2022-10-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Samma:
(FB) Män hotade genomföra mord i Mjölby – greps

har tagits bort..
Citera
2022-10-04, 18:32
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam711
Jag passerade när tre polisbilar hade stoppat en svart Toyota Corolla utanför bowlinghallen i Mjölby, klockan var då ca. 5.40. Toyotan hade reg.nr. OMK22C och tillhör *mm*r *lk*ssir, 36 år ifrån Kista.
*=A
Jag vet inte om det har någon relevans för kriminell verksamhet, men slår man upp registreringsnumret så står det att bilen är från 2019 och har rullat ganska precis 10 000 mil mellan 2020 och 2021. Bara i sig själv lite avvikande kanske?
Citera
2022-10-04, 18:40
Medlem
BlackAnuss avatar
Den här Alex tönten är det största skämtet som gått i ett par skor. Jag skulle gissa på någon form av lågbegåvning. Klart långt under snittet. Han har det senaste året roat sig med att hota folk på Facebook i olika grupper om allt från att han ska knulla/våldta folks mammor, våldta folks barn, radera ut släkter, mörda osv. Han har hängt ut oskyldiga och skrämt människor. Det har gått från patetiska popcorn-draman till ganska allvarliga saker.

Han sitter bra där han sitter. Hoppas att det startas ett litet straffverk någonstans där han kan sitta. Hoppas på långa straff men det är väl ett önsketänkande. Han är väl ute om 6 månader igen med stämpelkort hos nån nyexaminerad frivårdsinspektör som inte ens vågar torka sig i röven själv......
Citera
2022-10-04, 18:54
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Varför livesänder man och talar öppet om att man ska begå brott?
Varför begår man grova brott?
Jo, för att man är dum och lat.
Citera
2022-10-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youdontknowthat
Nej Alex är arab eller nåt sådant. Stod på en av hans Facebooks att han är ifrån Irak. Vet inte om det stämmer. Men hörde arabiska i videon iallafall.

Han är medborgare i Syrien.
Vart han fått namnet Alex Aktiv ifrån är för mig en gåta då han heter något helt annat. Detta var mildare än förväntat.
Citera
2022-10-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackAnus
Den här Alex tönten är det största skämtet som gått i ett par skor. Jag skulle gissa på någon form av lågbegåvning. Klart långt under snittet. Han har det senaste året roat sig med att hota folk på Facebook i olika grupper om allt från att han ska knulla/våldta folks mammor, våldta folks barn, radera ut släkter, mörda osv. Han har hängt ut oskyldiga och skrämt människor. Det har gått från patetiska popcorn-draman till ganska allvarliga saker.

Fick också en känsla av lågbegåvning. Han verkar i alla fall inte förstå allvaret. Han ser helt chockad och livrädd ut när polisen stoppar honom.

Sen undrar jag om polisens strategin att skrika och gapa så in i helvete som dom gör i videon är så lyckad. Känns som att man snarare kan trigga i gång något än att man lättare få kontroll på en redan förhållandevis lugn person.

Någon som har samma tankar efter att ha sett ingripandet eller kan förklara varför den metoden att gapa och skrika är bättre än att med klar, tydlig, bestämd men lugn röst be folk komma ut med händerna på huvudet?
Citera
2022-10-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youdontknowthat
Men alltså både han och R livesänder ju och håller på en massa hela tiden emot varandra. Var lives tidigare på natten också. .
Följt dessa lives en tid.

A hade ju dock hotat flera personer igår.

Hahah vilken grej..
Men fullt möjligt att polisen redan suttit och följt detta mao?
Citera
2022-10-04, 19:29
Medlem
Contragulationss avatar
Var bara en tidsfråga innan den här killen blev flashbackkändis. Är en Raffa Pancamo 2.0. Har följt hans upptåg ett tag och det tar inte lång tid att förstå att han har en lätt utvecklingsstörning. Jag tycker synd om honom.

Den här liven sändes på Facebook men annars hänger han till på TikTok. Det fascinerar mig att flashback inte har snappat upp TikTok-lives ännu, det är som en kameraövervakning direkt ifrån psyket. Pågår dagligen livesändningar mellan allt från handikappade till dömda mördare. Det är ofta man bestämmer plats för att skära halsen av varandra eller "knulla varandras döda".

Just knulla döda är något denne "Alex Aktiv" brukar skrika inför sin publik. "Jak ska avrätta alla på öppen gatta" "jak ska knoulla alla döda" skriks det och så dras det några linor. Men mest känd är han för händelsen då han fick hembesök utav "fyrra grabbar med tabbar" för några månader sedan.

Är helt övertygad om att våldsbrott relaterat till den appen snart kommer vara mycket vanligt. Alex Aktiv är bara en smula av vad som dagligen sänds. Man blir verkligen påmind om hur sjuka många människor är som lunkar runt i samhället.
Citera
2022-10-04, 19:33
Medlem
Tjockisen, myttomanen och superpajasen heter Georgis och är assyr. Vet inte vart smeknamnet ” Alex” kommer ifrån, de ja vet är att han är riktig pajas som hotar tjejer, folks mammor och undergivet folk som inte kan försvara sig.

För ett år sen när han började med sina livesändningar på dessa Facebook grupper så satt han o poppade benzo, drog ladd och drack alkohol på vardagar var och varannan dag och liveade som underhållning.. det spårade ganska snabbt ur och killen tappade vänner då han varje dag bråkade med sina egna.

Hoppas han åker på ett långt straff, får vi se om han har samma attityd mot folk på kåken. Han är en liten chihuahua och ingenting annat.. råtta!
Citera
2022-10-04, 19:36
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Jag gillar hur de skrattade och hade roligt innan. Sen blev det.. inte så roligt när förnedringen kom. Kallar han sig Alex den här muslimfittan? Stor risk att han heter Alex.
Citera
2022-10-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Hahah vilken grej..
Men fullt möjligt att polisen redan suttit och följt detta mao?

Polisen lägger nog inte ner sånna resurser på då det är en ”drama-grupp” där man ska såga varandra o där hör falska hot till vardagen, men det var närmare 100 tittare och troligtvis fler av dom som kände av oron och larmade polis när han visade att han verkligen befann sig i Mjölby tillslut!
Citera
2022-10-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost23
Polisen lägger nog inte ner sånna resurser på då det är en ”drama-grupp” där man ska såga varandra o där hör falska hot till vardagen, men det var närmare 100 tittare och troligtvis fler av dom som kände av oron och larmade polis när han visade att han verkligen befann sig i Mjölby tillslut!

Ah, då förstår jag.
Ändå bra att det fanns någon uppmärksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in