Citat:
Ursprungligen postat av
GustafBradson
Miljoner kommer inte att fly, till att börja med.
De allra flesta Svenskarna vill försvara Sverige. Även mot en del landsförrädare som vill fly.
Sverige är ca 10,5 miljoner människor där typ 2 miljoner är barn så 0-17 år, tror dom flesta där får inte vara med i armen eller vill inte vara med i armen.
Nu är vi nere på 8,5 miljoner.
Sen har vi kanske 2-3 miljoner invandrare i sverige där många av dom har REDAN flytt ifrån krig ELLER dom har kommit till sverige för få ett BÄTTRE liv och är säker att 99,9% av dom räknar inte att delta i krig som "bättre liv".
Nu är vi nere på 6,5 miljoner.
Sen ta bort typ 1-2,5 miljoner människor som är äldre så typ +70 år eller äldre, vi kan räkna in dom som är handikappade här också för få det till 2,5 miljoner människor.
Nu är vi nere på 4 miljoner.
Om vi säger hälften är män och hälften är kvinnor och typ +90% kvinnor OM INTE MER vill inte kriga.
Nu är vi nere på 2 miljoner.
Och utav dom här 2 miljoner män, hur många är RIKTIGA MÄN? Alltså inte rädda soy boys som dricker kaffe latte varje dag som skulle försöka undvika kriga, skulle säga en stor del.
Sen hur många av dom här är inte vänster människor/kommunister som skulle välkomna Ryssland med öppna armar?
Sen skulle en hel del män inte vilja kriga för Sverige för landet/samhället har betet sig illa mot dom.
Jag kan erkänna att jag själv skulle inte kriga för Sverige och om militären skulle försöka tvinga mig så skull jag agera i självförsvar.
Är det nån som tror vi ens skulle klara oss mot Ryssland 1 år ens? Ukraina hade väl typ +40 miljoner i befolkning där det känns som befolkningen är mer patriotisk än lilla Sverige med sina 10,5 miljoner människor.
Vad tror ni vi klara 6 månader som max om ens det?