2022-10-05, 08:53
Medlem
Det är inte för inte som staden kallas Slöddertälje.
Citera
2022-10-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Jag tror inte det är den värsta

Bor du i södertälje? Tycker du att du spys på stans problem?

eller har du hört mycket skit om staden men inte varit där?

Bode nån mil utanför stan för några decennier sedan, och den var ingen hit direkt, då heller.
Eller, det är närheten till stockholm som gör att den verkade suga ännu mer än andra städer i samma storlek

Numera säger en del att staden mer eller mjndre kidnappats av klanmaffiaenklaver
Ingen rolig tanke, men vet inte mycket i detalj om saken. Det kanske är hemskt överdrivet

Handen på hjärtat, du hade klippt ett par sjunollor innan inlägget va?
Citera
2022-10-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Går att diskutera mycket med Södertälje men som bortafan i Södertälje så är det alltid en grym upplevelse att åka dit och se framförallt på hockeyn där det är ett grymt tryck! Men även fotbollslagen. Så finns ju extremt mycket deppigare städer i Sverige. Borås är ju ett jävla rövställe, Helsingborg också väldigt tråkigt.
Så jag tycker nog att Södertälje är en pärla i sportsammanhang.

Hockey är skapligt att gå på, men vilka är det som är där? Jo dom vita! Men Södertäljes vita hockeyfans bor inte längre i Södertälje utan i bästa fall i Södertäljes närområde.
Citera
2022-10-05, 09:24
Medlem
Kan bara hålla med. Borde byta namn till Slöddertälje.
Citera
2022-10-05, 09:28
Medlem
Jag var oxå där på jobb på scania, jag kan bara hålla med. Det jag vart förvånad över var att det luktade neger när jag parkerade nära torget och hoppa ut bilen. Såg nog inte en ändaste svensk. Men jag träffade på många invandrare som jobbade och pratade perfekt svenska, samt betedde sig som svenskar. Det var positivt iallafall.
Citera
2022-10-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Dejtade en tjej ett tag som var från södertälje. Hon hade en väldigt gullig dialekt. Det är väl det enda positiva jag kan säga.

Dialekt? Vadå rikssvenska som alla från Stockholm har? Södertälje är 4 mil från Stockholms innerstad jävla pappskalle.
Citera
2022-10-05, 09:31
Medlem
Tycker det speglar hela Sverige...

"Det blir vinst senare" Jävla blattar, är så jävla trött på skiten men det är bara böja sig framåt och låta staten roffa åt sig dina skattepengar så dom kan fördela ut det till alla invandrar slödder.
Citera
2022-10-05, 09:36
Medlem
DonaldBidens avatar
Tycker det är spännande.
Citera
2022-10-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Handen på hjärtat, du hade klippt ett par sjunollor innan inlägget va?

OnT: Klassas Södertälje verkligen som en stad eller en förort till Stockholm?
Citera
2022-10-05, 09:44
Medlem
Tyvärr har du helt rätt. Fina svenska städer som förvandlats till skit dom senaste decennierna är det gott om men Södertälje är ju själva moderskeppet. Försökskaninen och politikernas facit på hur hela Sverige kommer att se ut och fungera med den politik som förts och förs. Den första staden som svenskarna flydde men som politikerna såg som någon sorts mall för hur Sverige skulle se ut. Södertäljeinvånarnas fasa växte ut till politikernas våta dröm. De svenskar jag känner som bott i Södertälje har bokstavligen drivits därifrån och dom sätter inte sin fot där igen.

Södertälje var en alldeles utomordentlig arbetarstad för många år sen med flera framstående lag på den svenska idrottsscenen. Det finns ett lättnavigerat centrum och är en trivsam utgångspunkt för båtliv. Flera stora arbetsgivare, som dom flesta kommuner i landet bara kan drömma om. Stockholm åt ena hållet och oförstörd natur åt det andra hållet. Södertälje hade kunnat vara en mönsterstad i Sverige men är istället Sveriges skithål nr1.

Tittar man på hur Hela Sverige kommer att se ut 10-15 år framåt i tiden så är det bara att titta på hur Södertälje ser ut för dagen. Politisk korruption, klanstyre, skolresultat, arbetslösheten. Södertälje är facit, det har det varit i många år och politikerna och stora delar av svenska folket verkar gilla vad dom ser.
Citera
2022-10-05, 09:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Södertälje var en ganska trevlig stad för 20 år sedan. Precis som många andra. Sen kom blatteriet.
Syrianerna/assyrierna kom på 70-talet.
Du kan läsa om bråken mellan svenska raggare och syrianer från den tiden. Så din tidsangivelse är sisådär 20 - 30 år fel i tiden.

Kravallerna 1977
https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B...avallerna_1977
Citera
2022-10-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Syrianerna/assyrierna kom på 70-talet.
Du kan läsa om bråken mellan svenska raggare och syrianer från den tiden. Så din tidsangivelse är sisådär 20 - 30 år fel i tiden.

Kravallerna 1977
https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B...avallerna_1977

Instämmer! Södertälje var ett skithål redan för 20 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in