2006-07-09, 23:46
Medlem
fritte666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Tar det 4 månader innan man kan få¨ett definitivt svar?!

När jag läser om det på internet står det så lika alltfrån 3-12 veckor...

Tre månader hävdade han som tog blovprov på mig iaf!!
Citera
2006-07-10, 00:04
Medlem
Laurentiuss avatar
Ang. provtagning har man på senare tid börjat att använda sk. snabbtest även här i Sverige. Tiden man måste vänta efter ett möjligt smittotillfälle är förvisso den samma (ca. 12 veckor), men provsvaret får man på en kvart till skillnad från de gamla testerna där man ofta fick vänta en vecka.

Jag vet inte hur utbredd användningen av dessa nya tester är, men då jag testade mig för lite över ett halvår sedan så var jag med i den första testgruppen i Sverige. Enligt mig var det helt klart en fördel att slippa gå hem och vänta på provsvaret då ångesten under den tiden brukar vara den värsta.

Vad som även bör tilläggas är att dessa nya tester ger helt säkra resultat om provet visar sig vara negativt men att de är mindre tillförlitliga vid positiva resultat, varför man i dessa fall tar ytterligare prov med den gamla metoden.
Citera
2006-07-10, 00:21
Medlem
Känns som om att man väl fått HIV-noja en gång blir man inte av med den, inte jag iaf..

Kan nu sitta och noja mig över ett helt skyddat kådissamlag jag hade..helt stört.

En god sak kom iaf från gången man fick HIV-ångesten: ALDRIG MERA, fy fan för att må dåligt i 12 veckor, 3 mån av ens liv direkt ned i toaletten. Vilken fitta är värd det? Svaret är ingen alls.

F.ö. så förespråkar en av dom främsta läkarna inom HIV-området i Sverige för att 8v efter smittotillfället GER 100% säkert svar, 12v skall vara "old school" uppfattningen.

edit: steele77, vad menar du egentligen i dina avslutande meningar i ditt första inlägg?

att man inte bör straffa hiv-smittade som haft sex med andra utan att upplysa dom om sitt tillstånd?
att det är dåligt att rånare får lägre straff än det fallet du beskriver?

Ser hellre att såna blir hårdare straffade än rånare som tar pengar ett försäkringsbolag ändå går in och täcker, till skillnad från att man kan förstöra en människas liv (+ hela dennes familj vänner och släkt.)

Citat:
Ursprungligen postat av fritte666
Tre månader hävdade han som tog blovprov på mig iaf!!

3 månader är absolut absolut så jävla bombsäkert definitivt det kan bli, dock är 8v. fullt tillräckligt också.

Är man supernojig kan man testa sig redan efter ca 5v, redan då kan man få ett lugnande provsvar då dom flesta som blivit smittade visar det på testet då, om inte så är man med största sannolikhet negativ.
Citera
2006-07-10, 00:40
Medlem
steele77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Absolut.

Jag har kompisar som har haft ÄKTA HIV-noja p.g.a. av att de varit i Afrika och knullat prostituerade utan kondom...

Som sagt.... en på 1000. Man kan lika gärna vinna på Triss. Jag vet vilket jag skulle välja...
Citera
2006-07-10, 11:05
Medlem
-jOE!s avatar
Det är svårt att få HIV!

Tänk bara på HIV-mannen som hade sex med ungefär 150 personer, hur många blev smittade?!

EN!
Citera
2006-07-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Det är svårt att få HIV!

Tänk bara på HIV-mannen som hade sex med ungefär 150 personer, hur många blev smittade?!

EN!

Och det är väl iofs en för mycket?

Hursomhelst ska vi väl vara tacksamma för att viruset är av just den svårsmittade sorten.
Citera
2006-07-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Tänk om alla i hela världen blev smittade i stället. Då skulle alla leva lika länge och må lika bra/dåligt!
men vem skulle betala för bromsmedicinerna?
Citera
2006-07-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2

George Bush?
Citera
2006-07-10, 16:53
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Det är svårt att få HIV!

EN!

Han smittade ingen

Sedan vill jag tillägga att viruset för ingen jävla statstik utan varje fall är ett enskilt fall och inte en på tusen.
Citera
2006-07-10, 18:38
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Han smittade ingen

Jasså?

Citat:
Trots att Tayeb haft oskyddat sex med över 130 kvinnor i Sverige var det endast hans flickvän som smittades.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_6411057.asp
Citera
2006-07-10, 20:06
Medlem
blåljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2

Meeeh, ingen! Då lever vi lika länge och mår lika dålig.
Citera
2006-07-10, 23:26
Medlem
steele77s avatar
Min poäng är att det inte finns någon anledning att ha noja för HIV i sverige. Det är ett U-landsproblem! Där är det verkligen ett problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in