2 dl vodka, 15 dl Schweppes lemon. Jag testade ven att dra i lite citronsaft i spriten, men det smakade inte likadant som t.ex. Smirnoff Lemon. Fast drycken blev god iaf! Smakade inget alkohol alls. Dock s r 2 dl inte s mycket i sig s man fr gra flera blandningar om man inte blandar starkare!
om jag har en 70 cl skitsprit som r 37,5%. 70cl * 0,375 = 26,25cl ren 100%sprit. (jag vet, det fr inte att ha 100% sprit men nu vet jag att den innehller det och kan g vidare i utrkningen..)
Om jag sedan vill anvnda hela sjuttisen och blanda ut s att det blir 7,2% kan jag vl gra shr: X * 0,072% = 26,25cl. X = 26,5cl/0,072% = 364,6cl, allts ~3,65 l vad som helst i groggvirke?
om jag har en 70 cl skitsprit som r 37,5%. 70cl * 0,375 = 26,25cl ren 100%sprit. (jag vet, det fr inte att ha 100% sprit men nu vet jag att den innehller det och kan g vidare i utrkningen..)
Om jag sedan vill anvnda hela sjuttisen och blanda ut s att det blir 7,2% kan jag vl gra shr: X * 0,072% = 26,25cl. X = 26,5cl/0,072% = 364,6cl, allts ~3,65 l vad som helst i groggvirke?
kan det stmma?
Jo det kan stmma eftersom man behvde 4,9 liter fr att f den till 5%.. s JA.
Hejsan allihopa. Nu r det fredag igen och jag brja tnka p av ngon anledning hur satans gott Smirnoff Ice r. Sen tnkte jag , jag har ju sprit sjlv s kan lika grna testa blanda den sjlv och se om den smakar likadant.
Men grejen r att jag har inte lust att slsa bort sprit p exprimentera eller groggvirke. S frgan r.
Om ngon hr har gjort en drink som pminner mycket om Smirnoff Ice? S kan ni grna skriva receptet s jag fr testa mig fram.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!