2022-10-04, 12:38
Medlem
Hur länge sitter Putin kvar, egentligen. Han verkar ganska rökt, redan.

Citat:
De ryska bakslagen har radikalt ändrat tonen i landets stats-tv.

Nu sänds till och med kritik mot Vladimir Putin i direktsändning.

– Det är till och med farligare för Putin än det var för Sovjetledarna, enligt amerikanska Institute for the Study of War.

---

– Informationen i rysk media har förändrats kraftigt jämfört med de beskrivningar som Kreml vill se om att allt är under kontroll, skriver ISW i sin senaste lägesrapport om kriget i Ukraina och tillägger:

– Oordning i informationen är potentiellt sett till och med farligare för Putin än den var för Sovjetledarna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7yjnR/oppen-kritik-mot-putin-i-stats-tv-efter-bakslagen
Citera
2022-10-04, 12:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur länge sitter Putin kvar, egentligen. Han verkar ganska rökt, redan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7yjnR/oppen-kritik-mot-putin-i-stats-tv-efter-bakslagen

What!!!!????
Var detta här det bästa den västliga propagandamaskinen kunde producera?

Två korta lösryckta uttalanden som inte på något sätt bekräftar någon som helst kritik mot Putin som rubriken i Aftonbladet påstår.
Vad sägs om att länka där det framgår med all tydlighet vilken är kanalen och att vi själv får ta del av hela programmet och vad som egentligen sagts?

Svenska Fake News och Propaganda helt i stil med Pravda.
Citera
2022-10-04, 12:57
Medlem
Popetoterors avatar
Har varit på flera medier att han måste avgå, och som löpet säger idag att det varit ryska ubåtar vid gasledningarna.
Om inte han blir avsatt inom kort vore orimligt, har ju misslyckats med allt hittills, förutom att förstöra ett fungerande land.
Kan ju inte vara så svårt att få bort en sådan person.
Som alla vet så har ryssland genom sabotaget av gasledningarna som de visst dragit upp lite i morse för det skulle läcka mer så dykarna får det svårare.
Och en sak jag undrar kunde man inte tända på metangasen när man upptäckte läckorna eller var det för svag koncentration för att det skulle antändas...
Senast redigerad av Popetoteror 2022-10-04 kl. 13:01.
Citera
2022-10-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
What!!!!????

Två korta lösryckta uttalanden som inte på något sätt bekräftar någon som helst kritik mot Putin som rubriken i Aftonbladet påstår.
Vad sägs om att länka där det framgår med all tydlighet vilken är kanalen och att vi själv får ta del av hela programmet och vad som egentligen sagts?

Nu är det ju inte Svenska media som står för analysen.
Citera
2022-10-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Har varit på flera medier att han måste avgå, och som löpet säger idag att det varit ryska ubåtar vid gasledningarna.
Om inte han blir avsatt inom kort vore orimligt, har ju misslyckats med allt hittills, förutom att förstöra ett fungerande land.
Kan ju inte vara så svårt att få bort en sådan person.
Ja jag skrev tidigt under krisen, att den innebär slutet för eran Putin. Nu verkar det ju faktiskt kunna bli så.
Citera
2022-10-04, 13:05
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Nu är det ju inte Svenska media som står för analysen.

Intressant observation...
om inte min syn håller på att svika mig så är det på Aftonbladet man kan läsa om detta.. eller?

Du var av en annan åsikt under c19 skammen då allt som stod i tidningarna var en sanning.. varför skulle det vara annorlunda nu?

Nästan som man skulle kunna tro att du är en regerings-shill
Citera
2022-10-04, 13:14
Medlem
Citat:
Intressant observation...
om inte min syn håller på att svika mig så är det på Aftonbladet man kan läsa om detta.. eller?

Du var av en annan åsikt under c19 skammen då allt som stod i tidningarna var en sanning.. varför skulle det vara annorlunda nu?

Nästan som man skulle kunna tro att du är en regerings-shill
AB refererar nyheten som kommer från Institute for the Study of War.

(Min fetning.)

Citat:
– Det är till och med farligare för Putin än det var för Sovjetledarna, enligt amerikanska Institute for the Study of War.

Gör dig inte mer korkad än du redan är.
Citera
2022-10-04, 14:01
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
AB refererar nyheten som kommer från Institute for the Study of War.

(Min fetning.)

Gör dig inte mer korkad än du redan är.

OK... så Aftonbladet publicerar en artikel som de inte står bakom.. och referens till ett krigs-institut som har en åsikt som sin kanske störta motståndare?

Trovärdigt?
Citera
2022-10-04, 14:02
Medlem
Citat:
What!!!!????

Så du föredrar att rysk stats-TV endast hyllar Putin? Bra! Då vet vi EXAKT var du står.
Citera
2022-10-04, 14:03
Medlem
Citat:
OK... så Aftonbladet publicerar en artikel som de inte står bakom.. och referens till ett krigs-institut som har en åsikt som sin kanske störta motståndare?

Trovärdigt?
Som jag skrev: Aftonbladet har inte producerat nyheten. Vilket du antog.
Citera
2022-10-04, 14:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Så du föredrar att rysk stats-TV endast hyllar Putin? Bra! Då vet vi EXAKT var du står.

.. och det är den fantastiska slutsats du har lyckats komma fram till?
.. att kritik mot vår FakeNews media är att "hylla" Putin?

Jag kunde inte bry mig mindre om Ryssland och Putin.. men jag vägrar acceptera eller försvara att vår äckel-media håller på med propaganda.. precis det vi anklagar ryssen för.

Så du är en FakeNews förespråkare?
Citera
2022-10-04, 14:21
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Som jag skrev: Aftonbladet har inte producerat nyheten. Vilket du antog.

Varför försvarar du Aftonbladets FakeNews?

1. Var är länkarna till källan? ... du tycker inte detta är märkligt?
2. Har du ens sett klippen? ... och de verkar övertygande och helt i linje med deras rubrik?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in