2006-07-07, 14:04
Bannlyst
Hittade lite brufen, läste på fass och såg att det vart receptbelagt o analgetiskt. Tror inte det kan vara något o ha men frågar för säkerhets skull. Går det att flumma på?
Citera
2006-07-09, 14:15
Medlem
ysd4ns avatar
nej.. samma som ipren.
Citera
2010-01-03, 21:36
Medlem
pilens avatar
bruffen

jag då itne skulle få flumma på brufen där för andledningen att det är ett blod för tunnande. Det märcks om man gåar till tand läkaren och käkar och normalt doas på 3st 600gm tablettär pär dag. Tand läkarna regerar på d itne slutar o blöa och frågar hur en det står till. Ditt blod efter 10 (tio) tablettär kanske kan kanske vara samma sak som om d vore vatten

men d är inte där för ja skrevade... ja sökte på brufen för d jag vill fråga er om d hetar annorlunda om det är andra namnet utom lands? hittar inge olaglit brufen på nätet...
Citera
2010-01-03, 23:18
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
jag då itne skulle få flumma på brufen där för andledningen att det är ett blod för tunnande. Det märcks om man gåar till tand läkaren och käkar och normalt doas på 3st 600gm tablettär pär dag. Tand läkarna regerar på d itne slutar o blöa och frågar hur en det står till. Ditt blod efter 10 (tio) tablettär kanske kan kanske vara samma sak som om d vore vatten

men d är inte där för ja skrevade... ja sökte på brufen för d jag vill fråga er om d hetar annorlunda om det är andra namnet utom lands? hittar inge olaglit brufen på nätet...

Jasså ?

Ont: Brufen är ibuprofen. Har du ont i skallen/feber så duger dom.
Citera
2010-01-03, 23:40
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilen

Jag förstod inte ett dugg av vad du ville ha sagt
Citera
2010-01-10, 19:16
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jasså ?

Ont: Brufen är ibuprofen. Har du ont i skallen/feber så duger dom.

Stämmer bra, men dem har också en blodförtunnande verkan

"Eftersom medicinen har en blodförtunnande verkan ska man inte använda den om man har ökad risk för blödningar"

http://vard.vgregion.se/sv/Undersokn...3&ChapId=26884
Citera
2010-03-19, 18:16
Medlem
Hjälper skiten alls mot en medelmåttig smärta?
Eller har det samma verkan som typ Alvedon alltså ingen alls..
Citera
2011-04-28, 23:33
Medlem
Visst, man kan raljera men Brufen är nog inte så ofarligt som man tror. För knappt en månad sen fick vi köra svärmor till akuten. Hon hade feber, hög sänka och en frossa så man blev livrädd. Hon låg på sjukhus drygt en vecka medan de tog alla möjliga prover. De fann förstorad mjälte och lever... Till sist konstaterade de att allt troligtvis berodde på att hon ätit Brufen i 25 år för sin reumatism (läkarordinerad). När man tog bort medicinen blev hon också snabbt bättre plus att hon fick två påsar nytt blod. Så ta för fan inte Brufen för skojs skull...
Citera
2011-05-16, 01:21
Medlem
Cliclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Visst, man kan raljera men Brufen är nog inte så ofarligt som man tror. För knappt en månad sen fick vi köra svärmor till akuten. Hon hade feber, hög sänka och en frossa så man blev livrädd. Hon låg på sjukhus drygt en vecka medan de tog alla möjliga prover. De fann förstorad mjälte och lever... Till sist konstaterade de att allt troligtvis berodde på att hon ätit Brufen i 25 år för sin reumatism (läkarordinerad). När man tog bort medicinen blev hon också snabbt bättre plus att hon fick två påsar nytt blod. Så ta för fan inte Brufen för skojs skull...

..i 25 år

(skämt åsido, hoppas svärmor mår bra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in