Spännande, inte varje dag man hör någon som också lider av detta. Kronisk Rinit är det.
Jag har haft samma skit i ungefär 13 år nu. Ståendes ok, ligger man ner då blir alltid ena borren täppt och sen vänder man på sig så rullas det över till andra, eller hur?
Skillnaden är att jag aldrig kört nässpräy, för det ska bara göra saken värre.
Otaliga gånger har jag varit på vårdcentralen och bränt nässmusslorna som det tydligen kallas, dom bränner alltså bort så att näsgångarna vidgas, men det är ingen lösning utan det går bara att göra 10-20% på vardera, men det blir ganska mycket 'extra luft' om du hajjar vad jag menar. För skojs skull så kan du lägga dig ner en stund, så att ena borren blir täppt, gå till spegeln och lys med mobilen upp och kolla. Det bör vara en stor röd grej uppe i gången som blockerar flödet. Inte en polyp, det sväller upp.
Det var 2 år sedan jag brände och som personen förklarade för mig så är det inte för alltid utan det höll i några månader och idag tillbaka till standard täppt, alltid. Det finns inget botemedel för oss ännu, men det forskas i något som kalls för KOS och det har fått bra feedback från folk som gått igenom den behandlingen.
Hoppas att jag någon gång kommer att få andas fritt igen. Läs mer här
https://www.biostock.se/2021/08/ital...ls-behandling/