Innan jag börjar så måste jag nämna att jag skrev faktist först i "alla "vilken låt" trådar" för att ge det en chans först. Men som väntat fick jag inget svar så nu hoppas jag (p.g.a rubriken) få hjälp av alla hip hopare på forumet.
Jag behöver hjälp med ett namn till en låt. Jag har låten på datorn men har ingen aning om vad den heter... eller vad artisten/gruppen heter heller för den delen.
Det är hip hop och dom sjunger på amerikanska men man hör på uttalet att det inte är deras ursprungliga språk.
I början av låten kommer det en sampling från filmen "K-pax" där Jeff Bridges och Kevin Spacey samtalar.
Jeff: What about socitial structure, government?
Kevin: No, there´s no need for one
Jeff: You have no laws?
Kevin: No laws, no lawyers
Jeff: How do you know right from wrong?
Kevin: Every being in the universe knows right from wrong Mark
Jeff: But what if someone did do something wrong, commited murder or rape, how would you punish them?
Kevin: Let me tell you something Mark, you humans...most of you subscribe to this policy an eye for an eye, a life for a life witch is known throughout the universe for it´s..stupidity. Even your Buddha and your christ had quiet different visions but none payed much attention to them, not even the buddihsts and the christians...you humans, sometimes it´s hard to imagine how you made it this far...
och sen börjar låten!! Refrängen går typ så här: "It´s time to wake up we been sleeping to long (upprepas 3 - 4 ggr)
Det är all info jag kan få fram. Hoppas nån där ute vet vilken låt jag pratar om
Jag behöver hjälp med ett namn till en låt. Jag har låten på datorn men har ingen aning om vad den heter... eller vad artisten/gruppen heter heller för den delen.
Det är hip hop och dom sjunger på amerikanska men man hör på uttalet att det inte är deras ursprungliga språk.
I början av låten kommer det en sampling från filmen "K-pax" där Jeff Bridges och Kevin Spacey samtalar.
Jeff: What about socitial structure, government?
Kevin: No, there´s no need for one
Jeff: You have no laws?
Kevin: No laws, no lawyers
Jeff: How do you know right from wrong?
Kevin: Every being in the universe knows right from wrong Mark
Jeff: But what if someone did do something wrong, commited murder or rape, how would you punish them?
Kevin: Let me tell you something Mark, you humans...most of you subscribe to this policy an eye for an eye, a life for a life witch is known throughout the universe for it´s..stupidity. Even your Buddha and your christ had quiet different visions but none payed much attention to them, not even the buddihsts and the christians...you humans, sometimes it´s hard to imagine how you made it this far...
och sen börjar låten!! Refrängen går typ så här: "It´s time to wake up we been sleeping to long (upprepas 3 - 4 ggr)
Det är all info jag kan få fram. Hoppas nån där ute vet vilken låt jag pratar om
Jag har forskat i detta så mycket jag kan. Frågat i flera forum, sökt på internet, sökt på tänkbara låttitlar på DC/Limewire men kammat hem noll. Blir tokig!!
Jag har ingen aning om hur jag gör
Men min forskning i denna låt har lett mig till att det nästan med all säkerhet är ett lokalt band i den staden jag bor i. Det kom verkligen som en överraskning för det låter som en mycket bättre producering än vad såna här lokala band i småstäder normalt brukar kunna framföra