Citat:
Ursprungligen postat av
Club8
Jag har en TVIP 605 som jag streamar IPTV på. När jag kopplar in VPN på routern fungerar den inte. Den körs på Linux och så vitt jag vet går det inte att installera VPN på den. Min streamprovider har fått min Mac adress för att ansluta boxen. Kan trafiken spåras av min ISP eller annan "intressent"?
Hur ansluter du till den vpn du har på boxen?
Är det armeabi-v7a?
Då fungerar det bara om du använder Android portalen eller direk via shell. Det går inte att använda Stalker. Om det är iptv illegalt du sysslar med så ser jag ingen anledning till varför du skulle behöva en VPN för att ansluta till providerns server, säg åt personen att göra rätt på sin sida istället och läcks något om dig så vet du vem som är ansvarig över det. Fan, folk tipsar om allt möjligt utan att berätta vad/varför/hur och bara tror alla är lika utsatta som den som rekommendrar det. Eller säg ingenting utan vi kan försöka lösa ditt problem ändå så slipper du fråga personen som rekommenderar saker utan att visa hur ens, vilken jävla smartass jag stör mig på sådant folk, arroganta foilk soim bara snackar omen ingenting kan. Så det är bara det det är tyvärr fullt av dessa människor around the web. Jag är på din sida naturligtvis.
Folk rekommenderar allt möjligt, men de är ju upp till var och en och gör det du tror är bäst om du inte litar på den providern eller om det är olagligt, så är det väl kanske inte dumt att du använder en VPN? Men har du redan berättat vem du är så spelar de ingen roll om det bara är tvn du streamar.
Personer rekommendera ofta utifrån sitt egna perspektiv. Att en provider som streamar ut illegal pirattv(om det nu är det) och sedan tar betalt för det har ju all anledning till att var extremt noga med sin säkerhet, därefter rekomenderar personen nästa användare att göra samma sak som den lärde sig av någon annan mend en vet inte varför men person två har ingen aning om varken in eller ut och det blir som vanligt, ett frågetecken. Fundera på den personen du hyr av vem det är, inte för att göra dig nojig verkligen inte men på det lilla du beskrivit har man redan fattat hälften av en personens tänk. men Hade jag varit den providern hade jag låst ip addressen istället till den man har från ISP allt annat är ju korkat så de är helt uppochnedpåvänt att rekommendera VPN utan att man förstår in eller ut. Ingen provider skulle göra på det viset, dom är bannade för det mesta. Varför det nu då? Jo, eftersom att din streaming provider inte berättat så får ju någon säga det iaf men vad fan tror du händer ifall om man använder en streaming server, tillåter vpn, sedan sitter 1 miljon andra på samma ip addresss. Server ägaren har ingen aning om vem det är som är ansluten, det är ju utöver det även väldigt lätt att dela sin anslutning.
Där tror ditt geni till streaming provider att mac addressen skulle göra skillnad. Det är ju fan bara att ändra mac addressen med ifconfig:
Kod:
ifconfig wlan0 hw ether XX:XX:XX:XX:XX:XX
Nu skriver jag utifrån att jag vore du, då hade jag tänkt exakt så här sedan hade jag delat med mig till alla som finns bara för att personen inte hjälpte dig så den går bankrutt. Share you stream to the world, närå men det säger en del om providern, så använd VPN för din egen säkerhet och om du är lite insatt bara så var noga med ditt val, det finns många skojare där ute.
Men hursomhaver. Prova via android om du inte gjort det, är det wireguard du försökte rmed så får du försäkrra dig om att du har möjlihet till det för det kräver en releativt ny kärna och jag vet inte vad din box har för kernel
Citat:
Users of kernels < 5.6 may also choose wireguard-lts or wireguard-dkms+linux-headers, depending on which kernel is used.
Prova OpenVPN, "tun" (som en drivrutin i Windows för ett extra nätverkskort för att gör det enkelt att förstå för den icke insatta) är en modul i kärnan som funnits i alla år och använde du inte openvpn så har du nog ganska stor chans att det funkar nästa gång
Du hämtar hem en konfigurationsfil på din vpn hoster, starta openvpn i din tvbox, ladda filen och det bör nu fungera.
Funkar det fortfarande inte, så berätta mer om det du gör och det du försöker så blir det lättare att hjälpa dig. Jag har stor erfarenhet av just dessa boxar, tog mig as lång tid att unbricka en Ziddo och en iptv box som jag råkade radera en fil från /lib ifrån och sedan börja jag om på nytt och bygga de från scratch, men desa boxar BRUKAR ha stabila kärnor som är några versioner back in the days så därför frågar jag om hur du ansluter, jag tror på openvpn de är en ren chansning utan att vetra något (typ om din setup)
https://pastebin.com/ihnNRgPu detta är dock en ny ziddo och jag skulle tro din box skulle vara varken nyare äldre i mjukvaran som används så det är:
Citat:
[ 0.000000] Linux version 4.1.17-g26a590a-dirty (maifanghao@ZidooServer) (gcc version 4.9.4 (OpenWrt/Linaro GCC 4.9-2015.06 r47591) ) #10 SMP PREEMPT Sat Aug 19 15:05:06 CST 2017
En alldeles för gammal kärna för att köra wireguard te.x: "4.1.17-g26a590a-dirty"
Edit: Är för nyfiken men ja, de är denna antar jag:
https://www.tvip.tv/en/media-center/sbox-605
"Linux" or "Android" . Du får köra Android, det var jag menade i början men det kallas även "Stalker"..
Det är klart det går att lösa oavsett, men jag tror Android är mycket lättare för dig om det är tv plus vpn du söker.
Android 8.0, det var ju fan inte dåligt faktiskt, då finns även LDAC väl.
Edit2: Jag sökte upp svaret åt dig bara för att verifiera så jag inte är helt ute och far i det blå:
https://forum.tvip.ru/viewtopic.php?f=6&t=1653
OpenVPN is the way to go!
Edit 3: Vill du använda VPN och verkligen använda Linux och inte Android versionen, använd dig av en minimal vpn server du kan finna på github, finns någon python variant som bara är copy / paste och kör på ett google shell eller liknande
SERIOUSLY, DONT USE RANDOM VPNS
https://gist.githubusercontent.com/joepie91/5a9909939e6ce7d09e29/raw/060273b2528e3db5a7b676ac6725f3bff3b0520b/vpn.md
Aha, dom kallar middleware för "Stalker" ser jag på din modell, jag vet inte vilken av dom altenativen du skall använda jag har inte grejat med alla dom men portalen tror så du bara kan hämta hem appen om du inte gör det manuellt, sedan ladda configen och du bör nu vara ansluten.
Cheers