2022-10-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
För alltid tankarna till denna klassiker:

https://www.youtube.com/watch?v=CH58Q7kf_UI&ab_channel=ShakilM.

Jag röstar mer på dessa två:

"Use condoms": (absolut INGET känsligt, bara ett förskolebarn som river en affär)
https://www.youtube.com/watch?v=c_0bhT98g9Y

Och
Min favorit:
"Mamma sa att jag fick!" - Hansaplast:
https://www.youtube.com/watch?v=ArJ3BEd3tyo
Citera
2022-10-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
skällande hundar(som skäller utan anledning) med ägare som ej bryr sig alls är mycket mer irriterande men vi får leva med det.

En hund skäller inte utan anledning. Ett barn skriker inte utan anledning. Det är universum enklaste fakta.
Citera
2022-10-08, 22:30
Medlem
neuron-drones avatar
Bebisar kan gallskrika dygnet runt. Deras nervsystem håller på att kopplas och de kan lida av obehag av saker som de senare inte kommer tycka är obehagliga. Då går de inte att trösta.

Det går över när barnet blir ett år. Då är både matsmältning och hjärna mer mogen.

Jag skulle inte störa mig. Däremot stör jag mig på 7-åriga ungar som bara står på gården och skriker rakt ut som om de vore svårt hjärnskadade. Där handlar det bara om avsaknad av uppfostran.
Citera
2022-10-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
En hund skäller inte utan anledning. Ett barn skriker inte utan anledning. Det är universum enklaste fakta.
låt mig omformulera då. utan någon bra anledning. jag tyckte det var uppenbart vad jag menade, och att det finns en anledning till allt no shit.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-10-08 kl. 22:38.
Citera
2022-10-08, 22:36
Medlem
Det jag tycker är roligt är att när en bebis gråter tar kvinnan upp den och slår den i ryggen eller svänger runt den, som att det kommer att göra det bättre.
jävla idiot taktik-påminner mig om de där idioter som slår sin tv kontroll för att fixa det
Citera
2022-10-08, 22:44
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Det jag tycker är roligt är att när en bebis gråter tar kvinnan upp den och slår den i ryggen eller svänger runt den, som att det kommer att göra det bättre.
jävla idiot taktik-påminner mig om de där idioter som slår sin tv kontroll för att fixa det

Vaddå, man slår väl inte ungen? Rörelse kan trösta, det är därför det finns vaggor. Bebisar får hjärnskador om de får ligga ensamma och skrika. Det är bättre att ta upp dem även om det inte hjälper.
Citera
2022-10-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vaddå, man slår väl inte ungen? Rörelse kan trösta, det är därför det finns vaggor. Bebisar får hjärnskador om de får ligga ensamma och skrika. Det är bättre att ta upp dem även om det inte hjälper.
några av kvinnorna jag sett göra det har varit ganska kraftfulla på bebisen, kanske av rädsla och okunnighet.
jag håller inte med om vaggor, jag tror att det bara gör dem yr och som tvingar dem att sova.
det är inte normalt att en bebis skriker mycket, det har blivit normaliserat för det händer så ofta. självklart ska du inte bara låta barnet skrika men det finns andra sätt att hantera det än att bara svänga runt det i famnen eller slå det i ryggen.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-10-08 kl. 22:58.
Citera
2022-10-08, 22:59
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
några av kvinnorna jag sett göra det har varit ganska kraftfulla, kanske av rädsla och okunnighet.
jag håller inte med om vaggor, jag tror att det bara gör dem yr och som tvingar dem att sova.
det är inte normalt att en bebis skriker mycket, det har blivit normaliserat för det händer så ofta. självklart ska du inte bara låta barnet skrika men det finns andra sätt att hantera det än att bara svänga runt det i famnen eller slå det i ryggen.

Dela med dig. Vad ska man göra?
Citera
2022-10-08, 23:18
Medlem
5thchmbrs avatar
Citat:

Om det är vagga och klappa bebisen på rumpan du menar så är det ganska effektivt. Med dina ord så låter det som våld mot barn.

Om du vill hjälpa din granne, så skriv en lapp och lämna i brevlådan:

"Hej! Jag hör att eran bebis är ledsen och skulle vilja tipsa er om att utesluta mjölkprotein ur eran kost ifall mamman ammar. Be även BVC om mjölkfri ersättning

Mvh Glad Granne"

Blir det tyst ett par dagar senare så har dom lyssnat på dig.
Citera
2022-10-09, 05:23
Medlem
Narutoshippchops avatar
Tur att det är ett barn och inte en jävla hund du får utså oljudet ifrån. För som vi alla vet, barn växer upp. Hundar är permanent skällande skrik och bajsmaskiner tills dagen de dör.
Citera
2022-10-09, 05:35
Medlem
En bebis magsäck fördubblas i storlek ständigt, har du haft magknip av att du vart hungrig någongång?

Ta det gånger 10 så har du en nyfödda första tid.

Sen så finns det självklart fler tillfällen en bebis skriker otröstligt, eftersom den saknar kommunikationsförmåga, men oftast är det magsmärta av att magsäcken expanderat och den har kukigt ont.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in