjort denna låt tycker jag känner igen dom... i fall så är fallet så ta och tesata att posta detta på nåt av alla svenska hiphop forum som finns på nätet www.frizon.info
Citera
2006-07-15, 00:36
Medlem
Hippos avatar
Enda anledningen till att jag egentligen vill veta namnet på låten och gruppen är att jag vill att den ska registreras på min www.last.fm sida
Citera
2006-07-15, 22:15
Medlem
Peter Panpizzas avatar
Jag tycker helt klart du ska fråga efter titeln på denna låten på www.whoa.nu där hänger det hip-hoppers så det räcker och blir över, det bör ju öka chanserna att någon kan svara på din fråga

kisses
Citera
2006-07-16, 13:25
Medlem
Hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Panpizza
Jag tycker helt klart du ska fråga efter titeln på denna låten på www.whoa.nu där hänger det hip-hoppers så det räcker och blir över, det bör ju öka chanserna att någon kan svara på din fråga

kisses

Det har jag redan gjort. Men min forskning i denna låt har lett mig till att det nästan med all säkerhet är ett lokalt band i den staden jag bor i. Det kom verkligen som en överraskning för det låter som en mycket bättre producering än vad såna här lokala band i småstäder normalt brukar kunna framföra

EDIT: Fick inget svar som hjälpte direkt på Whoa heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in