2022-10-04, 23:16
Avslutad
Idag när jag gick in på Instagram så vara en konto som tog bilderna från en annan person konto och detta är jag så trött på, jag vill bara anmäla konto vilket jag gjorde. Det ännu sjukare är att personen har profilbild på en annan person som idioten har tagit från instagram. Hur ska vi stoppa det här? Vad är det här för sjuka människor som inte kan ta sina egna bilder med sin jävla kamera 📷 vafan är det här för idiot som tar andras bilder istället för att fota sina egna bilder.

https://instagram.com/yasmindewitte?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Konto ovanför 👆 har tagit bild från den här konto: https://instagram.com/gabriellajpossler?igshid=YmMyMTA2M2Y= profilbilder är från någon annans bild också tagen från Instagram, utan tagit bild från någon annans Instagram konto. 😱 det här förvånar 😮 mig.
Förlåt men jag HATAR INSTAGRAM. Men ibland förvånad det här mig, jag lovar att sluta använda Instagram, men sånt här suck 😮‍💨
Citera
2022-10-05, 05:49
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Idag när jag gick in på Instagram så vara en konto som tog bilderna från en annan person konto och detta är jag så trött på, jag vill bara anmäla konto vilket jag gjorde. Det ännu sjukare är att personen har profilbild på en annan person som idioten har tagit från instagram. Hur ska vi stoppa det här? Vad är det här för sjuka människor som inte kan ta sina egna bilder med sin jävla kamera 📷 vafan är det här för idiot som tar andras bilder istället för att fota sina egna bilder.

Konto ovanför 👆 har tagit bild från den här konto: https://instagram.com/gabriellajpossler?igshid=YmMyMTA2M2Y= profilbilder är från någon annans bild också tagen från Instagram, utan tagit bild från någon annans Instagram konto. 😱 det här förvånar 😮 mig.
Förlåt men jag HATAR INSTAGRAM. Men ibland förvånad det här mig, jag lovar att sluta använda Instagram, men sånt här suck 😮‍💨
Och? nej du kommer inte sluta med instagram du är beroende av skiten precis som alla andra idioter som hänger där.
Citera
2022-10-05, 05:57
Medlem
fikasugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer

Det där går inte att komma ifrån. Man måste vattenmärka dom innan man lägger ut dom på nätet, då är det ingen som tar dom.
Citera
2022-10-05, 11:30
Medlem
är det hennes dotter eller något?
Citera
2022-11-19, 01:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Och? nej du kommer inte sluta med instagram du är beroende av skiten precis som alla andra idioter som hänger där.
Precis
Citera
2022-11-19, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Det där går inte att komma ifrån. Man måste vattenmärka dom innan man lägger ut dom på nätet, då är det ingen som tar dom.
Okej, bra förslag, tack.
Citera
2022-11-19, 01:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
är det hennes dotter eller något?
Kanske 🤔
Citera
2022-11-20, 17:04
Medlem
fuzzpedals avatar
För att svara på trådrubriken:

De gånger jag stött på uppenbart stulna bilder har det huvudsakligen rört sig om tvivelaktiga dropshipping- eller rena scam-konton som stjäl produktbilder. Just i de exemplen finns väl ett uppenbart incitament och motiv, att någon glad "entreprenör" försöker kränga allsköns skit med ett par schyssta bilder på en produkt som inte alls saluförs av företaget ifråga, direkt stulna från tillverkaren eller någon återförsäljare. Se bara tråden om "herrtrends.se" i Kläder och skor-forumet, tex.

Sen finns det en "gråzon" där konton som är orienterade inom ett specifikt område bara snor bilder för likes och follows, kanske inte med illvilligt uppsåt. Har själv fått ett par bilder snodda back in the day av några sådana konton, men det var bara att anmäla så löste det sig.
Citera
2023-01-04, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
För att svara på trådrubriken:

De gånger jag stött på uppenbart stulna bilder har det huvudsakligen rört sig om tvivelaktiga dropshipping- eller rena scam-konton som stjäl produktbilder. Just i de exemplen finns väl ett uppenbart incitament och motiv, att någon glad "entreprenör" försöker kränga allsköns skit med ett par schyssta bilder på en produkt som inte alls saluförs av företaget ifråga, direkt stulna från tillverkaren eller någon återförsäljare. Se bara tråden om "herrtrends.se" i Kläder och skor-forumet, tex.

Sen finns det en "gråzon" där konton som är orienterade inom ett specifikt område bara snor bilder för likes och follows, kanske inte med illvilligt uppsåt. Har själv fått ett par bilder snodda back in the day av några sådana konton, men det var bara att anmäla så löste det sig.
okej nu vet jag
Citera
2023-01-22, 20:49
Medlem
Rickenbacker69s avatar
De vet inte att det är olagligt, eller så bryr de sig helt enkelt inte. Oftast är det väl scammers, som ändå inte räknar med att kontot ska finnnas kvar mer än någon vecka.
Citera
2023-01-27, 21:24
Medlem
pillifjongs avatar
Det går att bygga en hel verksamhet på att bara sno andras bilder och filmer

Ladbible tillexempel…. Företaget omsätter 56 miljoner brittiska pund per år

De snor andras content som bilder, film och musik… skriver en text över och postar dagligen. Kreatörerna får noll

Instagram gör noll också, för de behöver content till sin sketna plattform. På sin höjd river de ner en bild. Men de utdelar inga copyright strikes till Ladbible som de gör till vanliga små användare

Det är dyrt att skapa content, så mycket enklare att ta andras… välkommen till hur Silicon Valley gör pengar
Citera
2023-01-30, 16:35
Medlem
Jag tror att vissa personer är så egotrippade för att få likes att de tycker det är okej att ta någon annans bild som sin. Gäller även videos så klart.

Kommer i håg en video som jag lade upp på Youtube om Luka Magnotta. Videon innehöll olika bevis om Att Luka flera gånger befunnit sig i Karlskrona och gjort sig av med bevis till katttortyr videorna. Många tyckte videon var ok men det var en användare som öppet hånade klippet och skrev elaka saker om mig.

Jag fick senare en anmälan på klippet och valde att ta ner det. Märk min förvåning ett tag senare när jag senare ser samma klipp uppladdat av den användaren som hånat mig innan.

Senare den veckan tänkte jag visa videon för en person som sett min orginalvideo men när jag klicka på länken för den nya uppladdaren kom ett meddelande om att kontot som hade videon avslutats.

Tycker det var rätt av Youtube att stänga av personens konto, även om det kanske inte bara handlade om just denna videon. Det var säkert bara dropparen som fick bägaren rinna över.

Det skule såklart vara så att personen som återuppladdat det hela var just Luka Magnotta (ett av hans många trollkonton) men han ville ha full cred om saken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in