Citat:
Ursprungligen postat av
Green Eyes
Väst har fri media. Du eller jag kan t.ex. starta upp en tidning, åka ner till Ukraina och förmedla vad som sker där utan att våra myndigheter lägger sig i vad vi publicerar. I Ryssland blir du å andra sidan fängslad om du går ut på gatan och håller upp ett tomt plakat. Vilken sida anser du har bäst förutsättningar att förmedla korrekta nyheter om jag får fråga?
Sen är det ju självklart så att vi i väst ”håller” på Ukraina och publicerar Putinkritiska artiklar, annat vore ju bara ytterst märkligt. Men rapporteringen i västmedia om vad som sker på slagfältet och vilka landområden som återerövras av Ukraina just nu kan du lita på, på samma sätt som du kunde lita på den i våras/somras när Ryssarna långsamt åt upp ukrainskt territorium bit för bit.
SÅ är det..
Men ser bara på vår fria media i Sverige..
Och rapporteringen kring till exempel invandringen, saker som tystades, förvrängdes och pixlades..
Nej jag litar inte på vår "fria media" heller fullt ut, men helt klart mer än Rysslands som kontrolleras totalt av Putin och hans gubbar. Det jag säger är att om man är smart nog så ser tar man reda på egen fakta, jämför det med hur Väst pumpar ut info om alla Ukrainas framgångar och man inser att det inte alltid stämmer fullt ut. Trots att man HOPPAS på Ukrainska framgångar dagligen.