2022-10-04, 23:04
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han är en jävla pajas som tegnell, bara massa gissningar, vänta 1-2 veckor så kommer ryssarna ha övertaget. undra vad pajasen säger då

Är du beredd att slå vad om en ansenlig summa pengar om det?
2022-10-04, 23:06
Medlem
Joakim P har koll.
Återkommer till frågan: Hur då?
om ca två veckor.
2022-10-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Länk till det påståendet?
Godmorgon världen, SR.
2022-10-04, 23:11
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvstalin
Att Ryssland har slut vapen, den har han kört med länge. Om någon kommer ihåg tochka-u i Kramatorsk så var det ett för Paasikivi ett bevis på att Ryssland hade slut vapen. Trots att spåren på marken pekade på att den avfyrats från ukrainakontrollerat område och att vapentypen var i tjänst i Ukraina. Jag har inte hört talas om någon fler attack med tocka-u som Ryssland skulle ha påståtts utfört... i alla fall tycks de ha gott om bättre och mer moderna vapen fortfarande.

Okej, så det rimligaste är att Ukraina bombade sina egna civila i syfte att förstöra sin egen järnvägsstation så att deras soldater inte kunde komma fram till fronten?
2022-10-04, 23:12
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag tror det tar mer än två veckor innan Ryssland skeppat ner kanonmaten. Dessutom behöver de väl ny utrustning? Nya tanks och artilleripjäser. Vet inte ens om de kan producera nytt.
2022-10-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Väst har fri media. Du eller jag kan t.ex. starta upp en tidning, åka ner till Ukraina och förmedla vad som sker där utan att våra myndigheter lägger sig i vad vi publicerar. I Ryssland blir du å andra sidan fängslad om du går ut på gatan och håller upp ett tomt plakat. Vilken sida anser du har bäst förutsättningar att förmedla korrekta nyheter om jag får fråga?

Sen är det ju självklart så att vi i väst ”håller” på Ukraina och publicerar Putinkritiska artiklar, annat vore ju bara ytterst märkligt. Men rapporteringen i västmedia om vad som sker på slagfältet och vilka landområden som återerövras av Ukraina just nu kan du lita på, på samma sätt som du kunde lita på den i våras/somras när Ryssarna långsamt åt upp ukrainskt territorium bit för bit.
SÅ är det..
Men ser bara på vår fria media i Sverige..
Och rapporteringen kring till exempel invandringen, saker som tystades, förvrängdes och pixlades..
Nej jag litar inte på vår "fria media" heller fullt ut, men helt klart mer än Rysslands som kontrolleras totalt av Putin och hans gubbar. Det jag säger är att om man är smart nog så ser tar man reda på egen fakta, jämför det med hur Väst pumpar ut info om alla Ukrainas framgångar och man inser att det inte alltid stämmer fullt ut. Trots att man HOPPAS på Ukrainska framgångar dagligen.
2022-10-04, 23:17
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvstalin
Godmorgon världen, SR.

Det enda jag mins är att han har uttryckt förvåning över hur bra det har gått för UA.
Tex här 02:02:00

https://www.svtplay.se/video/3368589...269&id=KyXmYDv
2022-10-04, 23:18
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Han verkar missat att ryssarna går långsamt fram dom har ju själva sagt dom har ingen tidsplan eller datum när deras plan är slutförd, det bästa har dom inte rört eller tagit fram till fronten, dom vill antagligen svälta ut allt vad ukraina har att ge, sen när dom är som svagast kommer den stora smällen tippar jag. Dom har en rätt stor reserv ifall det kommer behövas.

Ähhh...jo.

Tidsplanen var 3 dagar, men den planen gick inte så bra...vad är ryssarna inne på nu? Plan V? Plan nummer 578?

Ryssarna har ingen plan, de köttar på som ett korpenlag och det är det enda de kan då de är extremt inkompetenta på allt.
2022-10-04, 23:25
Medlem
Kunnig, trevlig att lyssna på, men mycket som han säger är spekulationer. I alla fall när det gäller framtidsscenarier. Och frågan är om någon kan förutse vad som kommer hända med Ukraina eller om Putin kommer ”trycka på knappen”.

Det som man inte behöver spekulera i är att det är ett fasansfullt krig där många unga män mister livet eller blir skadade för livet.
2022-10-04, 23:33
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elinjani
Kunnig, trevlig att lyssna på, men mycket som han säger är spekulationer. I alla fall när det gäller framtidsscenarier. Och frågan är om någon kan förutse vad som kommer hända med Ukraina eller om Putin kommer ”trycka på knappen”.

Det som man inte behöver spekulera i är att det är ett fasansfullt krig där många unga män mister livet eller blir skadade för livet.

Klart fjollan putenuttin inte kommer trycka på någon knapp, då kommer du och ditt hemland bli förvandlat till radioaktivt grus
2022-10-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elinjani

Klart som fan att putin kommer trycka på knappen, gubben fyller 70 om 3 dagar!! Det är vinna eller försvinna som gäller, Han vet att han är körd men inte fan vill han förlora.
2022-10-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Klart fjollan putenuttin inte kommer trycka på någon knapp, då kommer du och ditt hemland bli förvandlat till radioaktivt grus
Då hoppas vi samma sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in