Citat:
Ursprungligen postat av
Ronaldmc
Jag vill inte ge dom huvudvärk. Vill bara träffa min son då alla vet att han har blivit bra behandlad av mig.
Konkret? Nä inget bara en massa anklagelser. Knarkare otrogen, tjuv, misshandlare mm. Men utan bevis. Bara hennes ord.
Jag har som sagt video och undrar hur man ska lägga fram detta. Är det vid rättegång, socialen eller vid vårdnadstvist?
Stämmer du för vårdnaden så blir det rättegången. Den jurist du då har kommer endera att lägga fram materialet direkt till hennes jurist, alternativt vid en muntlig förhandling (det brukar vara minst en före själva huvudförhandlingen) tanken är då att ni skall kunna komma överens utan att det går till huvudförhandling.
Om materialet innehåller fysisk misshandel av barnen så är jag dock osäker på om du kan hålla på det utan att det blir bakslag för dig själv. Du som förälder har ju som första uppgift att skydda ditt barn - även om det är mot den andre föräldern.
Jag kan bara råda dig att prata med jurist i första hand. Denne kommer kunna råda dig bättre om hur du skall agera.