• 1
  • 2
2022-10-07, 13:35
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Du kan ju alltid säga att du är prostituerad, det är väl inte olagligt sist jag kollade.
Citera
2022-10-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Du får inte ränta och du investerar inte i något annat.

Svaret är alltså att du skiter i att sätta in dom och bygger upp en kontant buffert.

Jag hade personligen köpt mat för kontanterna och låtit mer av lönen stå kvar På kontot varje månad.

Helt klart bästa sättet att hantera rimliga mängder kontanter som i TS fall.

Annars: Sålt mindre båt ( 20-60.000 kr ) Utombordare 10-15.000 kr
Verktyg som svets , kakelskärare mm kan kosta 15-20.000 kr
Citera
2022-10-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
TS, det enklaste är väl om du använder pengarna till att köpa sånt du behöver eller som du vet att du kommer att behöva i framtiden. Om ställena du vill handla på inte tar kontanter så försök köpa på dig olika presentkort och betala den vägen, om möjligt.

Jag hade handlat mat, betalat eventuella restaurangbesök kontant, köpt kläder och skor. Hemelektronik. En extra cykel kanske. Tankat bilen.

Ge aldrig den kriminella staten mer än absolut nödvändigt. De har ingen rätt till dina pengar.

Det är staten som är kriminell som rånar folk på pengar för att sedan spendera dem på diverse destruktiva skitverksamheter. Vem fan har gett dem rätten att försnilla andras pengar liksom.

Så käften på dig.
Nu ska vi inte bli upprörda, har du inte hört talas om begreppet "bit inte den hand som föder dig"? Utan staten får du inte dina bidrag så var glad för att staten via skattsedeln ser till att du har råd att leva
Citera
2022-10-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu ska vi inte bli upprörda, har du inte hört talas om begreppet "bit inte den hand som föder dig"? Utan staten får du inte dina bidrag så var glad för att staten via skattsedeln ser till att du har råd att leva

Du har verkligen inte fattat ett piss. Staten har inga egna pengar för de producerar ingenting av värde och skapar ingenting. Det är andras pengar de leker med.

Låt folk få behålla sina pengar i större utsträckning så klarar sig folk fint utan nån gigantisk jävla socialstat.
Citera
2022-10-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy

Nu måste du väl driva.?

Om du får ut i närheten av vad du betalar in så undrar jag vad fan du jobbar med och vilka bidrag du får ut.

Men du driver förstås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in