2022-10-04, 12:58
Medlem
CBD buds med max 0,2% THC är lagliga att äga men inte konsumera i inte allt för små mängder i Sverige sedan ett tag tillbaka. Att äga för små mängder eller ha mindre portioner buds uppdelade kan dock räknas som förberedelse till brott.

Jag har en vän som slutade röka Cannabis han köpt på gatan och köpte istället CBD buds med 0,2% THC och började lägga det i en vape. Han svär på att han får ut precis det han behöver trots denna låga procenthalt THC.

Jag kikade lite på vid vilka temperaturer olika Cannabinoider bildas och förångas/förbränns.
Efter en snabb googling hittade jag följande:

CBG: 126°F / 52°C
THCa: 220°F / 104°C
CBDa: 248°F / 120°C
Δ9THC: 315°F / 157°C
Δ8THC: 350°F / 177°C
CBD: 356°F / 180°C
CBN: 365°F / 185°C
THCv: 428°F / 220°C
CBC: 428°F / 220°C

Det är även flera på nätet som säger att om man sakta ökar temperaturen (vilken min vän gör då hans vape har en sådan inställning) så bildas fler cannabioider. Kan detta vara anledningen till att 0,2% vapeat THC känns lika bra som mycket starkare rökt weed?

Det är ju extremt billigt med riktigt fina CBD buds nu också, smakar och ser ut som vanligt weed samt att man slipper bli förgiftad med annat knark som någon kan ha besprutat med. Det ger även den där sköna känslan i lungorna som man får av "vanliga" buds med mycket trikomer.

Någon som har liknande erfarenheter eller tankar kring detta?
Citera
2022-10-04, 13:12
Medlem
Jag personligen får inte ut någonting alls utav cbd- utan thc!
Citera
2022-10-04, 13:51
Bannlyst
Nej din kompis får inte ut mer THC än 0.2% bara för att han använder en vape hahahahahaha
Citera
2022-10-04, 14:53
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
CBD buds med max 0,2% THC är lagliga att äga men inte konsumera i inte allt för små mängder i Sverige sedan ett tag tillbaka. Att äga för små mängder eller ha mindre portioner buds uppdelade kan dock räknas som förberedelse till brott.

Jag har en vän som slutade röka Cannabis han köpt på gatan och köpte istället CBD buds med 0,2% THC och började lägga det i en vape. Han svär på att han får ut precis det han behöver trots denna låga procenthalt THC.

Jag kikade lite på vid vilka temperaturer olika Cannabinoider bildas och förångas/förbränns.
Efter en snabb googling hittade jag följande:

CBG: 126°F / 52°C
THCa: 220°F / 104°C
CBDa: 248°F / 120°C
Δ9THC: 315°F / 157°C
Δ8THC: 350°F / 177°C
CBD: 356°F / 180°C
CBN: 365°F / 185°C
THCv: 428°F / 220°C
CBC: 428°F / 220°C

Det är även flera på nätet som säger att om man sakta ökar temperaturen (vilken min vän gör då hans vape har en sådan inställning) så bildas fler cannabioider. Kan detta vara anledningen till att 0,2% vapeat THC känns lika bra som mycket starkare rökt weed?

Det är ju extremt billigt med riktigt fina CBD buds nu också, smakar och ser ut som vanligt weed samt att man slipper bli förgiftad med annat knark som någon kan ha besprutat med. Det ger även den där sköna känslan i lungorna som man får av "vanliga" buds med mycket trikomer.

Någon som har liknande erfarenheter eller tankar kring detta?

Vad har han för vape? märke och modell?
Citera
2022-10-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Nej din kompis får inte ut mer THC än 0.2% bara för att han använder en vape hahahahahaha

Har aldrig påstått det.
Däremot kan en "full spectrum" dos med Cannabinoider ge en boost på det lilla som finns i.
Senast redigerad av GoldNux 2022-10-04 kl. 15:43.
Citera
2022-10-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Jag personligen får inte ut någonting alls utav cbd- utan thc!

Har du provat 0,2% THC i vape med den här metoden?
Citera
2022-10-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Vad har han för vape? märke och modell?

Storz & Bickel, Mighty+ och Volcano Hybrid.
Model borde inte spela någon roll så länge den kan klättra i temperatur ganska brett.
Senast redigerad av GoldNux 2022-10-04 kl. 15:38.
Citera
2022-10-04, 16:03
Bannlyst
Citat:
Har aldrig påstått det.
Däremot kan en "full spectrum" dos med Cannabinoider ge en boost på det lilla som finns i.
Jaha, ja men det kan du väl räkna ut utan att använda en vape? Däremot så får du inte något märkbart rus.
Citera
2022-10-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Jaha, ja men det kan du väl räkna ut utan att använda en vape? Däremot så får du inte något märkbart rus.

Hur räknar man ut Cannabinoider exakt?
Röker man det så blir det inte "fullt spectrum" då temperaturen är högre och inte stiger sakta.

Det är visst många som får väldigt märkbara rus av det här, verkar dock slå olika hårt på olika personer och bero på hur i vilka temperaturer man förångar/bränner örten. Kanske har något att göra med hur brett spektrum man har blivit utsatt för tidigare, kan tänka mig det eftersom det för vissa krävs några gånger för att ens känna av vanlig Cannabis.
Senast redigerad av GoldNux 2022-10-04 kl. 16:17.
Citera
2022-10-04, 17:30
Medlem
Citat:
Har du provat 0,2% THC i vape med den här metoden?

Använder inte vape till mitt cannabis, röker endast i papper eller majspipa. Så nej
Citera
2022-10-04, 17:39
Medlem
CBD-buds går inte ens jämföra med vanligt gräs. Det är två helt olika saker enligt mig. Man får inte bänghet, rus eller den euforiska känslan. Har man svårt att slappna av och bara vill varva ner så duger det.
Lite sugen på att beställa och prova igen för jag har bara testat en strain.

Någon som kan rekommendera shop och strain? Vill inte handla på mig 30 olika produkter. Gärna någon med så hög THC-halt som möjligt.
Citera
2022-10-04, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
CBD-buds går inte ens jämföra med vanligt gräs. Det är två helt olika saker enligt mig. Man får inte bänghet, rus eller den euforiska känslan. Har man svårt att slappna av och bara vill varva ner så duger det.
Lite sugen på att beställa och prova igen för jag har bara testat en strain.

Någon som kan rekommendera shop och strain? Vill inte handla på mig 30 olika produkter. Gärna någon med så hög THC-halt som möjligt.

Har inte rökt på länge men jag rökte intensivt i flera månader och sour ak47 var helt klart den bästa från upgradenatural. Den är slut nu ser jag men cherry diesel och purple ak47 från samma sida verkar bra. Många av sorterna är helt värdelösa, alla jag testa från cblight sög, samma med i princip alla sidor. Enda jag tycker är värt att röka är spanskt eletta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in