2022-10-08, 16:04
Medlem
[center]En fråga i all välmening. Jag har ett grannpar ovanför min lägenhet med en bebis. Iallafall så antar jag att de är ett par men då jag endast sett den förmodade pappan, som tar vissa pauser utomhus iklädd cigarett och kaffekopp, så är det osäkert.

Det jag nu beskriver har hållit på i cirka sex veckor. När barnet vaknar, som jag tror, så är det full panik gällandes skrik. Öron eller mage, vad vet jag? Det är så oerhört intensivt så att t.o.m jag en våning under blir perplex.

Förr så vet jag att få tyst på det skrikande bebisen så gav man det en sockerbit indränkt i sprit.

Mina frågor blir nu: Vad kan orsaken vara och hur beter man sig nu för att få tyst på det lilla livet.
Citera
2022-10-08, 16:08
Medlem
Barn låter så är det bara.

Det kommer att bli värre när de kan röra på sig... och slänga grejer i golvet . Ett konstant dunsade, skrikande. Omöjligt att sova som granne.

Köp ett par aktiva lurar avsedda för att sova, de fungerar ok mot skrik och jämrande , dunsar är värre. funkade för mig. Nu får jag sova med hörselkåpor.
Senast redigerad av obisvenkanobi 2022-10-08 kl. 16:12.
Citera
2022-10-08, 16:10
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
[center]En fråga i all välmening. Jag har ett grannpar ovanför min lägenhet med en bebis. Iallafall så antar jag att de är ett par men då jag endast sett den förmodade pappan, som tar vissa pauser utomhus iklädd cigarett och kaffekopp, så är det osäkert.

Det jag nu beskriver har hållit på i cirka sex veckor. När barnet vaknar, som jag tror, så är det full panik gällandes skrik. Öron eller mage, vad vet jag? Det är så oerhört intensivt så att t.o.m jag en våning under blir perplex.

Förr så vet jag att få tyst på det skrikande bebisen så gav man det en sockerbit indränkt i sprit.

Mina frågor blir nu: Vad kan orsaken vara och hur beter man sig nu för att få tyst på det lilla livet.
Kan vara så att ungen har spädbarnskolik
Citera
2022-10-08, 16:15
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:

Så var det förr men idag förgiftar man inte bebisar.
Som granne borde du oroa dig för vad föräldrar gör mot sina barn. Är du så egotrippad?
Senast redigerad av ShotsFired 2022-10-08 kl. 16:19.
Citera
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Kan vara så att ungen har spädbarnskolik
Tror jag med. En vän till mig berättade att hans barn skrek oavbrutet hela nätterna; kraschad relation, senare konstaterad mjölkallergi. Bebisar, även friska och snälla = tortyr, de vaknar ofta och ska ha mat, och sen vill de leka
Citera
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
endast sett den förmodade pappan, som tar vissa pauser utomhus iklädd cigarett och kaffekopp, så är det osäkert.
Där har du det jag tror är svaret, en cigarettpappa är en som bryr sig mer om nikotinsuget än sitt barns bästa. Ungen å sin sida skriker högre då den tror pappan inte hör.
Citera
2022-10-08, 16:19
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Tror jag med. En vän till mig berättade att hans barn skrek oavbrutet hela nätterna; kraschad relation, senare konstaterad mjölkallergi. Bebisar, även friska och snälla = tortyr, de vaknar ofta och ska ha mat, och sen vill de leka
Känner också ett par som hade en bebis som hade spädbarnskolik
Dom fick knappt sova, kunde inte jobba pga sömnbrist
Tycker synd om föräldrar som får uppleva detta
Citera
2022-10-08, 16:22
Avslutad
För alltid tankarna till denna klassiker:

https://www.youtube.com/watch?v=CH58Q7kf_UI&ab_channel=ShakilM.
Citera
2022-10-08, 16:53
Medlem
skällande hundar(som skäller utan anledning) med ägare som ej bryr sig alls är mycket mer irriterande men vi får leva med det.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-10-08 kl. 16:55.
Citera
2022-10-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Så var det förr men idag förgiftar man inte bebisar.
Som granne borde du oroa dig för vad föräldrar gör mot sina barn. Är du så egotrippad?

Jag insåg i samband med att att jag skrev dessa rader att någon som du skulle skriva så som du gjorde. Jag beredde mig på det innan men ändå så blir jag lätt upprörd. Dumt av mig naturligtvis. Jag tänker inte gå in i någon vidare polemik med dig vidare.
Citera
2022-10-08, 20:13
Medlem
TrixieDixies avatar
Ring på och fråga.
Citera
2022-10-08, 22:11
Medlem
Citat:

Du har ju i texten svarat på din fråga. Orsaken till höga bebisskrik är ofta magont. Det är något som händer alla bebisar, även du skrek när du var liten.

Skrik man hör från förskolebarn är mer skrik som kommer av frustrationer när de inte kan prata och få ur sina känslor och meningar med ord. En del barn skriker, brummar, viftar med händer, håller för öronen, vankar av och ann för att de inte klarar av något yttre stimuli såsom ljus, lukt, ljud eller känsel. Då får man som förälder eller vuxen kring barnet försöka lösa orsaken till skriket eller "stimmet" och se till att barnet inte hamnar där (vilket inte betyder att barnet skall få som denne vill!).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in