2006-07-08, 05:17
Bannlyst
Indonesien beslutade sig på fredagen för att bojkotta sin match mot Israel i Fed Cup, damtennisens Davis Cup. Bojkotten är ett resultat av Israels attacker på palestinier och på invasionen av Gaza.

Läs mer:
http://www.yelah.net/news/20060707214556
Citera
2006-07-08, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erdinger
Indonesien beslutade sig på fredagen för att bojkotta sin match mot Israel i Fed Cup, damtennisens Davis Cup. Bojkotten är ett resultat av Israels attacker på palestinier och på invasionen av Gaza.

Läs mer:
http://www.yelah.net/news/20060707214556

Kan det bero på att det finns en större islamistisk grupp i Indonesien?
Citera
2006-07-08, 14:13
Medlem
Slår vad om att israelerna gråter
Citera
2006-07-08, 14:15
Medlem
Princans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Kan det bero på att det finns en större islamistisk grupp i Indonesien?
Samma sak när Sverige bojkottade en flygövning med Israel för några veckor sedan?
Citera
2006-07-09, 18:38
Medlem
ardel_murzighizs avatar
varför får Israel vara med i uefa egentligen? Sydafrika var väl borttagna från vm-kval o.s.v under apartheid tiden men dom tillät väl säkert inte svarta i laget?
Citera
2006-07-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardel_murzighiz
varför får Israel vara med i uefa egentligen? Sydafrika var väl borttagna från vm-kval o.s.v under apartheid tiden men dom tillät väl säkert inte svarta i laget?

Varför skulle israel INTE få vara med i UEFA?

Om du av någon vänsterfjant anledning vill hävda att Israel är en apartheid stat vilket det inte är så kan jag meddela att araber har mycket mer rättigheter i Israel än i något arabiskt land.

Om du nu undrar varför Israel är i UEFA och inte asien avdelningen så är det för att de arabiska staterna helt enkelt lobbade för att Israel inte skulle få vara med och de skulle vägrat möta Israel etc.
Citera
2006-07-10, 22:23
Medlem
ardel_murzighizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Varför skulle israel INTE få vara med i UEFA?

Om du av någon vänsterfjant anledning vill hävda att Israel är en apartheid stat vilket det inte är så kan jag meddela att araber har mycket mer rättigheter i Israel än i något arabiskt land.

Om du nu undrar varför Israel är i UEFA och inte asien avdelningen så är det för att de arabiska staterna helt enkelt lobbade för att Israel inte skulle få vara med och de skulle vägrat möta Israel etc.

Är väl nästan vidrigare i Israel på många sätt som en apartheidregim... Men ja en sådan jättesärbehandling som i Sydafrika kanske det inte är...

Men ja du kanske har rätt i att det finns många vidrigare arabländer men sionismen är ju ett sådant bra exempel av ondska man bara måste kämpa emot...

Skulle kunna tänka mig att bojkotta det där landet om jag var idrottsman men då kanske man även skulle bojkotta saudi arabien eller något sånt där äckel-land utan religionsfrihet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in