Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-06, 17:53
Medlem
Många har haft problem med Windows 10 och Windows 11, varför uppdaterar inte microsoft Windows 7 med kritiska uppdateringar och säkerhetsuppdateringar, istället släppte dom två skit-dåliga os därefter.

Windows Brandväggen är bra, windows defender, men OS:et är väldigt segt på 10:an och 11:an, dom behöver gå ett steg tillbaka och förbättra Windows 7 eller XP som var snabbare och bättre.

Frågeställning:

Varför blev MS så himla segladdat, det finns flera trådar på flashback om detta. :/
2022-10-06, 18:26
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Många har haft problem med Windows 10 och Windows 11, varför uppdaterar inte microsoft Windows 7 med kritiska uppdateringar och säkerhetsuppdateringar, istället släppte dom två skit-dåliga os därefter.

Windows Brandväggen är bra, windows defender, men OS:et är väldigt segt på 10:an och 11:an, dom behöver gå ett steg tillbaka och förbättra Windows 7 eller XP som var snabbare och bättre.

Frågeställning:

Varför blev MS så himla segladdat, det finns flera trådar på flashback om detta. :/

För att de inte supportar ett operativsystem hur länge som helst.

Microsoft har typ inte kodat ett nytt operativsystem sedan Win7. Allting därefter har i princip bara varit ett ansiktslyft. Om man går in i Kontrollpanelen på Win11 ser man att det står "Säkerhetskopiera och återställ (Windows 7)". Jag brukar säga att Win10 och Win11 är Win7 med ankläppar.
2022-10-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
För att de inte supportar ett operativsystem hur länge som helst.

Microsoft har typ inte kodat ett nytt operativsystem sedan Win7. Allting därefter har i princip bara varit ett ansiktslyft. Om man går in i Kontrollpanelen på Win11 ser man att det står "Säkerhetskopiera och återställ (Windows 7)". Jag brukar säga att Win10 och Win11 är Win7 med ankläppar.

Håller med dig, det är pinsamt att dom inte kan uppdatera det tillräckligt, utan bara släpper OS:et så där.

Windows 12 får vi hoppas har förbättringar, MS är ett stort företag dom behöver uppdatera det mer än dom gjort hittills anser jag.
2022-10-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Säg en produkt "många" inte haft problem med? Vad är ens "många"?
Windows 7 är osäkert skräp oavsett.

För att tjäna pengar såklart. De är judar. Windows 11 har fler säkerhetsfunktioner osv jämfört med de två innan.

Köp en jävla SSD. Sluta vara snål. Är du jude själv måhända?

Shit vilken trådstart TS.

Är du någon arab själv då? Varför kallar du oss andra judar. Windows 7 var bäst i världen innan, men den uppdateras inte längre av MS, microsoft borde uppdatera den ändå tycker jag, det går att tjäna pengar på den även om dom "uppgraderar" den och släpper en ny version av Windows 7.

Jag har redan nvme SSD disk på min dator, så det är inte problemet.
2022-10-06, 19:27
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Är du någon arab själv då? Varför kallar du oss andra judar. Windows 7 var bäst i världen innan, men den uppdateras inte längre, microsoft borde uppdatera den ändå, det går att tjäna pengar på den även om dom "uppgraderar" den och släpper en ny version.

Jag har redan nvme SSD disk på min dator, så det är inte problemet.
Nej det borde de inte. Skaffa Open Shell och sluta gråt. Det är inte vi normala människor som är målgruppen för MicroJew. Det är företagen.

Så köp en bättre jävla dator? Mitt Windows 10 är snabbare än när samma dator hade W7.
2022-10-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Nej det borde de inte. Skaffa Open Shell och sluta gråt. Det är inte vi normala människor som är målgruppen för MicroJew. Det är företagen.

Så köp en bättre jävla dator? Mitt Windows 10 är snabbare än när samma dator hade W7.

Din win7 dator suger då, inte allas datorer är dåliga.
2022-10-06, 19:37
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Din win7 dator suger då, inte allas datorer är dåliga.
Inte alla som har samma judeproblem som du heller. Långt ifrån. Köp bättre dator som sagt. Du kan inte använda skräp och sen klaga över W10.
2022-10-08, 12:26
Moderator
Protons avatar
Citat:

Frågeställning:

Då föreslår jag att diskussionen tas vidare i nån av dem, eftersom det som sagt redan finns trådar.

Tråd låst/Moderator
Senast redigerad av Proton 2022-10-08 kl. 12:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in