2022-10-08, 18:29
Medlem
Vad tror ni är det första av dessa fyra händelseförlopp om nu Ryzzland får för sig att använda kärnvapen i Ukraina.

1. En detonering i Svarta havet som inte skulle leda till offer, men som skulle demonstrera att man faktiskt är beredd att ta till kärnvapen.

2. En detonering som skulle ta ut det ukrainska ledarskapet, det vill säga döda Ukrainas president Volodymyr Zelensky och hans medarbetare.

3. En kärnvapenattack mot ett ukrainskt militärt mål så som en flygbas, där målet inte är att skada civila.

4. En attack mot en ukrainska stad som skulle leda till många civila offer och skapa terror, i försök att få Ukraina att ge upp.

Själv tror jag på scenario 1 mest för att skrämmas!
Finns det nåt mer händelseförlopp ni tror på så skriv gärna det.

Källan jag läste om det: https://svenska.yle.fi/a/7-10021425
Citera
2022-10-08, 19:00
Medlem
2. Om de är beredda att använda ett kärnvapen så lär det bara vara 1. Då gäller det att få ”Bang for the bang”, så att säga. De väntar tills de vet var Zelensky är, och skickar det. Om han inte kan ta sig därifrån på 10 min så är det klippt. Även om det är Kiev.

Hade jag gett Zelensky ett råd vore det att från och med nu sätta sig i rörelse, så de inte kan veta att han är stilla under tiden de siktar. Alternativt befinna sig i en tullstation nära Polens gräns. Då lär det ta emot att skicka en nuke om det finns minsta risk att smällen sprider sig in på NATO-territorium…
Citera
2022-10-18, 22:33
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Vad tror ni är det första av dessa fyra händelseförlopp om nu Ryzzland får för sig att använda kärnvapen i Ukraina.

1. En detonering i Svarta havet som inte skulle leda till offer, men som skulle demonstrera att man faktiskt är beredd att ta till kärnvapen.

2. En detonering som skulle ta ut det ukrainska ledarskapet, det vill säga döda Ukrainas president Volodymyr Zelensky och hans medarbetare.

3. En kärnvapenattack mot ett ukrainskt militärt mål så som en flygbas, där målet inte är att skada civila.

4. En attack mot en ukrainska stad som skulle leda till många civila offer och skapa terror, i försök att få Ukraina att ge upp.

Själv tror jag på scenario 1 mest för att skrämmas!
Finns det nåt mer händelseförlopp ni tror på så skriv gärna det.

Källan jag läste om det: https://svenska.yle.fi/a/7-10021425

5. En attack med ett litet taktiskt kärnvapen när Ukraina försöker korsa en flod eller en trång passage i ett evakeuerat område. T ex om ryssarna trängts tillbaka till Krim, och Ukraina försöker slå sig fram i den smala landtungan som förbinder dem med fastlandet. 1-2 bataljoner ukrainare blir fullständigt eliminerade.
Citera
2022-10-19, 19:05
Medlem
HRTs avatar
Sker det som jag tror är möjligt kommer det ske mot ett militärt mål för att få luften att gå ur motståndet alltså ge upp. Tror inte på att de spränger ett kärnvapen i Ukrainska huvudstaden.
Inte heller detonera ett vapen i svartahavet eller luft ovanför Ukraina...
Citera
2022-10-20, 00:55
Medlem
Trådar finns redan. Bland annat: (FB) Kommer Ryssland använda taktiska kärnvapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in